Hei
Olen ollut vannoutunut PC-käyttäjä,vaan mieli muuttuu. Kahdella lapsellani on Macbook ja näyttävät pelittävän vallan hienosti. Ihan tässä kateus iskee iskäänkin.
Suunnittelen siis Macin ostoa itsekkin, mutta tuo ohjelmapuoli on vielä epäselvää. Esim. Toimiiko otsikossa oleva ohjelma hyvin Macissa vai onko ongelmia. Käsittääkseni uusi Adobe Lightroom pitäisi toimia myös Macissa jopa paremmin kuin PCeessä, onko näin??
Valokuvaan ja käytän RAW-ohjelmaa (RSP) sekä teen kuvankäsittelyä tällä hetkellä Photoshopilla. En kuitenkaan aio ostaa uutta versiota Photarista vielä, mutta Elements voisi riittää jopa minulle.
Kertokaa kokemuksia ja jos on hyviä niin koneet vaihtuu.
Adobe Photoshop Elements 4.0 Macintosh
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Adobe Photoshop Elements 4.0 Macintosh
Viesti Kirjoittaja pepejaana »
-
-
Viesti Kirjoittaja joonahe »
Elements ei ole vielä universaali, eli ei ole optimoitu Intel Maceille. Softa on toimiva, mutta hieman hitaampi kuin natiivit. Photoshop CS:ää on käytetty Intel Maceilla, kuten MacBookilla, ja hyvin on pyörinyt. Muistia se syö tavallista enemmän.
Aina voi ladata ilmaisen GIMPShopin, jolla tekee pitkälti samat asiat kuin Elementsillä – ehkä enemmänkin.
Applen Aperture on RAW-työnkulkuun ollut oma lemppari, ja jos tuntee itsessään opiskelijan/opettajan, saa softan edu-alennuksella melko edullisesti.
http://www.apple.com/aperture/
Aina voi ladata ilmaisen GIMPShopin, jolla tekee pitkälti samat asiat kuin Elementsillä – ehkä enemmänkin.
Applen Aperture on RAW-työnkulkuun ollut oma lemppari, ja jos tuntee itsessään opiskelijan/opettajan, saa softan edu-alennuksella melko edullisesti.
http://www.apple.com/aperture/
-
Viesti Kirjoittaja pepejaana »
Aperture voisi olla kyllä ihan hyvä ohjelma. Minulle tulee vaan "halvennuksella" tuo lightroom ja kun on tottunut käyttämään RSP:tä niin en ajatellut investoida apertureen.
Mikähän se aperturen opiskelijahinta muuten on? Olenhan minä kas ikuinen opiskelija ja jos en minä niin kolme lastani ainakin vielä.
Niin ja onko siitä olemassa jokin "perhepakkaus", jonka voi asentaa perheen useammalle koneelle?
Mikähän se aperturen opiskelijahinta muuten on? Olenhan minä kas ikuinen opiskelija ja jos en minä niin kolme lastani ainakin vielä.
Niin ja onko siitä olemassa jokin "perhepakkaus", jonka voi asentaa perheen useammalle koneelle?
-
Viesti Kirjoittaja maukku92 »
Itsellä oli tuo elements jonkin aikaa koneellani (ppc), mutta se takkusi niin hirveästi ettei sitä ollut mukava käyttää. Takkuamisella tarkoitan sitä, että esim. piirtotyökalu laahaa muutaman sentin kursorin jäljessä. Muutenkin softa ilmoitteli koko ajan joistakin puuttuvista tiedostoista ja kehotti asentamaaan ohjelman uudelleen (mitään en ollut poistanut). Kumma kyllä, esim uuden photoshop cs3:n beta-versio toimii omiin tarpeisiini ihan siedettävästi tässä koneessa. 

-
Viesti Kirjoittaja joonahe »
198,86€ sanoo Apple Education Store. Joskus sen sai halvemmalla, olisiko ollut kampanja? Tuossakin on yli satanen alennusta.pepejaana kirjoitti: Mikähän se aperturen opiskelijahinta muuten on? Olenhan minä kas ikuinen opiskelija ja jos en minä niin kolme lastani ainakin vielä.
-
Re: Adobe Photoshop Elements 4.0 Macintosh
Viesti Kirjoittaja ozone »
Elements 3:sta tullut käytettyä ensiksi PPC-koneessa ja sittemmin Intel-koneessa. Hyvin on toiminut. Työkalipalkkien perässävalumis-ongelmia tms ei ole ilmennyt. Toimii mielestäni riittävän vikkelästi, eikä emulointi Rosetan läpi tunnu vaikuttavan. En toki tiedä, kuin nopea se voisi olla, jos olisi käytössä natiivia Intel-koodia, eli Universal-versio ohjelmasta.pepejaana kirjoitti:Hei
Olen ollut vannoutunut PC-käyttäjä,vaan mieli muuttuu. Kahdella lapsellani on Macbook ja näyttävät pelittävän vallan hienosti. Ihan tässä kateus iskee iskäänkin.
Suunnittelen siis Macin ostoa itsekkin, mutta tuo ohjelmapuoli on vielä epäselvää. Esim. Toimiiko otsikossa oleva ohjelma hyvin Macissa vai onko ongelmia. Käsittääkseni uusi Adobe Lightroom pitäisi toimia myös Macissa jopa paremmin kuin PCeessä, onko näin??
Valokuvaan ja käytän RAW-ohjelmaa (RSP) sekä teen kuvankäsittelyä tällä hetkellä Photoshopilla. En kuitenkaan aio ostaa uutta versiota Photarista vielä, mutta Elements voisi riittää jopa minulle.
Kertokaa kokemuksia ja jos on hyviä niin koneet vaihtuu.
Onkohan 4.0:ssa mitään erityisen dramaattista uudistusta 3.0:aan verrattuna...
7 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka