Latasin juuri.. Vaikuttaa ihan hyvältä. Kuvien selailu on nopeampaa verrattuna Finderin selailuun.. Voisi koittaa tuon käyttämistä ainakin 21 pv:n ajan, jonka se on maksuton.
Kuulemma ihan hyvä vaihtoehto Finderille. Itse en viitsi omalle koneelleni laittaa, kun tätä käyttää (lähinnä verkkopankkiin) myös faijani, jolle muutos voisi olla liian raju.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
Testasin myös muinoin tota softaa. Pirun hyvä muuten, paitsi jos joku ohjelma käytti Finderia, se aukasi Finderin. Eli en saanut softaa korvaamaan täysin koko Finderia. Molemmat samaan aikaan auki aiheuttaa sekaannusta jne.
En tosin tiedä, onko sekin puute korjattu nykyversioissa.
Tuo Path Finder 4 vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta. Julkaisua odotellessa.
Otetaanpa tätä vähän esiin nyt kun olen itse Path Finderia kokeillut. Viimeksi kokeillessani versionumero taisi olla 3.x eikä softa oikein vakuuttanut mutta nyt tämä tuorein 4.8.5 tuntuu jo melkoisen pätevältä, kätevimmät featuret ainakin itselleni ovat tabit sekä tuo Drop Stack johon voi siis pudottaa filejä ja vetää sieltä pois korvaten drag & dropin sekä cut & pasten. Myös kirjanmerkkipalkki on äärimmäisen kätevä kun ei tarvitse spämmätä hakemistoja aliaksilla usein käytyihin paikkoihin.
Puutteina toistaiseksi ainakin se että Exposén Show desktop vetää myös Path Finderin työpöydän sivuun sekä mm. iTunesin Show in Finder -toiminto ei toimi.
Mielestäni erittäin varteenotettava vaihtoehto Finderille. Voisin jopa harkita tuon ostamista mikäli mitään mullistavaa ei tapahdu tässä "testikäytössä"...
EDIT: Onko kellään tietoa kuinka Macin Finderin saisi kokonaaan paikattua tällä Path Finderillä (poistettua dockista, asetettua oletukseksi sun muuta...)
Minä itseasiassa lopetin Path Finderin käytön kun kävi liian rasittavaksi se että jokainen "Show in Finder"-valikkokomento avasi aina vaan sen saman vanhan Finderin. Ja Path Finderin tekijät ovat selkeästi ilmaisseet että he eivät halua tehdä ohjelmaa jonka voi kopioida Finderin päälle joten toiminta on vähän kyseenalaista sillä saralla. Kaiken kukkuraksi Path Finderin työpöytä ei ole yhteensopiva Exposén kanssa. Vähän turhan puolitiessä tuo integraatio siis että olisi täydellinen korvike, toisaalta todella hankala käyttää puolittaisenakaan korvikkeena.
Eli sinällään ohjelma on tosi kiva mutta kun se ei integroidu riittävän hyvin käyttikseen niin käyttö on paikoin raivostuttavaa.
atheos kirjoitti:Minä itseasiassa lopetin Path Finderin käytön kun kävi liian rasittavaksi se että jokainen "Show in Finder"-valikkokomento avasi aina vaan sen saman vanhan Finderin. Ja Path Finderin tekijät ovat selkeästi ilmaisseet että he eivät halua tehdä ohjelmaa jonka voi kopioida Finderin päälle joten toiminta on vähän kyseenalaista sillä saralla. Kaiken kukkuraksi Path Finderin työpöytä ei ole yhteensopiva Exposén kanssa. Vähän turhan puolitiessä tuo integraatio siis että olisi täydellinen korvike, toisaalta todella hankala käyttää puolittaisenakaan korvikkeena.
Eli sinällään ohjelma on tosi kiva mutta kun se ei integroidu riittävän hyvin käyttikseen niin käyttö on paikoin raivostuttavaa.
Siis mitä tarkoitat sillä että työåöytä ei ole yhteensopvia exposen kanssa?
Sitä että kun painaa F11 tai mikä ikinä onkaan Exposén "Show desktop"-komento niin Path Finderin työpöytä häipyy siinä samalla koska Exposé käsittelee sitäkin ikkunana.
En ole käyttänyt tuota path finderia, mutta kun katsoin videon, niin en ymmärrä mikä siinä on työpöytä. Samanlaiselta ikkunalta näyttää kuin finderikin eli pitäisi exposella toimia samalla tavalla kuin esim. iPhoton? Vai missasinko jotain?
Onneksi otsikon perässä on kysymysmerkki, muuten se olisi virheellinen. Haluaisin niin kovasti käyttää Path Finderia, mutta Apple ei tahdo sitä. Path Finder ei yksinkertaisesti pysty oikeasti korvaamaan Finderia, vaikka ominaisuuksien puolesta peseekin sen täysin. Ongelmana on, kuten viestiketjussa jo mainittu, Finderin ja Roskakorin hävittäminen Dockista. Tämä tuntuu olevan hyvin vaikeaa, jopa mahdotonta?
Olen yrittänyt googlettaa vinkkejä ja neuvoja, mutta huonolla menestyksellä. Onko kukaan onnistunut hävittämään Leopardissa Finderia ja Roskakoria, niin että jäljellä olisi vain Path Finder?
Apple saisi kopioida valtaosan Path Finderin ominaisuuksista Finderiin, hyvää kannattaa kopioida!
n-n kirjoitti:Onneksi otsikon perässä on kysymysmerkki, muuten se olisi virheellinen. Haluaisin niin kovasti käyttää Path Finderia, mutta Apple ei tahdo sitä. Path Finder ei yksinkertaisesti pysty oikeasti korvaamaan Finderia, vaikka ominaisuuksien puolesta peseekin sen täysin. Ongelmana on, kuten viestiketjussa jo mainittu, Finderin ja Roskakorin hävittäminen Dockista. Tämä tuntuu olevan hyvin vaikeaa, jopa mahdotonta?
Olen yrittänyt googlettaa vinkkejä ja neuvoja, mutta huonolla menestyksellä. Onko kukaan onnistunut hävittämään Leopardissa Finderia ja Roskakoria, niin että jäljellä olisi vain Path Finder?
Apple saisi kopioida valtaosan Path Finderin ominaisuuksista Finderiin, hyvää kannattaa kopioida!
No ei kai se nyt kuitenkaan niin hirveätä ole jos koneella nuo roskakori ja finder ovat? Ei kai se nyt ohjelman käyttöä voi poistaa? Itse otin tuon kanssa testiin, kun en ollut koskaan aikaisemmin kuullutkaan tuosta ja vaikuttaa todella hyvältä. Täytyy tuota ensin tuossa testailla ja sitten katsoa, että onko siinä itselle hyödyllisiä ominaisuuksia niin paljon, että siitä viitsisi tuon summan pulittaa.
Cathi777 kirjoitti:
No ei kai se nyt kuitenkaan niin hirveätä ole jos koneella nuo roskakori ja finder ovat? Ei kai se nyt ohjelman käyttöä voi poistaa?
Kyllä se minua häiritsee suuresti, jos Dockissa on ikoneita joita en koskaan käytä. Lisäksi Path Finder rampauttaa Dockissa olevan roskakorin muutenkin, joten kyllä se sieltä pitää pois saada. En ymmärrä miksi Apple on pultannut Finderin ja Roskakorin niin tukevasti osaksi Dockia, mutta aina ei voi voittaa.
Samoista syistä mitä n-n mainitsi hävitin itsekin Path Finderin. Peli on menetetty heti, kun järjestelmä alkaa vaikuttaa purkkaviritykseltä, kuten Path Finderin tapauksessa käy. Path Finder ei myöskään korvaa Finderin työpöytää, kokeilkaapa vaikkapa Exposea. Path Finder on myös älyttömän raskas ja file manager ei saa ikinä olla raskas. Loppupeleissä Path Finder ei tarjoa itselleni mitään, mitä en käyttäisi jo tehokkaasti pelkällä Finderilla. Arvostan Finderin yksinkertaisuutta ja nopeutta, vaikka muutama feature PF:stä oliskin lisäyksenä kätevä.
Onkohan vuoden aikana tapahtunut kehitystä Path Finderin ja käyttöjärjestelmään integroinnin osalta? näyttää versionumero olevan tällä hetkellä 5.6.6 lumileopardille.
Pakko sen verran Windows (7:ää) kehua että Explorer on kyllä parempi ja monipuolisempi kuin Finder. Ehkä Applen olisi hyvä ottaa välillä mallia muualta, eikä toisinpäin.