Muistisyöppö iTunes
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
14 viestiä
• Sivu 1/1
-
Muistisyöppö iTunes
Viesti Kirjoittaja jacce »
Windows XP:llä pyörivä iTunes vie koneellani aina 150-400MB keskusmuistia, onko tämä normaalia? Mielestäni melko raskas perus musiikkisoittimeksi. Onko jossain vika, vai onko tämä normaalia?
-
Ei
Viesti Kirjoittaja matti503 »
Ei kovin normaalia, kun mulla vie OS X:ssä 30Mt.
MacBook Pro 13" 4/750 GB + 6 HDD
iPhone 3G 16
FJS tornikone: Scientific Linux 6.1
"If it makes money... We don't make a lot of money, not to start out... We'll figure out how to make money on the community perhaps later."
-Steve Ballmer
iPhone 3G 16
FJS tornikone: Scientific Linux 6.1
"If it makes money... We don't make a lot of money, not to start out... We'll figure out how to make money on the community perhaps later."
-Steve Ballmer
-
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Kerropa nyt tyhmemmälle, että miten tämä virtuaalimuistin käyttö sinun elämääsi hankaloittaa?avt84 kirjoitti:Katsoin itse mielenkiinnosta iTunesin viemän muistin määrän. Minullakin se vie vain noin 30 megaa (34 tarkka luku). Sen sijaan virtuaalimuistia se vie noin 260 megaa. Onkohan se normaalia ja voiko virtuaalimuistin käyttöön vaikuttaa jotenkin?

Mutta joo. Windowsissa iTunes on vähän syöppö. En tiiä sitten onko vika käännöksessä vai windowsin muistinhallinnassa ylipäätään.
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Kyllä ainakin minun - tai iMaccini - elämä muuttuu ahdistavammaksi mitä enemmän virtuaalimuistia on käytössä. Sen kuulee ihan omin korvin, kun kone alkaa puuskuttamaan.TheKraken kirjoitti:Kerropa nyt tyhmemmälle, että miten tämä virtuaalimuistin käyttö sinun elämääsi hankaloittaa?avt84 kirjoitti:Katsoin itse mielenkiinnosta iTunesin viemän muistin määrän. Minullakin se vie vain noin 30 megaa (34 tarkka luku). Sen sijaan virtuaalimuistia se vie noin 260 megaa. Onkohan se normaalia ja voiko virtuaalimuistin käyttöön vaikuttaa jotenkin?
---
-
- Vuoden Homppulainen 2006
-
Viesti Kirjoittaja avt84 »
Ihan mielenkiinnosta kysyin virtuaalimuistista, ei sen kummempaa.
Mutta iTunesiin liittyen, ohjelma on alkanut viime aikoina kaatuilemaan paljon, ilmoittaa että ohjelma on yllättäen keskeyttänyt toimintansa tms. Samaa tosin on ilmennyt esimerkiksi Firefoxin kanssa, mutta ei niin paljon kuin iTunesin. Onkohan tuollaisten kaatumisten taustalla ohjelma itse vai käyttis/rauta?

-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Mulla on iTunes myös alkanut temppuilemaan ton uusimman version jälkeen myös, että veikkaan että seuraavassa patchissa helppaa.avt84 kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta kysyin virtuaalimuistista, ei sen kummempaa.Mutta iTunesiin liittyen, ohjelma on alkanut viime aikoina kaatuilemaan paljon, ilmoittaa että ohjelma on yllättäen keskeyttänyt toimintansa tms. Samaa tosin on ilmennyt esimerkiksi Firefoxin kanssa, mutta ei niin paljon kuin iTunesin. Onkohan tuollaisten kaatumisten taustalla ohjelma itse vai käyttis/rauta?
-
Re: Muistisyöppö iTunes
Viesti Kirjoittaja oulosvie »
Tällä hetkellä näyttäisi vievän muista 164mb ja virtuaalia 499mb. On toki vienyt enemmänkin ja sen takia lisäsin laitoin koneeseen toisenkin gigasen muistipalikan. Sen jälkeen loppui tahmaaminen eikä ole myöskään tiltaillut.jacce kirjoitti:Windows XP:llä pyörivä iTunes vie koneellani aina 150-400MB keskusmuistia, onko tämä normaalia? Mielestäni melko raskas perus musiikkisoittimeksi. Onko jossain vika, vai onko tämä normaalia?
Edit: käyttiksenä Mac OS X
-
Viesti Kirjoittaja nem »
Nostetaan vanha topikki ylös.
iTunes, todellinen muisti = 109MT ja virtuaalimuisti = 975MT
Mistä johtuu että noi lukemat on noin korkeella kun muilla näyttää olevan alle 100 noi lukemat helposti? iTunes on kyllä hidas ja jumitteleva mulla, mutta voinko nyt tehä jotain asian parantamiseksi?
Koneessani muistia on vain 1.5GB
Mistä johtuu että noi lukemat on noin korkeella kun muilla näyttää olevan alle 100 noi lukemat helposti? iTunes on kyllä hidas ja jumitteleva mulla, mutta voinko nyt tehä jotain asian parantamiseksi?
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Onkohan kirjaston koolla mitään tekemistä tuon asian kanssa? Itselläni näyttää olevan 205mb todellista muistia käytössä ja toinen samanlainen määrä sitten virtuaalimuistia.nem kirjoitti:Nostetaan vanha topikki ylös.
Macbook Air M1
-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Mitäpä noita lukuja seurailemaan...Windowsissa todellinen muisti kertoo, kuinka paljon ohjelma vie oikeasti fyysistä muistia (ja se taas riippuu mm. siitä, kuinka paljon muistia on vapaana ja mitä muita ohjelmia on käytössä). Virtuaalimuisti taas kertoo, kuinka paljon ohjelman yhteenlaskettu muistinkulutus (sen osoiteavaruudessa) on - eli käytännössä ei oikeastaan mitään, koska osa tuosta on esim. jaettua koodia, osa taas tiedostona levyllä (ei sivutustiedostossa).nem kirjoitti:Nostetaan vanha topikki ylös.
iPad Pro 10.5"/256GB
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
Viesti Kirjoittaja willwill »
Sen verta potra poika tuo iTunes nykyään että en oo paljoa viitsinyt availla enää. Windowsissa vieläkin huonompi. Itse olen huolestunut kehityksestä että musiikkisoitin ja nettiselain vievät niin paljon resursseja.
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Veikkaan, että ainakin kirjaston kansigrafiikat haukkaa mukavasti muistia, mikäli niitä on paljon käytössä. Windowsissa kestää iTunesn käynnistys ulkoisella kovalevyllä olevalla kirjastolla ainakin pari minuuttia. Aika karmea aika. Alkaa mammuuttitaudin merkit täyttymään. Firefox on selaimista päätynyt jo siihen pisteeseen, ettei sitä jaksa enää edes käynnistää. Roska ja hidas selain.
14 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka