Hei.
Olen käyttänyt Applea ja iMovieta vasta vähän aikaa. Tarkoituksena olisi exportoida omat videot (kuvattu mini dv-kameralla) iMoviesta sellaisessa muodossa, että ne näkyisivät mahdollisimman monella alustalla ilman erillisiä video-playereitä/codecceja. Eli toiveissa olisi löytää videomuoto, jota voisi pyörittää windowssin ja macin vakioplayereillä ilman mitään lisähärpäkkeitä. Linuxin kanssa useimmalla tutullani ei liene ongelmia juuri minkään videomuodon kanssa.
Mikähän tällainen videomuoto olisi?
Plussaa tietysti olisi jos tämä videomuoto menisi suht tiiviiseen tilaan ja näyttäisi hyvältä.
Tähän mennessä olen kokeillut mp4-parempi codeccia 1024bitrate 520x288 resoluutiolla. Lopputulos on ihan hyvä kooltaan ja laadultaan mutta windowssin vakio Media Player ei pyöritä noita ilman erillisiä codecceja.
iMovie ja videon exportointi mahdollisimman monelle alustall
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
iMovie ja videon exportointi mahdollisimman monelle alustall
Viesti Kirjoittaja beewer »
-
Re: iMovie ja videon exportointi mahdollisimman monelle alus
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
En nyt ole mikään videoexpertti mutta sellaisen videoformaatin haku, joka toimii missä vaan taitaa olla ikuisuusetsintä. WMP ei tue .mov formaattia, Mac OS X ei tue .wmv formaattia vaikka QuickTime Player on ilmainen, sitä eivät kaikki halua tai osaa ladata. .avi on sata erilaista. jne
Näin olen asian kokenut nimenomaan käyttäjänä.
Näin olen asian kokenut nimenomaan käyttäjänä.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja argo_hoo »
Onko video pakko olla tiedostona kovalevyllä?
Polta iDVD:llä videoista dvd levy ni varmaan toimii kaikkialla eikä vie kovalevytilaa ja kuvan laatu on hyvä....
Polta iDVD:llä videoista dvd levy ni varmaan toimii kaikkialla eikä vie kovalevytilaa ja kuvan laatu on hyvä....
Hold Fingers A Quarter Inch Apart!
Totta, dvd on yllättävän kätevä formaattiargo_hoo kirjoitti:Onko video pakko olla tiedostona kovalevyllä?
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mutta tässä tapauksessa se ei käy, sillä videota pitäisi pystyä levittämään netin välityksellä.
-
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
Eli nettisivulle upotettuna?beewer kirjoitti:
Mutta tässä tapauksessa se ei käy, sillä videota pitäisi pystyä levittämään netin välityksellä.
No sitten paras ja varmin formaatti on Flash Video (flv). Sen tuottamiseen tarvitaan tosin Macromedian Flash-ohjelma, mikä lienee aika kallis hankinta pelkästään videon nettilevitykseen.
-
Selviäisin mielelläni ilman lisäkustannuksia ja formaatti saisi olla sellainen, että katsoja voisi imuutella sen ensin omalle koneelleen ja katsoa sitten sieltä, ettei serveripäässä tarvisi paljoa kaistaa yhtäaikaisille katsojille.MacAntti kirjoitti: Eli nettisivulle upotettuna?
No sitten paras ja varmin formaatti on Flash Video (flv). Sen tuottamiseen tarvitaan tosin Macromedian Flash-ohjelma, mikä lienee aika kallis hankinta pelkästään videon nettilevitykseen.
En kyllä tunne Flash Videota ennestään mutta se kai on streamattava(?).
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Noihin ominaisuuksiin olis varmaan kuitenkin Quick-Time paras. Miksei sitä playeria voi ladata?
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
-
Viesti Kirjoittaja windowlicker »
tulisiko kuuloonkaan tehdä kaksi eri tiedostoa? sitten kavereille linkit, jolloin voivat valita mielensä mukaan. ainoa heikkous tässä on, että imovie ei osaa wmvtä exportoida.
En nyt muista, voiko ilman QT Prota tehdä tätä, mutta jos voit, exporttaa sorensonilla mpeg-1 raitana. pakkaus on kehno yms, mutta toimii.
En nyt muista, voiko ilman QT Prota tehdä tätä, mutta jos voit, exporttaa sorensonilla mpeg-1 raitana. pakkaus on kehno yms, mutta toimii.
It's all a matter of opinion.
-
Viesti Kirjoittaja ASOT »
Epäilen kanssa suunnattomasta olisiko tälläistä olemassakaan.. Mutta omassa elinpiirissäni olen huomannut että DivX on se formaatti joka löytyy kyllä ihan kaikista kodeista.beewer kirjoitti:. Eli toiveissa olisi löytää videomuoto, jota voisi pyörittää windowssin ja macin vakioplayereillä ilman mitään lisähärpäkkeitä..
Mä melkein näkisin että se on sama elokuville kuin MP3 oli audiolle - mitä olen katsonut niin melkein kaikista kotiteattereista/soittimistakin löytyy jo DivX-tuki.
-
Näinhän se voi kyllä olla. Eli minun täytyisi käytännössä ilmeisesti exportata video mpeg1:nä kuten windowlicker tuossa yllä mainitsi ja sitten pakata video divx:ksi?ASOT kirjoitti:Epäilen kanssa suunnattomasta olisiko tälläistä olemassakaan.. Mutta omassa elinpiirissäni olen huomannut että DivX on se formaatti joka löytyy kyllä ihan kaikista kodeista.beewer kirjoitti:. Eli toiveissa olisi löytää videomuoto, jota voisi pyörittää windowssin ja macin vakioplayereillä ilman mitään lisähärpäkkeitä..
Mä melkein näkisin että se on sama elokuville kuin MP3 oli audiolle - mitä olen katsonut niin melkein kaikista kotiteattereista/soittimistakin löytyy jo DivX-tuki.
Mikähän työkalu sopisi tähän divx-pakkaukseen? Ja/Tai vaihtoehtoisesti windowlickerin ehdottamaan wmv-pakkaukseen?
Pihi kun olen niin käyttäisin mielelläni ilmaissoftia
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
Viesti Kirjoittaja napakettu »
Ainakin hyvä ohjelma divx muotoon muuttamiseen on ffmpegX.
Entä jos sen videon jättäisi mpeg muotoon, tällöin uskoisi toimivan ilman mitään lisäkilkkeitä sekä mäkissä että windowsissa?
Entä jos sen videon jättäisi mpeg muotoon, tällöin uskoisi toimivan ilman mitään lisäkilkkeitä sekä mäkissä että windowsissa?
-
Viesti Kirjoittaja ASOT »
beewer kirjoitti: Näinhän se voi kyllä olla. Eli minun täytyisi käytännössä ilmeisesti exportata video mpeg1:nä kuten windowlicker tuossa yllä mainitsi ja sitten pakata video divx:ksi?
Mikähän työkalu sopisi tähän divx-pakkaukseen? Ja/Tai vaihtoehtoisesti windowlickerin ehdottamaan wmv-pakkaukseen?
Pihi kun olen niin käyttäisin mielelläni ilmaissoftia
Juu ihan ilmaiseksi onnistuu, eli DivX codecin voi hakea DivX:n omilta sivuilta:
DivX.com
(valitettavasti divx 5.2.1 versio vain Pantherille, DivX 6 versiota puolestaan ei vielä ollenkaan mäkille)
Tuon kun on asentanut niin videon voi exporttaa SUORAAN esim. iMoviesta DivX-muotoon [H]
Pro-codec maksaa sitten jonkiverran (okei huimat $19,99), sillä saa joitain lisätoimintoja tietty mutta ilmaisellakin pärjää aivan mainiosti, ainakin tälläinen kotikäyttäjä.
-
Viesti Kirjoittaja Mac Classic »
Hyviä ja hyödyllisiä vinkkejä. Yksinkertaisin ratkaisu lienee kuitenkin silti se, että lähetät leffat .mov tiedostoina ja liität tumpeloille mukaan mahdollisimman selkeän linkin Applen sivuille, josta k.o. henkilö voi ladata QuickTime Playerin itselleen ilmaiseksi koneelleen. Voit halutessasi painottaa viestissä vielä tuota "ladata ilmaiseksi".
Tämän jälkeenhän se on tuttujesi koneiden "vakioplayer" eikä siis mikään "lisähärpäke". Ja pääset jatkossa myös itse helpommalla.
Tämän jälkeenhän se on tuttujesi koneiden "vakioplayer" eikä siis mikään "lisähärpäke". Ja pääset jatkossa myös itse helpommalla.
13 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka