Kun koneessani ei ole sisään rakennettua asemaa, niin polttaminen ei onnaa kuten ohjelmaan on suunniteltu. Minulla on LaCien vain Macille suunniteltu ulkoinen polttava asema. Olen ladannut kotihakemistoon ne kaksi tarvittavaa tiedostoa, jotta homman tulisi wörkkiä.
Ymmärtääkseni iDVD Projektini muuttuu polttamissession aikana Projektista joksikin toiseksi tiedostomuodoksi, kutsun tässä sitä vaikka DVD-tiedostoksi, jota DVD-soittimiet ymmärtää.
Kysymykseni siis kuuluukin: Kuinka lopetan projektin jotta voin sen sitten polttaa ulkoisella Laciellani? Nyt en löydä mitään sellaista tiedostoa, jonka voisin polttaa DVD:lleni. Missä kansiossa se Valmis poltettava tiedosto on, vai onko se nippu eri tiedostoja?
Lisäksi näyttää siltä, että asemani ilmoittaa, että uudella DVD:llä olisi tilaa vain 1,9 Gigaa (ilmoittanut saman kahdelle eri levylle). Mistäköhän se johtuu?
Ulkoinen DVD-asema ja iDVD
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Ulkoinen DVD-asema ja iDVD
Viesti Kirjoittaja kaokorti »
-
Re: Ulkoinen DVD-asema ja iDVD
Viesti Kirjoittaja heikkir »
Minulla on myös lacien ulkoinen asema. En ole onnistunut polttamaan suoraan iDVD:stä , mutta juuri tutkin asiaa ja luulisin että voisi onnistua seuraavalla tavalla. Kun projektisi on valmis paina Ctrl nappi pohjaan ja samalla hiirellä poltto kuvaketta. Aukeaa valikko, josta valitset "save as imagefile" jonka voit tallentaa mihin haluat. Tämä tekee imagen , joka sisältää audio_ts ja video_ts kansiot. Nämä toastiin ja poltto datana ja dvd-rom (udf):nä (muista myöskin painaa ensin new disc, muuten menee hakemistot väärin) . Pitäisi onnistua ainakin teoriassa. Kerro miten kävi. pidetään peukkuja ![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Oletteko asentaneet Patchburn nimistä softaa, sillä pitäisi onnistua ulkoisten ja epäapplen asemien tuetuksi muuttaminen. Ainaskin mulla on pelittänyt.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Patchburnilla pitäisi onnistua joo. iDVD 5 toimii nykyään jo vissiin ulkoisten ja ei apple siunattujen asemien kanssa.
-
Tein projektin lopetusta ohjeesi mukaan, kaikki näytti sujuvan OK, mutta tehtyään n. 5-10 min. erinäisiä mallinuksia, tulee ilmoitus-ikkuna, joka kertoo, että iDVD on yllättäen lopettanut toimintansa...
Onko tuttua juttua kenellekään ja onko tästä päästy yli? Tulisiko minun asentaa jotain softaa lisää...?
Kertokaa jos tiedätte!
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Onko tuttua juttua kenellekään ja onko tästä päästy yli? Tulisiko minun asentaa jotain softaa lisää...?
Kertokaa jos tiedätte!
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Heitä iDVD:n asetustiedosto roskiin ja kokeile polttaa uudestaan. Levynpolton pitää olla mahdollista jos olet kerran päässyt noin pitkälle.
-
MOE!
Mikä on iDVDn asetustiedosto? Etsin hauilla, mutten löydä enkä osaa päätellä missä sellainen tiedosto on.
Mitäs sitten, kun heitän sen löydettyäni roskiin? Pitäisikö minun tehdä sille uudet asetukset ennen käytön jatkamista?
Mikä on iDVDn asetustiedosto? Etsin hauilla, mutten löydä enkä osaa päätellä missä sellainen tiedosto on.
Mitäs sitten, kun heitän sen löydettyäni roskiin? Pitäisikö minun tehdä sille uudet asetukset ennen käytön jatkamista?
-
Löytyy kotikansiosi /kirjasto/preferences-kansiosta ja on nimeltään com.apple.iDVD.plist
Kun heität sen pois niin iDVD luo automaattisesti uuden seuraavalla käynnistyskerralla. Tämä koskee kaikkia asetustiedostoja. Yleensä kaikkien kenkkuilevien ohjelmien yksi syyllinen on viallinen asetustiedosto.
Kun heität sen pois niin iDVD luo automaattisesti uuden seuraavalla käynnistyskerralla. Tämä koskee kaikkia asetustiedostoja. Yleensä kaikkien kenkkuilevien ohjelmien yksi syyllinen on viallinen asetustiedosto.
-
Viesti Kirjoittaja ubiquity »
heipähei!
Sellasta kysymystä että,
odottelen tässä saapuvaksi LaCien ulkosta DVD-polttajaa että saan leffan lätylle.
Tunnin pituinen spektaakkeli on tehty iMoviella ja siirretty nyt siis iDVD:hen ja tehty
menut valmiiksi polttoa varten.
Kyssä kuuluukin, voinko poistaa koneelta jo ton iMovie-projektin, sisältääkö iDVD-projekti sen leffan itsessään, vai jonkulaisena pikakuvaakkenako se sen lataa kun tutkii DVD-menua previewillä iDVD:ssä.
Kokoa on kuitenkin useempi giga, ja ois kiva saada mahd. turha massa poies.=)
Sellasta kysymystä että,
odottelen tässä saapuvaksi LaCien ulkosta DVD-polttajaa että saan leffan lätylle.
Tunnin pituinen spektaakkeli on tehty iMoviella ja siirretty nyt siis iDVD:hen ja tehty
menut valmiiksi polttoa varten.
Kyssä kuuluukin, voinko poistaa koneelta jo ton iMovie-projektin, sisältääkö iDVD-projekti sen leffan itsessään, vai jonkulaisena pikakuvaakkenako se sen lataa kun tutkii DVD-menua previewillä iDVD:ssä.
Kokoa on kuitenkin useempi giga, ja ois kiva saada mahd. turha massa poies.=)
-
[quote="kaokorti"]Tein projektin lopetusta ohjeesi mukaan, kaikki näytti sujuvan OK, mutta tehtyään n. 5-10 min. erinäisiä mallinuksia, tulee ilmoitus-ikkuna, joka kertoo, että iDVD on yllättäen lopettanut toimintansa...
En edelleenkään saa lopetettua iDVD-projektiani, vaikka toimin saamani ohjeistukseni mukaan, eli heitin rodeen iDVDn asennustiedoston. Kokeilin erästä pienempää kokeiluprojektia, niin sen kyllä onnistuin lopettamaan, mutta tämä pidempi elokuvani ei suostu poltettavaksi.
Voiko projektissani olla jotain sellaista, joka aiheuttaa ohjelman virheilmoituksen? En itse ymmärrä, mikä se voisi olla. Onko ongelma jollekin tuttu?
[:@]
En edelleenkään saa lopetettua iDVD-projektiani, vaikka toimin saamani ohjeistukseni mukaan, eli heitin rodeen iDVDn asennustiedoston. Kokeilin erästä pienempää kokeiluprojektia, niin sen kyllä onnistuin lopettamaan, mutta tämä pidempi elokuvani ei suostu poltettavaksi.
Voiko projektissani olla jotain sellaista, joka aiheuttaa ohjelman virheilmoituksen? En itse ymmärrä, mikä se voisi olla. Onko ongelma jollekin tuttu?
[:@]
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
Joko asensit PatchBurnin?
iMac 21,5" late 2009 OSX 10.10 Macbook Pro 13,3" mid 2009 OSX 10.10 Powermac G4 450 2/120/64 OSX 10.5.8 Leopard; iPod nano 8gig (product)RED 3.gen; iPhone 5 64 Gb iPad mini 32 Gb
-
Kyllä olen asentanut PatchB:n, mutta ongelma on ilmeisesti iDVDssä?
12 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka