Open Office Mäkille
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
16 viestiä
• Sivu 1/1
-
Open Office Mäkille
Viesti Kirjoittaja menace »
En saa Open Officea asennettua. X11 on asennettu, mutta terminaali aukeaa. Missään todellisia rautalankaohjeita?
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Missään todellisia rautalankaohjeita?
On, tässä: http://eric.bachard.free.fr/mac/HowTo2. ... nglish.pdf
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Ei vaan onnistu. Olen tehnyt muutoksen "# xterm &" mutta terminaali aukeaa silti joka kerta kun yritän avata openofficen appia. Writer aukee pienen ruksuttelun jälkeen ja terminaali jää päälle. Tämän jälkeen ohjelman sammuttaminenkaan ei onnistu, vaan joudun pakottamaan lopettamisen.
Voiko olla niin, ettei open office toimi Intel Mäkillä?
http://fi.openoffice.org/lataa.html
-
Viesti Kirjoittaja freemem »
ei ole, itse asentelin 2.0.2 version ja hyvin toimii, mitään virityksiä ei tarvinnut vääntää itse, terminaali aukeaa aina ensin hetken päästä itse open office.menace kirjoitti:Ei vaan onnistu. Olen tehnyt muutoksen "# xterm &" mutta terminaali aukeaa silti joka kerta kun yritän avata openofficen appia. Writer aukee pienen ruksuttelun jälkeen ja terminaali jää päälle. Tämän jälkeen ohjelman sammuttaminenkaan ei onnistu, vaan joudun pakottamaan lopettamisen.
Intel iMac siis käytössä.
-
-
Viesti Kirjoittaja freemem »
Niin x11 pitää olla asennettuna eli ei siitä ole haittaa, päinvastoin.menace kirjoitti:No onko tuosta jotain haittaa, että asensin sen x11-komponentin?
Pikkaisen offtopiccina väittäisin tähän väliin, ettei tää OS X nyt mikään älyttömän paljon helpompi kuin WinXp. Hienompi ja varmaan parempikin muttei välttämättä helpompi.
OS X on mielestäni helpompi kuin winxp, mutta tuo X11 ei ole, natiivien os x sovellusten kanssa ei ole tällaista säätämistä, tuo X11:han on ihan oma ikkunointijärjestelmä.
Onhan openofficesi 2.0.2 versio?
intel versiohan pitää ladata ftp://ooopackages.good-day.net/pub/Open ... org/MacOSX osoitteesta (avaus on hidas) 2.0.2.rc4 hakemistosta.
Toimiiko X11 muutoin normaalisti? sehän löytyy Ohjelmat/Lisäohjelmat hakemistosta, käynnistyykö sovellukset terminaali ja xman ja xlogo ja sammuvat normaalisti?
-
-
X11 löytyy mainitsemastasi paikasta ja terminaali, xman ja xlogo toimivat ja sammuvat normaalisti. En kuitenkaan imuttanut Openofficea tuolta ja aikaisempi tiedostoni (heitin sen roskiin jo) oli ilmeisesti kuitenkin PPC-versio. Imutin sen nimittäin täältä:freemem kirjoitti:Niin x11 pitää olla asennettuna eli ei siitä ole haittaa, päinvastoin.menace kirjoitti:No onko tuosta jotain haittaa, että asensin sen x11-komponentin?
Pikkaisen offtopiccina väittäisin tähän väliin, ettei tää OS X nyt mikään älyttömän paljon helpompi kuin WinXp. Hienompi ja varmaan parempikin muttei välttämättä helpompi.
OS X on mielestäni helpompi kuin winxp, mutta tuo X11 ei ole, natiivien os x sovellusten kanssa ei ole tällaista säätämistä, tuo X11:han on ihan oma ikkunointijärjestelmä.
Onhan openofficesi 2.0.2 versio?
intel versiohan pitää ladata ftp://ooopackages.good-day.net/pub/Open ... org/MacOSX osoitteesta (avaus on hidas) 2.0.2.rc4 hakemistosta.
Toimiiko X11 muutoin normaalisti? sehän löytyy Ohjelmat/Lisäohjelmat hakemistosta, käynnistyykö sovellukset terminaali ja xman ja xlogo ja sammuvat normaalisti?
Kiitos oikein paljon tuosta uudesta intelversion-linkistä. On tää Mac-nyypiön alku tuskaista.
-
Ei vaan pelitä. Sammuuko terminaali sen jälkeen kun Office aukeaa. MInulla aukeaa vain Writer. Writeria ei myöskään voi sammuttaa ennen kuin sammuttaa X11-härvelin.freemem kirjoitti:ei ole, itse asentelin 2.0.2 version ja hyvin toimii, mitään virityksiä ei tarvinnut vääntää itse, terminaali aukeaa aina ensin hetken päästä itse open office.menace kirjoitti:Ei vaan onnistu. Olen tehnyt muutoksen "# xterm &" mutta terminaali aukeaa silti joka kerta kun yritän avata openofficen appia. Writer aukee pienen ruksuttelun jälkeen ja terminaali jää päälle. Tämän jälkeen ohjelman sammuttaminenkaan ei onnistu, vaan joudun pakottamaan lopettamisen.
Intel iMac siis käytössä.
-
-
Vastaan itselleni. Ihme säätämistä oli minullakin kuitenkin suhteellisen yksinkertaisen asian kanssa.
komennolla "sudo nano /etc/X11/xinit/xinitrc" pääsee muokkaamaan riviä "xterm &". Kun sen muokkaa muotoon "# xterm &" ei xterm enää tule näkyviin openoffice käynnistettäessä muualle kuin tuonne dockkiin.
komennolla "sudo nano /etc/X11/xinit/xinitrc" pääsee muokkaamaan riviä "xterm &". Kun sen muokkaa muotoon "# xterm &" ei xterm enää tule näkyviin openoffice käynnistettäessä muualle kuin tuonne dockkiin.
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Tuo on mainittu tuossa ohjeessa jonka laitoin hetio alkuun. Mäkin koitin tuolla saada sitä pois näkyvistä, ja kun nano (tekstieditori ) oli avautunut, niin menin venyttämään ukkunaa suuremmaksi. Virhe! Mitään ei sen jälkeen ko. terminaalin ikkunassa näkynyt, ja se nano piti lopettaa Activitymonitorin kautta väkivaltaisesti.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
-
-
Mä ajan ihan suosiolla apupyörillä.
Mulle riittää se, että osaan asentaa tarvittavat pelit ja vehkeet käyttöön ja joudun harvemmin turvautumaan ulkopuolisten apuun. Aikaa on nykyään todella vähän kaikkeen säätämiseen ja konetta käytetään asioihin, jotka pitää hoitaa. Kun ei kiinnosta säätää ja aikaa on vähän, tarkoittaa se ekäytännössä sitä, että kiinnostaa hyvin vähän mitä konepellin alla tapahtuu.
Rassaa ne jotkut autojakin, itse en oikein viitsisi edes öljyjä vaihtaa...
Mulle riittää se, että osaan asentaa tarvittavat pelit ja vehkeet käyttöön ja joudun harvemmin turvautumaan ulkopuolisten apuun. Aikaa on nykyään todella vähän kaikkeen säätämiseen ja konetta käytetään asioihin, jotka pitää hoitaa. Kun ei kiinnosta säätää ja aikaa on vähän, tarkoittaa se ekäytännössä sitä, että kiinnostaa hyvin vähän mitä konepellin alla tapahtuu.
Rassaa ne jotkut autojakin, itse en oikein viitsisi edes öljyjä vaihtaa...
16 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka