valo-ohjaus macilla
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
valo-ohjaus macilla
Viesti Kirjoittaja yupoong »
Olen todennäköisesti vaihtamassa maciin (PB 12") syksyn aikana.. todella hyvältä vaikuttaa ja kokeiltukkin on officelinessä Helsingissä. Muuhun käyttööni macci vaikuttaa olevan todella hyvä. Ainnut ongelma joka tässä vaihdossa olisi edessä on valo-ohjaamiseen tarvittavan ohjelmiston hankinta. Nykyään käytän martinin lightjockeyta, mutta tämä ei macia tue, eikä myöskään highendin hogPC:t. Löytyisikö joltain kokemusta mac pohjaisesta valo-ohjaussoftasta? Ainut jonka itse olen kuullut on LanBoxin softa.
Harhaa...
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Re: valo-ohjaus macilla
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Toimisikohan nuo Virtual PC:n kautta? Täytyy myöntää, että tuo valo-ohjaus on täysin pimeäalue allekirjoittaneelle, joten en osaa vastata siihen, jos Macille löytyy softia.
-
Viesti Kirjoittaja EeroA »
Tervetuloa vaan. On meitä muitakin alan miehiä tällä puolella vaikka harmittavan Windows-vetoinen alamme onkin...
Asiaan:
Ainakin Tampereella yliopiston näyttelijäntyönlaitoksella heillä on ollut noita LanBoxeja käytössä. Toimivat ihan hyvin, jos voit tehdä tilanteet etukäteen. Omaa kokemusta ei ole, tuskin sopii livevetoihin kovin hyvin, mutta teatteribiiseihin hyvinkin. Tuskin tuosta suoraan on Lightjockeyn korvaajaksi, mutta minusta ihan kiinnostava tuote, itselläkin ostoslistalla.
Mulla pyörii PB:ssa VirtualPC:n päällä High Endin ja MA:n offlinet ihan hyvin, nuohan eivät mitään raskaita ole. Näin voisi olettaa, että HogPC toimii myös. Itse en kyllä välttämättä uskaltaisi ajaa mitään showta tuollaisen konfiguraation päällä.
Oikea valopöytä olisi tietenkin paras pinta improvisoinnille ja luotettavinkin, mutta sellainen ei taida tulla kyseeseen? Voitko säästää vanhan PC:n pelkkää valohommaa varten. Tyhjennä kovalevy, ja asenna vain käyttis ja Lightjockey, äläkä koskaan enää kytke verkkoon. Noin vanha PC palvelee valo-ohjaimena vielä vuosia eikä sinun tarvitse pelätä tupakansavun ja kaatuneiden drinkkien aiheuttamaa tuhoa Macillesi.
Asiaan:
Ainakin Tampereella yliopiston näyttelijäntyönlaitoksella heillä on ollut noita LanBoxeja käytössä. Toimivat ihan hyvin, jos voit tehdä tilanteet etukäteen. Omaa kokemusta ei ole, tuskin sopii livevetoihin kovin hyvin, mutta teatteribiiseihin hyvinkin. Tuskin tuosta suoraan on Lightjockeyn korvaajaksi, mutta minusta ihan kiinnostava tuote, itselläkin ostoslistalla.
Mulla pyörii PB:ssa VirtualPC:n päällä High Endin ja MA:n offlinet ihan hyvin, nuohan eivät mitään raskaita ole. Näin voisi olettaa, että HogPC toimii myös. Itse en kyllä välttämättä uskaltaisi ajaa mitään showta tuollaisen konfiguraation päällä.
Oikea valopöytä olisi tietenkin paras pinta improvisoinnille ja luotettavinkin, mutta sellainen ei taida tulla kyseeseen? Voitko säästää vanhan PC:n pelkkää valohommaa varten. Tyhjennä kovalevy, ja asenna vain käyttis ja Lightjockey, äläkä koskaan enää kytke verkkoon. Noin vanha PC palvelee valo-ohjaimena vielä vuosia eikä sinun tarvitse pelätä tupakansavun ja kaatuneiden drinkkien aiheuttamaa tuhoa Macillesi.
-
Viesti Kirjoittaja yupoong »
Pääasiassa livevetoja pitäisi koneella tehdä ja ohjelmat tulee tykitettyä koneelle välillä kotona välillä paikanpäällä. Sinänsä hyvä (vaihtoa maciin ajatellen), etten ole tuota läppäri+lightjockey yhdistelmää itselleni ostanut, vaan paikalliselta vuokrailen kun tarvin. Oikean valopöydän ongelmana on itselleni ostettuna hinta ja toisaalta vuokraajalta hog600 löytyy.. mutta vain yksi ja sekin yleensä muilla kun itse tarvis..
Eli jos ei lanboxia tule hankittua niin jatketaan vuokrauslinjalla. Ja tietenki tota offlinee voi sitte himassa vetää PB:llä.
Satutko tietämään löytyykö sille lanboxin softalle jotain "liukulautaa" (tyyliin martinin
fingers)?
Eli jos ei lanboxia tule hankittua niin jatketaan vuokrauslinjalla. Ja tietenki tota offlinee voi sitte himassa vetää PB:llä.
Satutko tietämään löytyykö sille lanboxin softalle jotain "liukulautaa" (tyyliin martinin
fingers)?
Harhaa...
-
Viesti Kirjoittaja EeroA »
Suosittelen vuokralinjan jatkamista. Ja kyllähän noita Hogeja ja muitakin valopöytiä on Suomi väärällään. Suosittelen tutustumaan johonkin Grand MA-tiskiin www.malighting.com, elleivät ole tuttuja. Yleensä tiski on kuitenkin murto-osa vuokrakuluista ja noilla offline-editoreilla voi esiohjelmoinnit tehdä yhtä hyvin kuin tiskeilläkin. Vuokratessa sinulla on oikeus olettaa, että laitteet on huollettu ja softat päivitetty. Näin kulut on myös sidottu aina kyseiseen keikkaan - omien kamojen lainat kun juoksevat, vaikka keikkaa ei olisikaan.
Tuo Lanboxin softa on muistaakseni ilmainen, joten sitä kannattaa kokeilla joka tapauksessa. Se on tietääkseni saatavilla myös Windowsiin. Muuta hardwarea eivät muistaakseni tee, kuin noita dmx-bokseja ja himmentimiä. Kannattaa toki varmistaa itse valmistajan sivuilta. Muista valmistajista en tiedä, vaikka tuollainen löytyisikin. Kannattaa googlettaa ja vaikka mailata suoraan Lanboxin tyypeille.
Tuo Lanboxin softa on muistaakseni ilmainen, joten sitä kannattaa kokeilla joka tapauksessa. Se on tietääkseni saatavilla myös Windowsiin. Muuta hardwarea eivät muistaakseni tee, kuin noita dmx-bokseja ja himmentimiä. Kannattaa toki varmistaa itse valmistajan sivuilta. Muista valmistajista en tiedä, vaikka tuollainen löytyisikin. Kannattaa googlettaa ja vaikka mailata suoraan Lanboxin tyypeille.
5 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka