Ongelma ilmestyi aivan yhtäkkiä applen mail ohjelmaan. Ohjelma näyttää kaikki kirjoittamani ja vastaanottamani postin jollain ihan uudella kielellä josta ei kyllä mitään selvää saa, ääkköset kyllä näkyvän oikein. katso oheinen kuva:
Ohjelmasta ei kuitenkaan löydy mitään kieliasetuksia jolla tuota voisi muuttaa eikä aikakaan ole haavoja parantanut (kohta viikon ongelma ollut..).
sen verran täsmennystä että tekstin muoto on pelkkä teksti ja ongelma on käsittääkseni jossain syvemmällä koska osa saapuneista viesteistä on "kryptattua" ja omat viestit on aina. Myös lähettäjä kentän otsikot kuten: lähettäjä, aihe, päiväys on kryptattuja vaikka muu viesti ei olisikaan.
Eli tänäänkin saamistani viesteistä vain n. 1/5 on sekaisin mail ohjelmalla luettaessa.
Sorry offtopic, mutta oothan huomannut että tuon viesti-ikkunan työkalupalettia voi kanssa muokata... Ts. henkoht. en jaksa pitää defaulttia (chattibnappeja tms..) Eli View->Customize Toolbar
Viimeksi muokannut Jamac, 5.2.2007 klo 17.52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tänks, en ollut huomannut kun ei ikinä ollut tullu mieleenkään sitä muokata, mutta nyt poistin turhan chat nappulan sieltä. Kiitti vaan offtopic.
Vielä kun tuon oikean ongelman sais ratkaistua. Ongelma muuten ratkesi jo puoliksi kun vaihdoin asetuksista kaikkien mail ohjelman fontit toiseksi. Eli nyt mun kirjoittama viesti näkyy selvästi, mutta edelleen osa saapuneista näkyy väärin.. kuten myös nuo yhteystietosarakkeen otsikot.
Oli ihan sama ongelma vanhassa G4:ssa, ja myös tässä uudessa läppärissä sen jälkeen kun olin siirtänyt ja ottanut käyttöön kaikki fontit vanhalta koneelta tähän. Eli siellä on joku ristiriita kirtsujen kesken. Mulla helpotti se että tajusin tehdä kirjasinkirjaan oman kansion vanhoille fonteille. Nappasin kansion pois päältä ja kas kummaa, mailit alkoi näkymään kunnolla. Mulla tuo ongelma koski myös safaria, ja esim tämä foorumi oli pelkkää siansaksaa.
juu tajusin myös tuon ongelman juuren kun vaihdoin fonttia, Helvetica se oli joka pahalta näytti. Ja mulla myös ongelma alkoi, nyt kun uudelleen miettii juurikin silloin kun asensin koneelle uusia fontteja! Pitääpä katsoa josko niiden uudelleen järjestelyllä homma ratkeis...
ja näinhän se ratkes. Järjestelin eri lähteistä tulleet fontit omiin kansioihinsta ja johan toimii, kai siellä oli joku ristiriita joidenkin kohdalla sitten..
Kiitos jälleen homppulaisille kaikista hyvistä vinkeistä!