iLife 05
-
iLife 05
Viesti Kirjoittaja Rewes »
-
Re: iLife 05
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
Viesti Kirjoittaja Rahina »
Muita ohjelmia en ole vielä hirveästi testaillut (GarageBand 2:sta edes asentanut).
"Huumoriin kuuluu usein, mutta ei välttämättä, nauru" - Filosofian sanakirja, WSOY
-
Viesti Kirjoittaja manu »
Kuinka paljon sinulla on kuvia iPhotossa? Minulla on vanhassa versiossa ~4000 ja nopeus on jotain kamalan ja totaalihirveän väliltä. Olisi mielenkiintoista tietää hallitseeko v5 suurempia määriä yhtään paremmin.Rahina kirjoitti:Se uusi iPhoto on selkeä parannus vanhaan mm. paremman luokittelunsa ansiosta ja muutenkin käyttöliittymä on selkeämpi kuin nelosessa. Nopemmaltakin se tuntuu, mutta se saattaa olla ihan mutua.
Muita ohjelmia en ole vielä hirveästi testaillut (GarageBand 2:sta edes asentanut).
-
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Oma tulee maanantaina. Odottavan aika on pitkä.
-
Viesti Kirjoittaja jamo »
Mutta kun tilasin G5:ttä pari päivää Keynoten jälkeen, varmistin AppleStoresta, tuleeko koneen mukana iLife. Painotin vielä että en tarkoita 19€:n päivitystarjousta vaan ilmaista ohjelmapakettia. Vastaus oli myöntävä vaikka hieman epäilinkin, olihan iLife 05 vasta tulossa jakeluun kuun lopussa (tulee virallisesti huomenna).
Kun kone oli tilattu, missään ei näkynyt mainintaa iLife 05:sta. Odottelin kuitenkin koneen saapumiseen asti ja eihän sitä ollut. Siispä soitto Applelle ja vaatimaan omiaan pois, kun kerran oli luvattu. Eikä Applella voitu olettaa minun olevan tietoinen julkaisupäivämäärästä konetta tilatessani.
Muutaman soiton se vaati eri tukihenkilöille AppleCareen ja AppleStoreen (Storessa ei ketään suomenkieliestä - huonoa palvelua). Asiaa tutkittiin ja sovittuja asioita kelailtiin useaan otteeseen Applen päässä. Kunnes viimein tänään sain soiton joltain ja vahvistuksen, että iLife 05 on postitettu veloituksetta.
Kiitos, lopputuloksena tyytyväinen asiakas vaikka vähän vaivannäköä se vaati.
-
Ja seuraavaksi iDVD...
iDVD:n uudet teemat vaikuttaa hyviltä, muutenkin ohjelma vaikuttaa paljon "tukevammalta". iMovieta testailen myöhemmin tarkemmin. Kokonaisuutena voin suositella uutta iLifea kaikille, jotka käyttää vanhoja versioita. Pelkästä iPhotosta olisin voinut maksaa ton 79€.
-
Viesti Kirjoittaja Rahina »
Ei ihan noin paljoa, liikun vain jossain vajaan tuhannen paikkeilla, kun viskon kuvat ajoittain ulkoiselle kovolle. Ihan nopeasti pelittää (koneena iBook G4@800, 640Mt).manu kirjoitti:Kuinka paljon sinulla on kuvia iPhotossa? Minulla on vanhassa versiossa ~4000 ja nopeus on jotain kamalan ja totaalihirveän väliltä. Olisi mielenkiintoista tietää hallitseeko v5 suurempia määriä yhtään paremmin.
"Huumoriin kuuluu usein, mutta ei välttämättä, nauru" - Filosofian sanakirja, WSOY
-
Viesti Kirjoittaja np »
http://hopeinenomena.net/ShowPost.aspx?PostID=68924
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Minun mielestäni iPhoton, ja sen kaltaisten ohjelmien, vahvuus tulisi olla juuri siinä että siellä voisi säilyttää kaikki valokuvansa. Joskus ihan huvikseni katselen vaikkapa toissa jouluna otettuja kuvia. Harmi että iPhoto ainakin omalta osaltani osoittautui pettymykseksi nopeutensa kanssa. Täytynee keksiä jokin muu ohjelma, tai pitää kuvat PC:llä Picasan hallinnassa.Rahina kirjoitti:Ei ihan noin paljoa, liikun vain jossain vajaan tuhannen paikkeilla, kun viskon kuvat ajoittain ulkoiselle kovolle. Ihan nopeasti pelittää (koneena iBook G4@800, 640Mt).manu kirjoitti:Kuinka paljon sinulla on kuvia iPhotossa? Minulla on vanhassa versiossa ~4000 ja nopeus on jotain kamalan ja totaalihirveän väliltä. Olisi mielenkiintoista tietää hallitseeko v5 suurempia määriä yhtään paremmin.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Siis iPhoto 5? Kas. Mulla se viuhtoo kuvia kuin viitamaan susi. Vitosesta kai tässä lähinnä oli puhe?manu kirjoitti: Harmi että iPhoto ainakin omalta osaltani osoittautui pettymykseksi nopeutensa kanssa. Täytynee keksiä jokin muu ohjelma, tai pitää kuvat PC:llä Picasan hallinnassa.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Ei vaan sitä edeltävä versio. En vain viitsisi ottaa riskiä ja ostaa viitosta, jos se ei tilanteeseen auta. Kuvia minulla on 4610 kappaletta ja kuvakirjaston selaaminen on kuin tervassa hiihtäisi. Lieneekö sitten tämä iBook liian tehotonRepe Ruutikallo kirjoitti:Siis iPhoto 5? Kas. Mulla se viuhtoo kuvia kuin viitamaan susi. Vitosesta kai tässä lähinnä oli puhe?manu kirjoitti: Harmi että iPhoto ainakin omalta osaltani osoittautui pettymykseksi nopeutensa kanssa. Täytynee keksiä jokin muu ohjelma, tai pitää kuvat PC:llä Picasan hallinnassa.

-
Viesti Kirjoittaja Jezze »
-
No mulla on samanverran ja on huomattavasti nopeampi, kun versio 4.Jezze kirjoitti:mulla on iphoto vitosessa n. 3000 kuvaa ja se on tosi laginen! yhtä hidas kun edellenen
-
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Kuulostaa kyllä ihan iPhoto 2:lta... Nimim. sellanen on mulla.manu kirjoitti:Kuvia minulla on 4610 kappaletta ja kuvakirjaston selaaminen on kuin tervassa hiihtäisi. Lieneekö sitten tämä iBook liian tehoton
-
Versio on 4.0.3Jamac kirjoitti:Kuulostaa kyllä ihan iPhoto 2:lta... Nimim. sellanen on mulla.manu kirjoitti:Kuvia minulla on 4610 kappaletta ja kuvakirjaston selaaminen on kuin tervassa hiihtäisi. Lieneekö sitten tämä iBook liian tehoton
-
-
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
Harmi, ettei Adobe porttaa tuota softaa macille. Photoshop Elements 3 for windows kun on tällä hetkellä omasta mielestäni paras (ja sopivasti hinnoiteltu) tällaiselle harrastelijalle.
-
Viesti Kirjoittaja iPaul »
-
mullakin on photoshop elements 3 for mac.MacAntti kirjoitti:Itselläni on digikameran kuvat vielä PC:llä Adoben Photoshop Albumissa, mikä on juuri sopiva ohjelma omiin tarpeisiiini. Tuo iPhoto4 ei kyllä ole oikein vakuuttanut, eikä siinä uudessa versiossakaan kait kovin suuria parannuksia ole. En esimerkiksi ole mistään löytänyt namiskaa, jolla voisi katsoa yksittäisen kuvan koko näyttö -tilassa (ilman esityksen käynnistämistä) ja sitten nuolilla mennä eteenpäin tai taaksepäin... PSA:ssa tuo hoituu kätevästi. Lisäksi iPhoto4 skaalaa kuvaa yllättävän kauan eli iso digikuva on sotkuinen muutaman sekunnin ennen kuin tarkentuu näytölle.
Harmi, ettei Adobe porttaa tuota softaa macille. Photoshop Elements 3 for windows kun on tällä hetkellä omasta mielestäni paras (ja sopivasti hinnoiteltu) tällaiselle harrastelijalle.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Ei Adobe tietenkään porttaa tuota Macille, ostajia olisi aivan liian vähän.
Mulla taas on tuo Elements 3 myös, enkä usko että Windows versio on parempi.
-
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
No sitä vaan, että kun haluaisin vaan nopeasti katsoa yksittäistä kuvaa koko näytöllä ilman ohjelmaikkunaa, niin en ole löytänyt siihen muuta mahdollisuutta kuin kuvaesityksen käynnistäminen. Se toimii kyllä ihan hienosti ja on mainio ominaisuus, mutta yksittäisen kuvan tarkasteluun vähän liian hankala.MacFinn kirjoitti:Siis mitä, iPhotossa ei voi katsoa koko näytöllä. No, ei ihan koko näytössä, mutta muokkaustila ainakin mulla riittää ihan hyvin. Ja kyllä mä sain katsottua kuvia koko näytöllä ja selattua nuolilla eteen tai taaksepäin. Mutta mitä tarkoitat, että ilman esityksen käynnistämistä?
Ei Adobe tietenkään porttaa tuota Macille, ostajia olisi aivan liian vähän.
Mulla taas on tuo Elements 3 myös, enkä usko että Windows versio on parempi.
Tuosta Elementsin windows-versiosta kaipailen sitä kuvien järjestely-ominaisuutta macciin, mutta ehkäpä iPhotosta kehittyy yhtä hyvä. Ja onhan tuo iLife-ohjelmien ja muiden applen softien yhteentoimivuus vallan mainio juttu. Vasta pikkuhiljaa olen alkanut ymmärtämään sen edut. Vaikkei itselläni vielä Keynotea olekaan, niin siinähän näyttää olevan mahdollista käyttää suoraan esim. iTunesin musiikkiarkistoa.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka