Minulla on 6 Tt ulkoinen levy, jossa minulla on neljän vanhan koneen koko sisältö ja lisäksi muutama sata gigaa ulkoisella levyllä ollutta tavaraa. Näissä on paljon päällekkäisyyksiä ja joka tiedostosta on 2-3 versiota. Olen käyttänyt Duplicate File finderia etsimään kaksoiskappaleita ja se löytääkin ne hyvin. Olen myös poistanut isoimpien kansioiden kaksoiskappaleita käsin, mutta koko levyn siivoaminen olisi aivan järjettömän iso homma. Ohjelman pro-versio poistaa ne automaattisesti, mutta on kallis. Löytyykö mitään edullista tai ilmaista ohjelmaa, joka tekisi homman puolestani? Mielellään niin, ettei mitään ainutkertaista mene hukkaan.
Minulla on myös 2Tt levy, johon Time machine tekee koko ajan varmuuskopiota koneestani. Isomman käyttispäivityksen jälkeen huomasin, että kaikki vanhempi tavara oli kadonnut Time machinesta. Onneksi ulkoisella levyllä oli käsin tehdyt varakopiot. En oikein tiedä mitä Time machine kopioi. Ilmeisesti koneen sisäisellä HD:llä olevan tavaran?
Suuri osa tiedostoistani on siis vain tuolla 6 Tt levyllä. Ehkä pitää hankkia vielä kolmas iso ulkoinen levy ja tehdä sinne yhdistetty varakopio kaikista varakopioversioista?
t. Hanu
Kaksoiskappaleiden poisto ja varmuuskopiointi
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kaksoiskappaleiden poisto ja varmuuskopiointi
Viesti Kirjoittaja hnu »
Mac mini M2 2023, MacBook 12" (late 2016 ), Mac mini (late 2012), Mac mini Intel Duo 1,66 Ghz, iPhone 11 pro, Macintosh Power PC G3, iPad mini, iPad mini3, iPad mini 6, Apple TV 3, Apple watch 6 cellular, Apple watch Nike 6, jne.
-
Re: Kaksoiskappaleiden poisto ja varmuuskopiointi
Viesti Kirjoittaja homenamsi »
Time Machine -asetuksissa on painike 'Valinnat', josta avautuvassa ikkunassa voi valita mitä Finderin näkemiä taltioita EI VARMISTETA.
Lista on jostain syystä käänteisellä logiikalla tehty. Jos haluaa katsoa, mitä on varmistuksen piirissä niin voi '+' valinnalla katsoa mitä taltioita olisi lisättävissä ohitettavien listalle. Loogista mutta kummallista.
Lista on jostain syystä käänteisellä logiikalla tehty. Jos haluaa katsoa, mitä on varmistuksen piirissä niin voi '+' valinnalla katsoa mitä taltioita olisi lisättävissä ohitettavien listalle. Loogista mutta kummallista.
-
Re: Kaksoiskappaleiden poisto ja varmuuskopiointi
Viesti Kirjoittaja jrp »
Disk Drill -ohjelma on hyvä tuplakappaleiden löytämiseen. Kannattaa ensin tehdä muutama pieni testikansio joissa tuplakappaleita ja jolla kokeilee ohjelmaa.
3 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka