Miten VLC Playerissä saa säädettyä tekstityksen paikkaa, vai saako sitä säädettyä ollenkaan? P*****e, kun seisovat tossa keskellä ruutua kun katselen DVD:tä. Telkkari ja DVD-soitin sanoivat yhteistyösopimuksensa irti ja Applen DVD playerissä on heikko kuvanlaatu joten pitäis elokuvaa tuijotella koneen ruudulta.
EDIT: taitaakin olla levyn tai Macin ongelma kun kaikilla playereilla teksit istuvat tuossa keskellä ruutua. Kyseessä siis Taistelutoverit DVD-boksi.. telkussa näyttäisi teksti tulevan oikeaoppisesti kuvan alalaitaan, mutta siinä taas värivalikoima muodostuu nykyisellään vain ja ainoastaan punaisesta... [:@]
Tekstitys VLC:ssä
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
Tekstitys VLC:ssä
Viesti Kirjoittaja Mikko »
-
Re: Tekstitys VLC:ssä
Viesti Kirjoittaja wille »
Olen jonkin verran omia tekstityksiä tehnyt DVD-elokuviin, siis omia tekstityksiä. Yhdessä tekstitysprosessin vaiheessa tekstille määritellään koko, fontti, väri ja niiden asema suhteessa kuvaan. Ensimmäisiä tekstityksiä tehdessäni tekstit menivät juuri keskelle kuvaruutua, kunnes opin ne alalaitaan pistämään.
Summa summarum: itse DVD:ssä voi olla vika (väärin astettu) tai sitten ohjelmisto kusee. Mikä on leffan kuvaformaatti? Yksi mahdollinen virhe voi olla se, että kun kuva on 4:3 -kokoa, on tekstitykset asennettu widescreenille tai cinema-kokoon (siis se 1.85 -suhdehomma).
Mä katsoin just tänään junassa 2001: Avaruusseikkailua ja mulla oli tekstitykset ihan kunnossa käyttäessäni Os X:n tavallista DVD-playeria. Jos sun tekstit on ohjelmoitu väärin, ei niitä mun käsittääkseni voi uudelleen asemoida jälkikäteen (ellei sitten ole jotakin pikkuohjelmaa, joka tuon tempun lennosta tekee).
Summa summarum: itse DVD:ssä voi olla vika (väärin astettu) tai sitten ohjelmisto kusee. Mikä on leffan kuvaformaatti? Yksi mahdollinen virhe voi olla se, että kun kuva on 4:3 -kokoa, on tekstitykset asennettu widescreenille tai cinema-kokoon (siis se 1.85 -suhdehomma).
Mä katsoin just tänään junassa 2001: Avaruusseikkailua ja mulla oli tekstitykset ihan kunnossa käyttäessäni Os X:n tavallista DVD-playeria. Jos sun tekstit on ohjelmoitu väärin, ei niitä mun käsittääkseni voi uudelleen asemoida jälkikäteen (ellei sitten ole jotakin pikkuohjelmaa, joka tuon tempun lennosta tekee).
iMac, iBook, iPod, iBMW
-
Re: Tekstitys VLC:ssä
Viesti Kirjoittaja Mikko »
Näinhän se taisi mennä. DVD-soitin oli 4:3 moodissa, jolloin tekstit tuli - kuten pitääkin - puolittain kuvan ja puolittain mustan alareunan päälle. 16:10 mallisella näytöllä puolestaan tekstit tulevat muihin leffoihin verrattuna rivin verran liian ylös. Eli vika ilmeisesti DVD:ssä.
Sivuhuomautus: Mullahan on tavallisesta poiketen TV 4:3 suhteella ja tietokoneen näyttö 16:10. Kaiken lisäksi näyttö on TV:tä suurempi.
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Sivuhuomautus: Mullahan on tavallisesta poiketen TV 4:3 suhteella ja tietokoneen näyttö 16:10. Kaiken lisäksi näyttö on TV:tä suurempi.

3 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka