Ongelma:
Olen itse kuvannut videioita, tuonut otokset kamerasta koneelle, editoinut iMoviella, luonut iDVD:n avulla iDVD-projektin ja polttanut lopputuloksen DVD:lle. Koska iMovie projekti syö tuhottomasti kovalevytilaa, olen poistanut materiaalin kovalevyltä DVD:n polttamisen jälkeen. Nyt olisi tarkoitus käyttää eri DVD:llä olevia materiallia uuden DVD:n luomiseen.
Kysymys on kuinka saan DVD:llä olevan materiaalin takaisin iMovien ymmärtämässä muodossa kovalevylle editoitavaksi uudestaan. Valitettavasti minulla ei ole enää käytettävissä alkuperäistä kameranauhaa, ja lainakamerakin on palautettu.
Nimimerkillä "Neuvosta kiitollinen" [:S]
Oman DVD:n uudelleeneditointi
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
Re: Oman DVD:n uudelleeneditointi
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Alkaa olla myöhäistä. Aika työlästä on palauttaa DVD tiedostot iMovien ymmärtämään muotoon. Juuri tuon takia palautan aina valmiit aineistot nauhalla takaisin, jos ne on poistettava kovalevyltä.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja arv »
Ainakin Cinematize pystyy tuohon ja muistaakseni siinä oli suoraan iMovie-asetus, en muista enkä voi nyt tarkistaa. Maksullinen ohjelma.
Yade X on ilmainen mutten muiste saako sillä mitä muotoja exportattua?
Arto
Yade X on ilmainen mutten muiste saako sillä mitä muotoja exportattua?
Arto
-
Viesti Kirjoittaja Henkka »
Siltä minustakin alkaa vaikuttaa luettuani eri käyttöhjeita. Minusta tuntui vain niin luonnolliselta, että kun tallennan ne DVD:lle, niin voin käyttää niitä uudelleen uusissa projekteissa. Täytyy vastedes varmaan tallettaa ne jossakin muussa iMovien ymmärtämässä muodossa eri DVD:lle.MacFinn kirjoitti:Alkaa olla myöhäistä. Aika työlästä on palauttaa DVD tiedostot iMovien ymmärtämään muotoon. Juuri tuon takia palautan aina valmiit aineistot nauhalla takaisin, jos ne on poistettava kovalevyltä.
Tietenkin jos jostakin löytyisi ilmainen ohjelma, joka hoitaa homman... Maksamaan en kuitenkaan ryhdy koska en aio ryhtyä rippaamaan tekijänoikeuden alaisia videoita...
Henkka
-
Viesti Kirjoittaja Soundwise »
Itse olen käyttänyt MPEG Streanmclip-ohjelmaaHenkka kirjoitti: Ongelma:
Olen itse kuvannut videioita, tuonut otokset kamerasta koneelle, editoinut iMoviella, luonut iDVD:n avulla iDVD-projektin ja polttanut lopputuloksen DVD:lle. Koska iMovie projekti syö tuhottomasti kovalevytilaa, olen poistanut materiaalin kovalevyltä DVD:n polttamisen jälkeen. Nyt olisi tarkoitus käyttää eri DVD:llä olevia materiallia uuden DVD:n luomiseen.
Kysymys on kuinka saan DVD:llä olevan materiaalin takaisin iMovien ymmärtämässä muodossa kovalevylle editoitavaksi uudestaan. Valitettavasti minulla ei ole enää käytettävissä alkuperäistä kameranauhaa, ja lainakamerakin on palautettu.
Nimimerkillä "Neuvosta kiitollinen" [:S]
joka purkaa DVD:n VIDEO_TS kansion .vob-tiedostot vaikkapa DV-PAL-formaattiin.
-
Viesti Kirjoittaja Sorjonen »
Kotikuvaajan kannattaa säilyttää digitaalivideokameralla kuvaamansa otokset myös DV-nauhalla. Editoitu video siirretään tietokoneesta takaisin nauhalle (arkistointi).
Videotiedostot muutetaan esitysmuotoon DVD:lle tallennettaessa (jakelu, esittäminen). Kuvan laatu heikkenee pakattaessa, vaikka videokuva pyritään säilyttämään silmälle alkuperäistä vastaavana. Videotiedoston koko määräytyy ruudun koon, ruutunopeuden, käytetyn pakkaustavan ja leikkeen keston perusteella. Alkuperäistä kuvanlaatua ei voida palauttaa, kun videotiedosto on pakattu.
QuickTime Pro:llakin voi editoida videotiedostoja. Olen nähnyt demon joskus. Editointi vaikutti kyllä "leikkaa ja yhdistä leikkeet"-työskentelyltä. Värimääritykset, äänitystasojen säädöt yms. taisivat puuttua kokonaan.
Videotiedostot muutetaan esitysmuotoon DVD:lle tallennettaessa (jakelu, esittäminen). Kuvan laatu heikkenee pakattaessa, vaikka videokuva pyritään säilyttämään silmälle alkuperäistä vastaavana. Videotiedoston koko määräytyy ruudun koon, ruutunopeuden, käytetyn pakkaustavan ja leikkeen keston perusteella. Alkuperäistä kuvanlaatua ei voida palauttaa, kun videotiedosto on pakattu.
QuickTime Pro:llakin voi editoida videotiedostoja. Olen nähnyt demon joskus. Editointi vaikutti kyllä "leikkaa ja yhdistä leikkeet"-työskentelyltä. Värimääritykset, äänitystasojen säädöt yms. taisivat puuttua kokonaan.
6 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka