Mistä äärimmäisen yksinkertainen CD-soit
-
Mistä äärimmäisen yksinkertainen CD-soit
Viesti Kirjoittaja henrik »
-
Re: Mistä äärimmäisen yksinkertainen CD-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Klikkaa CD ikonia työpöydällä jotta se avautuu Finderin ikkunaan.
Valitse palstanäkymä
Valitse haluamasi biisi ja paina esikatselukuvan alta Play-nappia.
Mutta ei se helpommaksi enää tule kuin mitä se iTunesissa tulee; CD sisään, iTunes, Valitse CD, Play.
-
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
-
Viesti Kirjoittaja NeNithelo »
(tosin melkein sama kuin tuo Mazan vinkki, mutta säästyy vähemmillä täytöillä
->näyttää yksinkertaisemmalta)
-
Tosiaan jos haluat pelkästään kuunnella CD:tä, niin noita nimiä yms. ei varmaan kannata laittaa ollenkaan. Silloin vain vasemmasta reunasta klikkaat CD:n aktiiviseksi ja napsautat biisit soimaan.henrik kirjoitti:Ehken ilmaissut itseäni riittävän selkeästi. Kyseessä ei oikeastaan ollut kyse yksinkertaisuudesta, vaan siitä että haluaisin samanlaisen kuin OS 9:ssä on, missä on perus CD-soittimen napit ja kappaletietoja on helppo iskeä sisään. iTunesissa se on rasittavaa kun nimikenttienkin avaaminen on jokseenkin hankalaa ja sitten pitäisi joka ikiseen kappaleeseen kirjoittaa tiedot esittäjästä ja albumista erikseen, mikä on turhuuden huippu.
Jos haluat ripata levyn niin sitten yleisiistä POP-kappaleistahan iTunes osaa hakea kappaleiden nimet ja muut netistä. Jos genre tms. on väärä niin tosiaan valitse kaikki kappaleet ja muuta genre kerralla kaikkiin.
-
Ihan vain sanomisen vuoksi sanon nyt, että en aio ripata levyjä, mutta nimet kappaleissa helpottaa kuunteluprosessia jonin verran kun ei tarvitse kannesta laskea monesko kappale se oli jonka halusin kuunnella (kaikissa kun ei ole numerointia). Automaattisesti tiedot eivät tule, koska en omaa internet-yhteyttä, enkä sellaista aio hankkiakaan.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Erilainen nuori(/keski-ikäinen/vanhus)?henrik kirjoitti: en omaa internet-yhteyttä, enkä sellaista aio hankkiakaan.
Yllättävän hyvin näköjään pääset tänne Homppuun ilmankin, joten mitäs sitä turhia...
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Ja hetkinen! OSX ilman nettiyhteyttä? Miksi kukaan haluaisi jättää puolet sen potentiaalista hyödyntämättä?Repe Ruutikallo kirjoitti:Erilainen nuori(/keski-ikäinen/vanhus)?henrik kirjoitti: en omaa internet-yhteyttä, enkä sellaista aio hankkiakaan.
Yllättävän hyvin näköjään pääset tänne Homppuun ilmankin, joten mitäs sitä turhia...
-
Ja kun käyttää vain studion ja sukulaisten yhteyttä, ei tarvitse maksaa eikä häiriintyä siitä kuonasta mitä sieltä hyppii silmille.
-
Viesti Kirjoittaja Jezze »
Sie oot hullu.henrik kirjoitti:En tarvitse internetiä. Minulle koneeni on työkalu. Studion jatke, jolla voin tehdä duunia ilman että tarvitsee mädäntyä studioilla 14 tuntia joka päivä.
Ja kun käyttää vain studion ja sukulaisten yhteyttä, ei tarvitse maksaa eikä häiriintyä siitä kuonasta mitä sieltä hyppii silmille.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Verkkoyhteydellä saisit tavarat nopeasti studiolta kotiin...henrik kirjoitti:En tarvitse internetiä. Minulle koneeni on työkalu. Studion jatke, jolla voin tehdä duunia ilman että tarvitsee mädäntyä studioilla 14 tuntia joka päivä.
Ja lisäksi koneella saisit hoidettua pankkiasiat, ja vaikka ostettua musiikkia iTMS:tä...puhumattakaan uutiss ym. palveluista. Eikä yhteys Wikipediaan-huippuluokan tietosanakirjaan ole pahitteeksi.
Kannattaisi tutustua internet-yhteyden hyviin puoliin ennen kuin sen tyrmää.
-
Viesti Kirjoittaja thebanzai »
Onneksi kuitenkin netinkäyttö tässäkin maassa on vielä vapaaehtoista
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Kun on ihmisiä jotka heittävät television pellolle, en ihmettelisi yhtään jos alkaisi tulla porukkaa jotka vapaaehtoisesti lopettavat nettiyhteyden..
Mitenkähän nykyajan käyttikset päivitetään ilman nettiyhteyttä? Kun ajatteleekin vaikka Ubuntun käyttämistä ilman nettiä [:S]
-
- En tarvitse verkkoyhteyttä duunien siirtämiseen, koska tietoturvan takia studiokoneet eivät ole netissä. Nettikoneet ovat erikseen. Omalla siirrettävällä levyllä duunit siirtyvät samassa tahdissa kuin minäkin.
- Pankkiasiat hoidan pankissa. Vanhanaikaista ehkä, mutta selkeää.
- Netistä en osta musiikkia. Tai tilaan minä joskus levyjä, mutta tiedostoja en osta. En suostu maksamaan pakatusta äänestä. Valitettavakin totuus on se että studiotyössä harjaantuneet korvat usein huomaavat häiritsevän laatueron. Sitäpaitsi ei sieltä niitä levyjä löydä, jotka minua kiinnostaa. Ja levyjen plärääminen levykaupassa on puolet riemusta!
- Uutiset lukee lehdestä ja kuulee radiosta.
- Wikipediaa en ole tarvinnut koskaan. Hieno palvelu, täytyy myöntää, mutta hyllystä löytyy tietosanakirjoja.
- OS X päivitetään Applen sivuilta ladattavalla tiedostolla.
Niin, ja en minä televisiotakaan omista. En pyri olemaan millään tasolla erikoisuutta tavoitteleva, mutta kun en televisiota enkä internetiä kaipaa, niin miksi niistä maksaisin? Kirjoja tulee luettua, BBC radiota tulee kuunneltua ja kaikenlaista hyödyllistä saa aikaan. Mitä vikaa siinä nyt sitten on?
-
*pyörtyy*henrik kirjoitti:Niin, ja en minä televisiotakaan omista.
-
Viesti Kirjoittaja kapu2 »
-
Viesti Kirjoittaja Reckless »
Kyllä sitä elämää voisi kuvitella hyvinkin ilman nettiä ja telkkaria, mutta en minä niistä luopuisi. Käteviä molemmat kunhan ei mennä liiallisuuksiin.
-
Ukko elää 1800-luvulla...lähes.kallekilponen kirjoitti:*pyörtyy*henrik kirjoitti:Niin, ja en minä televisiotakaan omista.
-
Viesti Kirjoittaja Reckless »
Kyllä minä olisin valmis televisiostani luopumaan. Ei vaikuttaisi elämääni mitenkään.Jezze kirjoitti:Ukko elää 1800-luvulla...lähes.kallekilponen kirjoitti:*pyörtyy*henrik kirjoitti:Niin, ja en minä televisiotakaan omista.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Mauttomuus, Jezzen tavaramerkki...Jezze kirjoitti:Ukko elää 1800-luvulla...lähes.
Jokaisella on kai oikeus elää siten kuin hyvältä tuntuu kunhan ei ahistele muita. Jos joku haluaa elää kotonaan ilman telkkua ja nettiä, minä sen hänelle suon vaikka en kupletin juonta varsinaisesti ymmärräkään. Mutta en minä maailman syntyäkään ymmärrä. Vielä.
Mutta jos joku ei omista telkkaria eikä nettiä ja on sen lisäksi raivoraitis selibaatissa eläjä joka syö vain ruohoa eikä aja autoa... siis jos kaikki nämät ehdot täyttyvät, sitten... no kyllä mä tälle tyypille paukun tarjoaisin!
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Nimim. henrik on yllättävänkin EI-ulkopuolinen, koska on osannut tehdä heti "signaturen" laitteistostaan, hänellä on hieno "avatar"-kuva posteissaan, ja puhuu myöskin oikeilla termeillä digitaalimaailman asioista.
Osallistuminen esim. tämän foorumin keskusteluihin, osoittaa tietyntasoista ymmärrystä digitaalimaailmaan perehtymisestä ja sen kera kanssakäymisestä. Itsekin olen (omasta mielestäni) sopivassa määrin vastaan pelkästään virtuaali-, tai digi-kanssakäymisen pakottavan tarpeen kehitystä vastaan.
Analysoinnissani tässä tapauksessa olen taas vaihteeksi mieluummin väärässä..
Niin, ja mikäli avatarin kuva on lemmikistä, ei ihan mene läpi [:O]
..ai niin, ja päivän sana: anteeksi !
Mika
-
Vau, en olisi kyllä kaikesta huolimatta osannut ajatella että Repekin tuntee Vehnänorasmehun salaisuudetRepe Ruutikallo kirjoitti:Mutta jos joku ei omista telkkaria eikä nettiä ja on sen lisäksi raivoraitis selibaatissa eläjä joka syö vain ruohoa eikä aja autoa... siis jos kaikki nämät ehdot täyttyvät, sitten... no kyllä mä tälle tyypille paukun tarjoaisin!
-
Viesti Kirjoittaja olli »
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Macbook Pro 13", 2.26GHz, 4Gb, 500Gt
-
Nykyaikana pitää vähintäänkin olla lcd tv tai eye tv macissä.olli kirjoitti:Onko se nyt niin ihme jos ei nykyään omista telkkaria? Itsekään en omista, enkä aio semmoista hankkiakaan. Itseasiassa hommaan telkun tilalle kaksi levysoitinta ja mikserin.
-
Viesti Kirjoittaja olli »
Macbook Pro 13", 2.26GHz, 4Gb, 500Gt
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka