Tulipa mieleeni kysäistä, miten paljon tuo meininki vaikuttaa virrankulutukseen ja siis akun kestoon, vai tekeekö kesää eli talvea?
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Viesti Kirjoittaja amanita »
Viesti Kirjoittaja wanders »
Viesti Kirjoittaja tkt »
Ei postin tarkistaminen vie virtaa juuri ollenkaan koneen tyhjäkäyntiin verrattuna. Ongelmana akunkestolle tuossa on se, että kone ei mene koskaan nukkumaan, vaan on aktiivisena jatkuvasti. Jos vielä liikennöinti tapahtuu langattoman yhteyden yli, niin akku kestää kolme-neljä tuntia, vaikka koneella et tekisikään mitään.amanita kirjoitti:Ihan vaan nippelitietoa tuosta aiheesta. Olen asettanut mailin tarkistamaan uudet postit minuutin välein (juu juu, haluan nopeasti uudet postit!).
Tulipa mieleeni kysäistä, miten paljon tuo meininki vaikuttaa virrankulutukseen ja siis akun kestoon, vai tekeekö kesää eli talvea?
Tarkoitin että hörppiikö kuinkakin paljon tuolla vauhdilla postia tarkistaessa. Käytän Omppulia paljon vain akulla ja yritän minimoida virtasyöpöt toiminnot. Tokihan tuo ei voi paljoa merkitä, kunhan tarkistelen. Paatissa tai maalla kun on, jokainen säästö on tärkeä, joskin se invertteri kuopii innoissaan halusta päästä käyttöön.wanders kirjoitti:Tarkoitat akun tyhjenemiseen kuluvaa aikaa? Vaiko seinässä ollessa sähkölaskun kasvamista?
Varmaan joudut tekemään käytännön kokeen tyyliin Myytinmurtajat eli mittaat kellon kanssa kuinka kauan kestää akun tyhjeneminen kun meili haetaan minuutin välein ja toisessa testissä vaikka 15 minuutin välein (ja kolmannessa tunnin välein ja neljännessä ei lainkaan) koneen ollessa koko ajan päällä.
Onnea testiin!
Juu, arvasin tästä kommenttia saavani.tkt kirjoitti: Kokonaan toinen asia on, että onko noin usein tapahtuvassa tarkastamisessa oikeasti mitään järkeä. IMAP:ssa minulla ei ole asetettuna tarkastusväliä, koska yhteys postipalvelimeen on jatkuvasti aktiivinen. Muuten postit tulee tarkastettua melkein joka päivä.
--Ari (Nimim. "Jos maailmalla on oikeasti minulle asiaa, niin se soittaa kyllä toisenkin kerran." (Lainaus suosikkitrilogiasta))
Viesti Kirjoittaja tkt »
Voih. MInullakin on rajoitukseni. Tähän sanoisin: "On asioita, joita virkamies ei voi ymmärtää."amanita kirjoitti:Mutta kun kato on kanssakäymistä, joka vaatii tommosen frekvenssin sille meiningille....
Ymmärrän!tkt kirjoitti: Voih. MInullakin on rajoitukseni. Tähän sanoisin: "On asioita, joita virkamies ei voi ymmärtää."
--Ari
.
Viesti Kirjoittaja wanders »
Olen aivan otettu moisesta ehdotusryöpystä ja tosi ongelman ratkomisesta yhteistuumin!wanders kirjoitti:Voisit hankkia sähköpostiisi palvelun, joka lähettää tekstiviestin sinulle, kun uusia posteja on tullut.
Tai sitten katsot joka toinen kerta kännykällä postisi, jolloin säästät joka toisen kerran kannettavan virtaa.
Tai pyydä ystäv(i/ä)äväsi lähettämään viestit kukkapuskina.
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
Viesti Kirjoittaja freemem »