Nyt tarvisin kokeineiden mac käyttäjien apua. Olen juuri ostanut ensimmäisen maccini joka on tällä kertaa valkoinen MacBook. Olen sitä ennen käyttänyt windowsia koneenani aina (paitsi koulussa, koska sielä kaikki tehdään macein). Olen käyttänyt kotona microsoft word ohjelmaa, jonka olen todennut kököksi. Olen appleworksia käyttänyt silloin tällöin ystäväni koneelta ja todellut ohjelman ihan hyväksi. Nyt kuitenkin tulee tämä ongelma. Pitäisikö minun ostaa iWork 06 ohjelma, koska se ilmeisesti edustaa uusinta uutta tekstinkäsittelyä, vai pyytäisinkö joltain kaveriltani vanhan appleworks ohjelman asennuksen ja hakisin serial numberin jostain netistä. iWork maksaisi minulle vain 50 euroa koska ostaisin familypackin jonka asentaisin minun ja ystäväni koneeseen. AppleWorks uutena maksaa yli 100 euroa/kpl ja lisäksi se on kuulemma aika vanha ohjelma. Lähinnä se mitä olen wordilla tehnyt, on perus tekstinkäsittelyä (esitelmiä, tutkielmia, portfolioita) jossa olen tavallisen tekstin lisäksi käyttänyt erilaisia valokuvia. En siis tee mitään hirveän graafista työtä, ainakaan vielä. Sen lisäksi ohjelman tulisi olla toimiva niin, että voisin avata tehdyn tiedoston microsoft windows wordilla. Osaisiko joku kokeneempi neuvoa minua. Tämä kysymys on saattanut tulla jo ennenkin, mutta en ainakaan löytänyt sellaista. Toivon että kukaan ei poista tätä kysymystä, koska se olisi minulle ajankohtainen ja tärkeä, avustakaa aloittelijaa