Tässä kysymys johon edes Adobe tekninen tuki ei osaa vastata. Voiko Adobe Reader 7 ohjelmalla tallentaa itse täyttämäänsä lomaketta? Uusin Studio Mac&PC väittää sivuillaan näin:
"Acrobat Readerin versio 7 on ilmainen ja netistä ladattavissa. Tärkein uutuus on mahdollisuus tallentaa kommentteja, täyttää lomakkeita ja tallentaa nämä tiedot PDF:n kanssa."
Latasin Adobe Acrobat 7.0 Professionalin Tryout version ja loin sillä lomakkeen jossa syöttökenttiä. Latasin myös uuden Adobe Reader 7.0:n ja avasin sillä lomakkeen. Reader 7 antaa varoitustekstin:
"You cannot save data typed into this form. Please print your completed form if you would like a copy for your records."
Minun englanninkielen taidoilla tuo tarkoittaa etten voisi tallentaa syötettyä lomaketta, vaan minun tulisi tulostaa täytetty lomake. Onko Studio Mac&PC väärässä vai enkö osaa käyttää Acrobatia? Voiko ilmainen kokeiluversio (Professional 7) olla karsittu versio kaupallisesta ohjelmasta? Avusta kiitollinen...
Adobe Reader 7 ja lomakkeen tallennus
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Adobe Reader 7 ja lomakkeen tallennus
Viesti Kirjoittaja Jaska »
-
Re: Adobe Reader 7 ja lomakkeen tallennus
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Professional verisohan on aina tuon tehnytkin...nyt kai uutuutena on se että tämä onnistuisi ilmaisversiollakin. Ei ole kuitenkaan mikään ihme että Trial -versiolla ei toimi.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja Mikko »
Trial-versiossahan ei ole täysversioon mitään muuta eroa kuin rajoitettu toiminta-aika. Näin on aina ollut Adoben kohdalla.kallekilponen kirjoitti:Professional verisohan on aina tuon tehnytkin...nyt kai uutuutena on se että tämä onnistuisi ilmaisversiollakin. Ei ole kuitenkaan mikään ihme että Trial -versiolla ei toimi.
Pitäisköhän jossakin siellä Acrobat Pro:ssa antaa erikseen lupa, että niitä tietoja pystyy tallentamaan? Muuten tuo on juurikin se ilmoitus mikä tähän asti on ilmaisella Readerilla tullut..
-
Pitiköhän se tallentaa Save as... -komennolla...en muista, enkä jaksa kokeilla.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja Rahina »
Eikö tässä toimi Print ja "Save as PDF" -komento?
"One of the realities of working with computers is that things fail."
"Huumoriin kuuluu usein, mutta ei välttämättä, nauru" - Filosofian sanakirja, WSOY
"Huumoriin kuuluu usein, mutta ei välttämättä, nauru" - Filosofian sanakirja, WSOY
-
Ei halutulla tavalla.Rahina kirjoitti:Eikö tässä toimi Print ja "Save as PDF" -komento?
-
Viesti Kirjoittaja taito »
"Eikö tässä toimi Print ja "Save as PDF" -komento?"
Sitä ei sitten enää voi muokata
Itse käytän PDFpen nimistä ohjelmaa. Sillä voi kirjoittaa/lisätä kuvia/"allekirjoittaa useimpia PDF:iä
Kaikki PDF:ät ei kuitenkaan aukea jos muokattava PDF on jotenkin suojattu. Ohjelmalla voi myös tallentaa.
PDFpen on maksullinen. Demo toimii muuten normaalisti paitsi PDF:ään tulee hymilevä kuva.
Sitä ei sitten enää voi muokata
Itse käytän PDFpen nimistä ohjelmaa. Sillä voi kirjoittaa/lisätä kuvia/"allekirjoittaa useimpia PDF:iä
Kaikki PDF:ät ei kuitenkaan aukea jos muokattava PDF on jotenkin suojattu. Ohjelmalla voi myös tallentaa.
PDFpen on maksullinen. Demo toimii muuten normaalisti paitsi PDF:ään tulee hymilevä kuva.
-
Viesti Kirjoittaja Jaska »
Asia vaivaa vieläkin. Onko kukaan onnistunut tallentamaan itse täyttämäänsä lomaketta Reader 7:lla? Adobelle olen soittanut jo sen sata kertaa, eikä kukaan osaa vastata yksinkertaiseen kysymykseen, voinko tallentaa Readerilla itse täyttämääni lomaketta? Käsittämätön pulju koko Adobe...
-
Viesti Kirjoittaja EsaKan »
Eipä taida toimia. Olen tätä pähkäillyt itsekin (tosin en soittanut Adobelle, koska sieltä ei apua saa, kokeilen viimeksi kun ebookin DRM aktivointi ei kerta kaikkiaan onnistu).
Käsittääkseni tämä vaatii jonkin (maksullisen) lisäplugin. 7 Pron helpistä löytyy maininta asiasta ja linkki: http://www.adobe.com/products/server/re ... /main.html joka vie Adoben maksullisiin Live Cycle Reader Extensioihin.
Tästä on ollut juttua toisessa threadissa (http://hopeinenomena.net/ShowPost.aspx?PostID=68338).
Käsittääkseni tämä vaatii jonkin (maksullisen) lisäplugin. 7 Pron helpistä löytyy maininta asiasta ja linkki: http://www.adobe.com/products/server/re ... /main.html joka vie Adoben maksullisiin Live Cycle Reader Extensioihin.
Tästä on ollut juttua toisessa threadissa (http://hopeinenomena.net/ShowPost.aspx?PostID=68338).
-
Viesti Kirjoittaja strong »
Reader 7 ei tallenna ainakaan Tapiolan vakuutuskaavaketta. Acrobat Prof. 7 on EDU- versiona kuitenkin varsin huokea. Jos kvalifioituu, kannattaa sellainen hankkia. Toimii aiempia versioita nopeammin.
10 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka