Entäpä mistä voipi johtua kun Indyn mittayksiköt lasketaan 8:llä desimaalilla? Tosi ärsyttäväää, kun laittaa esim viivan paksuudeksi 1 pt niin siihen tuleekin 1,05050505035 tms. Olen käynyt preferencet läpi ja enkä löydä mitään selitystä moiseen

Viesti Kirjoittaja Omenainen »
Viesti Kirjoittaja marc »
Sama toistuu myös illun puolella. Mistä on kyse? Eihän sitä yleensä tarvii niin kovasti pilkkua viilata, mutta kyllä se täsmällistä ihmistä sapettaa.Omenainen kirjoitti:Entäpä mistä voipi johtua kun Indyn mittayksiköt lasketaan 8:llä desimaalilla? Tosi ärsyttäväää, kun laittaa esim viivan paksuudeksi 1 pt niin siihen tuleekin 1,05050505035 tms.
Omenainen kirjoitti:Entäpä mistä voipi johtua kun Indyn mittayksiköt lasketaan 8:llä desimaalilla? Tosi ärsyttäväää, kun laittaa esim viivan paksuudeksi 1 pt niin siihen tuleekin 1,05050505035 tms.
marc kirjoitti:Sama toistuu myös illun puolella. Mistä on kyse? Eihän sitä yleensä tarvii niin kovasti pilkkua viilata, mutta kyllä se täsmällistä ihmistä sapettaa.
Näin varmasti tapahtuu, mutta kuinka voi selittää saman G4 ja G3 -koneissa? (Koneet allekirjoituksessa)Jamac kirjoitti:Intel Macissä joudutaan vielä ajamaan nuo ohjelmat Rosettan läpi, eli emuloimaan G4 prosessoria (vai olikohan jopa G3 prossua) Intel koneessa. Tässä operaatiossa tulee pieniä epätarkkuuksia numeroiden kanssa.
Viesti Kirjoittaja Thelenius »
Viesti Kirjoittaja Fakap »
No jos myyjä edes vihjasi siihen suuntaan, että tuotteen pitäisi olla natiivisti yhteensopiva sun koneen kanssa, niin totta hemmetissä sulla on vaihto-oikeus.Omenainen kirjoitti:no voi uidduhkatoin paketista niin mulle on myyty ei universaalipaketti vaan se G4/G5 versiolle. Onko mulla oikeus pyytää vaihtoa? Jos siis on tunnettu tosiasia että sen pitää olla universal, eikö myyjän pitäisi tämä tietää?
*repii hiuksiaan*
Eipä ole ei. http://hopeinenomena.net/viewtopic.php? ... highlight=Jyre kirjoitti:ko. ohjelmasta / paketista ei vain taida vielä universaalia olla…
-jyrki
Viesti Kirjoittaja Tajuste »
ja mun mielestä se on myyjän velvollisuus informoida tällasesta joka tapauksessa.Fakap kirjoitti:No jos myyjä edes vihjasi siihen suuntaan, että tuotteen pitäisi olla natiivisti yhteensopiva sun koneen kanssa, niin totta hemmetissä sulla on vaihto-oikeus.Omenainen kirjoitti:no voi uidduhkatoin paketista niin mulle on myyty ei universaalipaketti vaan se G4/G5 versiolle. Onko mulla oikeus pyytää vaihtoa? Jos siis on tunnettu tosiasia että sen pitää olla universal, eikö myyjän pitäisi tämä tietää?
*repii hiuksiaan*
Viesti Kirjoittaja Thelenius »
Viesti Kirjoittaja Juraca »
Mutta on olemassa monta softaa, eli ei jos ohjelmat A,B ja C on valmitta viikon sisällä ja ohjelmalla D kestää vuoden tehdä se, niin eikö kannata tuoda se Rauta siihen aikaan, kun niitä ohjelmia on, eikä sitten, kun kaikki ohjelmat on tehty sopiviksi. Onhan sentään rosetta, joka auttaa kuitenkin ajamaan ohjelmaa D jotenkin, eli kuitenkin toimii. Parempi sekin kuin ei mikään. Toi intel macci pesee g5:sen 10-0 luultavasti sitten, kun esim. photoshopista on tullut universaali. Onnea kuitenkin hyvästä ostoksesta (macbook pro) (sitten sinulle hyvä, ku photoshoppi tuleeOmenainen kirjoitti:mun mielestä se on vika, jos ei ole otettu riittävästi huomioon sen seuraamuksia... mun mielestä uusia virityksiä pitäisi kehittää niin, että niistä olisi sitten hyötyäkin 8) eikä ottaa käyttöön ennen kun uudelle alustalle on sopivia ohjelmia... tosin sehän vaatisi kehittäjiltä suurta yhteistyötä, ja sellaista on vaan utopioissa. Mun mielestä mulla on oikeus olla vihainen asiakas, koska jos olisin tiennyt tämän en olisi intel konetta vielä ostanutmutta turha surra kun maito on jo kaatunut, ei auta kuin odotella ja pommittaa adobea
![]()
Pc maailmassa olen tottunut tällaiseen takkuiluun, mutta en uskonut kokevani maccienkin puolella kohtaavani tällaisen ongelmavyyhdenainakaan en tulevaisuudessa ole niin sinisilmäinen että ostan "uusinta" mitä myyjät myy 8)
Ei vika ole raudassa eikä Käyttiksessä, eikä siinä että onko se CS2 vai CS. Vika on siinä että CS2 ei ole universaali. Sulla on töissä kai powerpc pohjainen macci, olenko oikeassa?Omenainen kirjoitti: Lueskelin täällä aiemmin saamiani vastauksia, että Adoben ohjelmat (CS2 paketin) on tosi hitaita uudella käyttiksellä. Tuntuu tosi turhauttavalta kun töissä on myös osX mutta ei siellä tahmaa eli siellä kun on CS vielä.
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Annoitko nyt varmasti oikean esimerkkimitan? Tuntuu aika rajulta jos virhe on noin suuri, siis 0,05 desimaalia.Omenainen kirjoitti: esim viivan paksuudeksi 1 pt niin siihen tuleekin 1,05050505035
Ei voi olla. Ei saa olla. Ajattele mitä tapahtuisi esim. Excelissä jos näin olisi. Luultavaa on että kyse on vain Adoben muunnosmoottorin tökinnästä tässä Rosetan kera, FreeHandkin toimii ihan ok. Googletin, mutten löytänyt asiasta juttua kuin svedupetterien foorumista, voiko tämä olla jokin lokalisaatiojuttu?Jamac kirjoitti:Intel Macissä joudutaan vielä ajamaan nuo ohjelmat Rosettan läpi, eli emuloimaan G4 prosessoria (vai olikohan jopa G3 prossua) Intel koneessa. Tässä operaatiossa tulee pieniä epätarkkuuksia numeroiden kanssa.
Tätä minä olen sanonut jo pitkään. Tulee pettyneitä ihmisiä, kun markkinoidaan ja myydään tällä tapaa. Rosetan läpinäkyvyys ja edistyksellisyys on hieman pettävää, se on kuitenkin emulaattori ja ensisijassa hätäapu (vrt. Classic tai VirtualPC), ei Intel-Macciä mihinkään heavy-DTP-ammattikäyttöön kannata ottaa ennen ensi kevättä, ellei ole Quarkisti.Omenainen kirjoitti:Mun mielestä mulla on oikeus olla vihainen asiakas, koska jos olisin tiennyt tämän en olisi intel konetta vielä ostanut
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Öh, siis niin on. (En minäkään sentään 0,05 desimaalin mokaan usko?) On vaan olemassa sellainen fakta että mikään maailman digitaalinen tietokone ei osaa laskea natiivisti desimaalilukuja, vaan pelkkiä kokonaislukuja. Desimaalilukujen kanssa prosessorit on aina liemessä, ja desimaalilaskujen tulokset riippuu myös prosessorista. Ikävää mutta totta.eskofot kirjoitti:Ei voi olla. Ei saa olla. Ajattele mitä tapahtuisi esim. Excelissä jos näin olisi. .
Viesti Kirjoittaja PowerMac »
Viesti Kirjoittaja eskofot »
PowerMac kirjoitti:Ei toimi Illussa ei Friikussakaan ne mitat jos kuviota kääntelee. (
Siis tarkoitatteko nyt todella sitä että Excel ja FreeHandkin antavat *Rosetan läpi ajettuna* vääriä lukuja? Vai viittaatteko nyt vain yleensä kompuutterien pyöristelyihin. Tuo ID seikkahan ei ole mitään pyöristelyä vaan virhe, bugi. Ei se noin PPC:ssä toimi.Jamac kirjoitti:.´Öh, siis niin on.