On ollut Office 2004 for Macilla ongelmana, että tiedostot (tekstit ja taulukot) eivät aina aukea toisten Windows-koneilla. T-ystävä lähettää opettajalleen Office 2004:lla tekemiään docceja ja xls:iä, mutta joskus kuulemma tiedostot eivät Winukalla aukea. Windows ei tunnista automaattisesti tiedostomuotoa, tiedosto aukeaa kyllä kun oikealla hiiren napilla valitsee "avaa sovelluksessa"-kohdan, mutta ei tosiaan automaattisesti tuplaklikkauksella. Tiedostot ovat välissä ikoniltaan tuntemattomia(valkoinen ikoni) ja välissä ihan normaaleja(siten, että käyttis tajuaa sen olen esim. word-dokumentti).
Kysyn siis, että mihin muotoon Macin excelillä ja wordillä kannattaa tallentaa, että varmasti aukeaa tuplaklikkauksella muiden Windows-koneissa? Pitääkö tiedostonimeen itse kirjoittaa .doc perään vai mistä tämä kummallisuus on kiinni.
MS Office tiedostomuoto ja yhteensop. MAC <-> Win
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
MS Office tiedostomuoto ja yhteensop. MAC <-> Win
Viesti Kirjoittaja alspe »
Viimeksi muokannut alspe, 15.11.2006 klo 10.17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MB Pro 13" i5, iPod Classic, iPhone 6, iPad Air 1
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Windows tarvitsee tuon päätteen ymmärtääkseen mikä dokumentti on kyseessä. Macissä on vanha ja hiukan erikoinen systeemi mihin tallentuu tieto käytetystä ohjelmasta. A) Tämä tieto ei kulje Internetin yli. B) Systeemi kuuluu enemmän < OS 9 aikaan ja OS X suositaan tuota päätteen käyttöä, jotta mm. tiedostot kulkisi Internetissä kunnolla.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
-
-
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
Jepulis. Minkä tahansa muodon valitsetkin, niin varmistu että "Append file extension" on valittuna tallennusikkunassa. Ja vielä siinä vaiheessa, kun liittää sen sähköpostin liitteeksi kannattaa varmistaa, että nuo tiedostotunnisteet ovat nimessä mukana.
Mulla on itelläni ne aina näkyvissä myös kaikissa macin kansioissa. Mun mielestä ne on ihan informatiivisia eli hyvä keksintö pc-puolelta.
Mulla on itelläni ne aina näkyvissä myös kaikissa macin kansioissa. Mun mielestä ne on ihan informatiivisia eli hyvä keksintö pc-puolelta.
-
Viesti Kirjoittaja alspe »
Joo on päällä append file extension.
On se kumma kun finder ei näytä ikonina excelin ikonia vaikka selkeästi tiedoston tunniste näkyy. Ja tuosta kun lähettäisin .xls:n kaverille niin aukeasiko vaan kun ikoni on väärä. omena+i :stäkään ei pysty käyttämään kohtaa "avaa kaikki tämän tyyppiset.." ja siitä "vaihda kaikki"-nappia

On se kumma kun finder ei näytä ikonina excelin ikonia vaikka selkeästi tiedoston tunniste näkyy. Ja tuosta kun lähettäisin .xls:n kaverille niin aukeasiko vaan kun ikoni on väärä. omena+i :stäkään ei pysty käyttämään kohtaa "avaa kaikki tämän tyyppiset.." ja siitä "vaihda kaikki"-nappia

Viimeksi muokannut alspe, 15.11.2006 klo 17.46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB Pro 13" i5, iPod Classic, iPhone 6, iPad Air 1
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Joo, mun ymmärtääkseni tuo johtuu juuri tästä OS X:n tiedostopääte / resurssihaarukka sähläämisestä. Mullakin on normaali ilmiö se että osa pdf-tiedostoista on Esikatselu pdf:iä ja jotkut Adobe pdf:iä.
NOx varmaan osaisi kertoa ongelmasta tarkemmin, mutta ei oo herraa näkyilly kesän jälkeen.
NOx varmaan osaisi kertoa ongelmasta tarkemmin, mutta ei oo herraa näkyilly kesän jälkeen.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
7 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka