Olen tässä vihdoin ja viimein pääsemässä eroon PC-helvetistä.
Saako Windowsin Outlookista sähköpostit jotenkin siirrettyä Applen Mailiin? Tai siis jotenkin muuten kuin lähettämälle postit ensin itselleen sähköpostiin eikä imase niitä sieltä takaisin Outlookkiin.
Tulipas sekava kysymys, mutta toivotaan että ymmärrätte kysymykseni.
Sähköpostit Outlookista
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Sähköpostit Outlookista
Viesti Kirjoittaja Jantu »
-
Re: Sähköpostit Outlookista
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Kun muistais.
No, olen muistavinani, että Outlookin Expressin Mac versio ainakin osasi lukea PC Outlookin Expressin tiedostoformaattia ja toi postit nätisti talteen. Ja Mail lukee kyllä Outlook Expressin tiedot sisään.
Mutta miten mahtaa olla toi Outlook itse. Ainakin siinä taitaa olla joku vienti-toiminto, eikö? Ja ne viedyt tiedostot pitäis kyllä kääntyä nätisti Mailiin.
Ja onnittelut uudesta koneesta. Sen verran olen utelias, että millaisen hankit?
No, olen muistavinani, että Outlookin Expressin Mac versio ainakin osasi lukea PC Outlookin Expressin tiedostoformaattia ja toi postit nätisti talteen. Ja Mail lukee kyllä Outlook Expressin tiedot sisään.
Mutta miten mahtaa olla toi Outlook itse. Ainakin siinä taitaa olla joku vienti-toiminto, eikö? Ja ne viedyt tiedostot pitäis kyllä kääntyä nätisti Mailiin.
Ja onnittelut uudesta koneesta. Sen verran olen utelias, että millaisen hankit?
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja easy »
No niin, tämä ketjuhan tuli hyvään saumaan. Itselläni on myös sama probleema.
Eli meilit pitäis saada Outlook 2003:sta Macin Mailiin. Outlook exporttaa vaan pst-filejä, joita Mail ei ainakaan mun tietojen mukaan suostu avaamaan. Onko kenelläkään tiedossa hyväksi koettua keinoa, jolla nuo postit voisi kierrättää Mailiin?
Eli meilit pitäis saada Outlook 2003:sta Macin Mailiin. Outlook exporttaa vaan pst-filejä, joita Mail ei ainakaan mun tietojen mukaan suostu avaamaan. Onko kenelläkään tiedossa hyväksi koettua keinoa, jolla nuo postit voisi kierrättää Mailiin?
-
Viesti Kirjoittaja Lare »
Kts PC Outlook -> Mail.app keskustelu samalla palstalla
Vitutuksesta voimavara!
-
Viesti Kirjoittaja Zero »
Tein Outlook -> Entourage siirron aikoinaan Mozilla Thunderbirdin kautta, sujui kivuttomasti ja kaikki data siirtyi. Mutta koska en ole koskaan Mailia käyttänyt niin en tiedä soveltuuko tämä keino sen kanssa. Kannattaa ehkä kokeilla, ei maksa mitään.
-
Viesti Kirjoittaja Rewes »
Joo, mä aikoinaan pähkäilin saman homman kanssa. Ostin sen ohjelman (outlook2mac tai jotain sinne päin) ja homma hoitui.Lare kirjoitti:Kts PC Outlook -> Mail.app keskustelu samalla palstalla
Designed by a Brit, built in China - Apple
-
Viesti Kirjoittaja Jantu »
Jaahas... tutkittuani tarkemmin huomasin että tuossa PCssä on ollut Outlook Express. Eli homman pitäisi kääntyä helposti... vielä en ole koittanut.
Joku tuossa aikaisemmin kysyi hankintaani... ihan perus 12" iBook tuli haettua. Kotona sitten lätkäsee sen isompaan näyttöön kiinni ja menoksi.
Jos joku haluaa vaihtaa 19" Samsungin CRT-näytön 17"-flättiin niin voi ilmoittautua!
Joku tuossa aikaisemmin kysyi hankintaani... ihan perus 12" iBook tuli haettua. Kotona sitten lätkäsee sen isompaan näyttöön kiinni ja menoksi.
Jos joku haluaa vaihtaa 19" Samsungin CRT-näytön 17"-flättiin niin voi ilmoittautua!
-
No niin. Täytyy sanoa, ettei paljon kätevämmin voisi Outlookin sähköposteja konvertoida kuin tuolla outlook2macillä. Ohjelma on hintansa väärti.
Kiitos vinkistä, säästyi paljon hermoja, kahvia ja tupakkaa (vaikken poltakaan)![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kiitos vinkistä, säästyi paljon hermoja, kahvia ja tupakkaa (vaikken poltakaan)
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Re: Sähköpostit Outlookista - Outlook2mac-kokemuks
Sen verran vielä tuosta Outlook2mac:stä, että kantsii tarkistaa, että kaikki meilit tulee konvertoiduksi. Huomasin, että joissakin tapauksissa konvertointi saattaa pysähtyä kesken kaiken - syynä saattaa olla jokin meilityyppi, jota outlook2mac ei tunnista (kryptattu viesti, outlookin lukukuittaus, yms?).
Eli kantsii vahtia konvertoinnin edistymistä koko ajan. Jos konvertoitu 75% ja tämän jälkeen ohjelma ilmoittaa että homma valmis, niin voi olettaa, että tuo tuonti tyssäsi johonkin kohtaan ja osa meileistä puuttuu.
Ja PC:llä pitää vielä aikaasetukset muistaa muuttaa ennen konvertointia US-englanniksi, muuten viestien päivämäärät voivat mennä pieleen.
Eli kantsii vahtia konvertoinnin edistymistä koko ajan. Jos konvertoitu 75% ja tämän jälkeen ohjelma ilmoittaa että homma valmis, niin voi olettaa, että tuo tuonti tyssäsi johonkin kohtaan ja osa meileistä puuttuu.
Ja PC:llä pitää vielä aikaasetukset muistaa muuttaa ennen konvertointia US-englanniksi, muuten viestien päivämäärät voivat mennä pieleen.
9 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka