Mitä olen tehnyt väärin kun kaikista koneella olevista kuvista on kaksi tai kolmekin saman nimistä tiedostoa. Esim. IMG_338.jpg tiedosto on koneella kolmeen kertaan, jokainen eri kansiossa ja erikokoisena.
MacFastela kirjoitti:Mitäs ne tiedostot sitten ovat jotka ovatten vain parin kilotavun kokoisia?
Ne on niitä pikkukuvia, jotka näkyy iPhoton selailuikkunassa. Minun mielestä olisi fiksua, jos iPhoto lisäisi näiden nimeen jotain, jolla sen erottaa oikeasta kuvasta.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
MacFastela kirjoitti:Mitäs ne tiedostot sitten ovat jotka ovatten vain parin kilotavun kokoisia?
Ne on niitä pikkukuvia, jotka näkyy iPhoton selailuikkunassa. Minun mielestä olisi fiksua, jos iPhoto lisäisi näiden nimeen jotain, jolla sen erottaa oikeasta kuvasta.
Onko niistä parin kilotavun kokoisista kuvista jotain haittaa? Miusta se ainakin on vain kätevää, että iPhoto pitää yllä ja järjestyksessä meikäläisenkin toistakymmentätuhatta kuvaa. Jos tarvitsen kuvan jonnekin muualle, raahaan sen iPhoton ikkunasta minne tarvis on. Se on kai ihan yhdentekevää millä nimellä ja missä se Finderissä sijaitsee. Sitä varten mulla on tietsikka, että se sen tietää.
Ennen vanhaan siivottiin kovalevyä hiki päässä koko ajan, ettei vaan jäisi yhtään bittiä nurkkiin lojumaan ja marathonilta tilaa viemästä. Vaan eikös näille nykyisille jo mahdu muutama ylimääräinenkin kuva?
Oikeastaan mun pitää kysyä, että mistä te löydätte noita pieniä kuvatiedostoja? Niitähän pitää oikein etsiä Kuvat-kansion syövereistä. Ei mulla ainakaan ole koskaan mitään asiaa niihin kansioihin.
Kun kuvia valitsee iPhotossa, ei tarvii miettiä, että tulikos sijoitettua 24 kt vai 2.4 Mt kuva jonnekin. Se on aina se oikea mitä tarvitaan.