Saatta olla, että tää on jo erittäin käsitelty mutta pakko kysyä kuitenkin..
Eli siis SAFARI käyttäjänä olen mieltynyt "tabbed browsing"-mahdollisuuteen. Tällaisena oldskuul käyttäjänä olen myös suuri "shortcuttien" tai "keycommandien" hyödyntäjä.
Nyt vaivaa se, etten ole löytänyt keycommandia tab-in vaihdolle, eli onko olemassa jotain yhdistelmää millä vaihtaa välilehdeltä toiselle - eli niitten lisäk jotka löytyy prefuista. Niillähän voi vaihtaa tabia, jos ja kun haluaa esim. uuden välilehden auetessa. Sellainen olisi paras, millä voisi vaihtaa ikäänkuin kiertävästi, samoin kun (omppu+tab) voi vaihtaa aplikaatiota.
r-
SAFARI kysymys?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
SAFARI kysymys?
Viesti Kirjoittaja reskolin »
-
- Vuoden Homppulainen 2006
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Mainitsemisen arvoista lienee, ettei tämä toimi, jos jokin tekstikenttä on valittuna. Esimerkiksi tätä kirjoittaessani ei mainittu combo toimi. Minä olen vaihtanut Järjestelmäasetuksista näppäinoikotien tälle, nyt se on omppu - < (opmppu - shift - < toiseen suuntaan).AppleFarmer kirjoitti:Omppu + Shift + Nuoli (vasen / oikea) vaihtaa avoinna olevien välilehtien / tabien välillä.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
-
Viesti Kirjoittaja Thelenius »
Tuota olenkin muuten ihmetellyt, kun minulla lukee siellä seuraava välilehti omppu - } ja edellinen omppu - {. Miten ihmeessä nuo näppäillään?atsotp kirjoitti:Vilkaisepa samalla Safarin Window/Ikkuna-valikkoa. Siellä on komennot ja näppäinyhdistelmät välilehdeltä toiselle siirtymiseen.
iMac 27'' ("late 2012") 2,9GHz Intel Core i5 – OS X 10.13 High Sierra
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
omppu-shift-optio-8 (tai 9) Kätevää, eikö vaan?Thelenius kirjoitti:Tuota olenkin muuten ihmetellyt, kun minulla lukee siellä seuraava välilehti omppu - } ja edellinen omppu - {. Miten ihmeessä nuo näppäillään?atsotp kirjoitti:Vilkaisepa samalla Safarin Window/Ikkuna-valikkoa. Siellä on komennot ja näppäinyhdistelmät välilehdeltä toiselle siirtymiseen.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
-
-
-
Viesti Kirjoittaja mkko »
Siihen on olemassa myös laajennus, SwiftTabs, jolla voi itse määritellä näppäinyhdistelmät sille.Sälli kirjoitti:Näyttäisi olevan komento + optio + nuoli vasemmalle/oikealle.Hesssu kirjoitti:Kuinkahan tuo välilehtien vaihtaminen onnistuu Firefoxilla?
Mutta onko kukaan muu törmännyt sellaiseen ongelmaan, että Acid Search -pluginin jälkeen tuo omppu + shift + nuoli -yhdistelmä ei enää toimikaan? Samoin lakkasi omppu + nuoli -yhdistelmä toimimasta forward/back -toiminnoille. Tuo plugin vaikuttaisi hirmu näppärältä kun voisi itse määritellä käytettävät hakukoneet ja sen mukana saisi vielä kaiken lisäksi find-as-you-type-haun.
-
-
Viesti Kirjoittaja mkko »
Siis Acid Search -plugin on se, joka aiheuttaa sen, että nuolinäppäimet eivät toimi. Näyttäisi siltä että nuolinäppäimet eivät toimi ainakaan seuraavissa: back/forward, next/prev tab ja tavallinen sivun vierittäminen.TheKraken kirjoitti:Safarin näppäinoikotiet saa uusittua myös ihan normaalisti Järjestelmäasetuksista, kuten monen muunkin ohjelman. Ei tartte mitään plugareita.
Kokeilin määritellä järjestelmäasetuksista ne näppäimet, jotka lakkasivat toimimasta, mutta nyt omppu-nuoli -yhdistelmä vie tekstikentissäkin selaushistoriassa edestakaisin. Taitaa tuo Acid Search olla epäsopiva ainakin omaan kannettavaani.
13 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka