Kokemuksia InDesign CS2:sta
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
2 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kokemuksia InDesign CS2:sta
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Niin, millaisia kokemuksia tekijöillä on tuosta CS2 versiosta? Itse olen nyt muutaman taiton vääntänyt sillä, ja muutama hyvä kikka on jo hallussa mikä melkoisella todennäköisyydellä kaataa ohjelman. Yksi on Work spacen muutos jos on dokumentti tai dokumentteja auki. 30% todennäköisyydellä kaatuu, tämä on jo hiukan ärsyttävää. Muutenkin olen jo opppinut että kun kovalevy rutisee tietyn näppituntuman verran liian kauan, niin se tarkoittaa sitä että käynnistetään Crash Report -ohjelmaa. Taulukkojen kanssa on myös kaatumisia tapahtunut, aina siinä vaiheessa kun valitsen taulukon aktiiviseksi ja klikkaan hiiren oikealla napilla jotta pääsen säätämään taulukon asetuksia. Tuppaa kaatumaan 5% todennäköisyydellä. Tahmeampi tuo kanssa on mitä InDesign 2.0, mutta onneksi myös jossain kohtia nopeampi. Tuuletin huutaa PowerBookissa helposti.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Re: Kokemuksia InDesign CS2:sta
Viesti Kirjoittaja arrebi »
Ainakin yksi erittäin kiusallinen ominaisuus tuli heti ilmi CS2:ssa - nimittäin copy-peistatessa (ja myös leikkaa-sijoittaessa) tekstin tavutuskieli muuttuu suomesta englanniksi kyseisessä tekstipalassa!?!?! En ole tuohon ongelmaan löytänyt mitään ratkaisua - täälläkin siitä kysellyt - joten en ole voinut CS2:een vielä täyspäiväisesti siirtyä. Joitakin pienempiä töitä olen sillä kyllä taittanut, joissa tuota leikkaa-liimaamista ei niin paljon tarvita, kuin niissä taitoissa, mitä enimmäkseen teen.
Voi olla, että kyse on vain näistä kyseisistä töistä, mitä viikosta toiseen teen aina vanhoja taittoja hyväksi käyttäen, koska joskus jossain uudessa työssä olen huomannut, ettei tavutuskielen muuttumista tapahdukaan. Vielä en ole viitsinyt/ehtinyt tehdä kokonaan uusia taittopohjia alusta asti CS2:lla -ei oo ihan suitsait juttu
vaikka se saattaisi auttaa, vaan odottelen päivitystä, joka poistaisi ko. ongelman, mutta vielä ei sellaista ole tapahtunut...
CS2:n uusi näppärä ominaisuus, jossa tekstiä voi siirtää vain aktivoimalla ko. teksti ja raahaamalla ja pudottamalla uuteen paikkaan, säilyttää kyllä tavutuskielen oikeana, mutta sitä toimintoa on "lievästi hankala" käyttää, jos tekstiä pitää viedä sivulta toiselle?
Voi olla, että kyse on vain näistä kyseisistä töistä, mitä viikosta toiseen teen aina vanhoja taittoja hyväksi käyttäen, koska joskus jossain uudessa työssä olen huomannut, ettei tavutuskielen muuttumista tapahdukaan. Vielä en ole viitsinyt/ehtinyt tehdä kokonaan uusia taittopohjia alusta asti CS2:lla -ei oo ihan suitsait juttu

CS2:n uusi näppärä ominaisuus, jossa tekstiä voi siirtää vain aktivoimalla ko. teksti ja raahaamalla ja pudottamalla uuteen paikkaan, säilyttää kyllä tavutuskielen oikeana, mutta sitä toimintoa on "lievästi hankala" käyttää, jos tekstiä pitää viedä sivulta toiselle?
2 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka