MIkä on Mailin lähtevän postin palvelin? Tuntuu että en voi lähettää spostia mutta vastaanotto toimii?
Kiitos!
Mailin lähtevän postin tunnus?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mailin lähtevän postin tunnus?
Viesti Kirjoittaja venit »
-
Viesti Kirjoittaja thebanzai »
Riippuu mitä isp:tä käytät. Postin luku onnistuu muistakin domaineista, vaan spämmäämisen estämiseksi lähes aina sähköpostin lähetys on estetty muista kuin oman isp:n palvelimista. (poislukien tietty webmailit.)
Esim mulla on Elisa, lähtevän postin palvelimena on smtp.kolumbus.fi . En tiedä onko muitakin mutta tuo ainakin toimii. Luettavat postit taasen ovat jossain täysin muualla.
Esim mulla on Elisa, lähtevän postin palvelimena on smtp.kolumbus.fi . En tiedä onko muitakin mutta tuo ainakin toimii. Luettavat postit taasen ovat jossain täysin muualla.
Switch-jahkailua jo vuodesta 2003
-
Viesti Kirjoittaja Mini-tyttö »
Minulla on Elisan sähköposti ja naapurin wlan (ja kyllä, naapuri tietää, että käytän hänen verkkoansa, heh). Naapurin palveluntarjoaja on Saunalahti, joten lähtevän postin palvelin on sitten Saunalahden. Tulevan postin Elisan.
Juuri nyt on meneillään Elisalla sähköpostikatkos, ainakin minun kohdallani. Jotain huoltotöitä ma-aamuun asti.
MT
Juuri nyt on meneillään Elisalla sähköpostikatkos, ainakin minun kohdallani. Jotain huoltotöitä ma-aamuun asti.
MT
-
Omaan mac.com...
Viesti Kirjoittaja venit »
Niin, unohdin että että minulla mac.com...ja een on toiminut hyvin. Mail ei lähetä enää spostia..
-
Re: Omaan mac.com...
Viesti Kirjoittaja freemem »
ei vaan kaivat sen adsl liittymän lähtevän palvelimen osoitteen (oletan että kyseessä on adsl yhteys).venit kirjoitti:Niin, unohdin että että minulla mac.com...ja een on toiminut hyvin. Mail ei lähetä enää spostia..
Roskapostin johdosta noita lähtevän postin palvelimia rajoitellaan, rajoitus voi olla .mac puolella (koititko kirjautua lähettävään palvelimeen).
-
Viesti Kirjoittaja Mini-tyttö »
Asetukset löytyvät usein ko. palveluntarjoajan nettisivuilta tai tilausvahvistuksesta, jos sellainen sattuu olemaan käsillä. Ja voivat olla siis eri firman palvelimet, kuten omassa tapauksessani (Elisa/ Saunalahti).
MT
... ja siis asetuksilla tarkoitan tietenkin palvelimen nimeä.
MT
... ja siis asetuksilla tarkoitan tietenkin palvelimen nimeä.
-
Re: Omaan mac.com...
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
.mac lähtevän postin palvelin on smtp.mac.com:käyttäjätunnusvenit kirjoitti:Niin, unohdin että että minulla mac.com...ja een on toiminut hyvin. Mail ei lähetä enää spostia..
Palvelimen asetukset kohtaan tulee portti 587 ja autentikointi on salasana, kenttiin käyttäjätunnus ja salasana.
Näin .mac posti lähtee mistä tahansa verkosta ja aina. Läppärissä kiva kun vierailee eri verkoissa eikä tarvii vaihdella lähtevän postin palvelimia. Vaikka Mail kyllä hyvin tunnistaakin ne mitä voi käyttää, jos sellaisen on Asetuksiin tallentanut.
-
-
Re: Nyt toimii
Viesti Kirjoittaja mercury »
Ja pointti tässä on se, että vakioportti on 25, mutta monet internetpalveluntarjoajat blokkaavat sen ja pyytävät käyttämään heidän omaa SMTP-serveriään. Portti 587 on yleensä auki ja sitä käyttämällä pääset palveluntarjoajasi ohi.venit kirjoitti:...se 587 oli eri.
9 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka