BootCamp & Parallels ? Muita?
-
BootCamp & Parallels ? Muita?
Viesti Kirjoittaja McInt0sh »
Laittakaa tietävät ja tietämättömät kommentteja tulemaan =) Tietää sitten itsekin paremmin kumpaan päädyn.
-
Viesti Kirjoittaja joonahe »
Boot Campin etuja ovat hinta (ilmainen beta Applen sivuilta) ja täydet tehot myös vaativammassa Windows-käytössä. Muun muassa pelaaminen onnistuu kuin täysiverisellä PC-pelimyllyllä. Jatkuva käynnistys Windows-puolelle Boot Campissa alkaa ottaa vähitellen päähän, joten jos Parallelsin tehot riittävät, suosittelen sitä ehdottomasti. Keskusmuistia ohjelma vie kunnolla. Suosittelen koneeseen 1,5 gigaa RAMmia, jos meinaa paljon Parallelsia pyöritellä.
Asennukset ovat kummassakin melko mutkattomat, ei pitäisi olla ongelma.
-
Mielipide ja ohjelma
Viesti Kirjoittaja Villehaseo »
Olen törmännyt ohjelmaan nimelta CrossOver, se antaa ajaa windows ohjelmia OS X:n puolella ilman windowssin asentamista.
CrossOverin avulla voit käyttää windows ohjelmia macillä kuin sen omia. Asennettuasi windows ohjelma macille CrossOverin kautta, ohjelma menee App valikkoon missä muutkin OS X:n ohjelmat sijaitsevat ja saat sen sieltä päälle niinkuin normaalin MAC ohjelman. CrossOverilla voi myös pelata pelejä, itselläni on kokemusta esimerkiksi Half-Life nimisestä pelistä ja sen modista Natural Selection jota pelaan macbookillani. Pelatessa ei kuitenkaan päästä pyörimis nopeudessa Boot Campin tasolle mutta lähelle!
http://www.codeweavers.com/products/cxmac/
T. Ville
-
Viesti Kirjoittaja whirl »
Joten ehdotuksia? Tahdon siis muutaman windowsin ohjelman toimivan ilman windowsin kanssa säätämistä.
Kiitoksia o/
Syy: Palautettu kirjoittajan poistama, mutta jo lainattu viesti
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
Re: Mielipide ja ohjelma
Viesti Kirjoittaja Aaaron »
Ja tähän huomautus, että kourallinen ohjelmia toimii hyvin, toinen kourallinen joten kuten ja järjetön määrä ei lainkaan.Villehaseo kirjoitti:Hei,
Olen törmännyt ohjelmaan nimelta CrossOver, se antaa ajaa windows ohjelmia OS X:n puolella ilman windowssin asentamista.
CrossOverin avulla voit käyttää windows ohjelmia macillä kuin sen omia. Asennettuasi windows ohjelma macille CrossOverin kautta, ohjelma menee App valikkoon missä muutkin OS X:n ohjelmat sijaitsevat ja saat sen sieltä päälle niinkuin normaalin MAC ohjelman. CrossOverilla voi myös pelata pelejä, itselläni on kokemusta esimerkiksi Half-Life nimisestä pelistä ja sen modista Natural Selection jota pelaan macbookillani. Pelatessa ei kuitenkaan päästä pyörimis nopeudessa Boot Campin tasolle mutta lähelle!
http://www.codeweavers.com/products/cxmac/
T. Ville
-
Viesti Kirjoittaja kamina »
-
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
Minä en ainakaan maksanut omasta crossoveristani mitäänwhirl kirjoitti:Olen *näin* lähellä etten osta macbookkia, koska olen kurkkuani myöten täynnä windowsia, mutta mutta.. Ongelma on se että tulen tarvitsemaan väkisinkin joitain windowsin ohjelmia, mutta en kuitenkaan tahtoisi installoida windowsia. Luin tuosta crossoverista, mutta ei kamalasti napostelisi maksaa 60$
Joten ehdotuksia? Tahdon siis muutaman windowsin ohjelman toimivan ilman windowsin kanssa säätämistä.
Kiitoksia o/
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja premier »
Mulla meni puhelin huoltokuntoon, kun ohjelmiston päivitys meni päin maanalainen paikka parallelsin kautta. Pitäis saada myös luotettava USB yhteys moottoripyörän moottorinohjausyksikköön. Siinä en mielellään näkis samanlaista fiaskoa ku ton noksun kanssa...
Onko bootcamp ainoa varma vaihtoehto? Pystyykö tuon parallelsin windows asennuksen liittää suoraab bootcamppiin jotenkin? Tai pystyykö bootcampissa asentaa winukan imagesta vai pitääkö tuo polttaa ceedeelle?
-
Viesti Kirjoittaja nobu178 »
Voit kokeilla ilmaista Darwinea. Intelmacille tarkoitetun version saa tästä. Ainakin itse olen saanut toimimaan pari vanhahkoa wintoosaohjelmaa tämän avulla. Voit etukäteen tarkistaa, löytyykö ohjelmasi Winen tietokannasta.whirl kirjoitti:Vaatii ilmeisesti Windowsin instaamisen![]()
Olisi se vaan niin loistavaa kun sais nuo muutamat windows-ohjelmat toimimaan ilman windowsia![]()

-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Et pysty. Joudut asentelemaan homman ihan alusta. Windows ei tommosia imageja edes tue, joten ei se semmosesta osaa asentuakaan.premier kirjoitti:Pystyykö tuon parallelsin windows asennuksen liittää suoraab bootcamppiin jotenkin? Tai pystyykö bootcampissa asentaa winukan imagesta vai pitääkö tuo polttaa ceedeelle?
-
Viesti Kirjoittaja mkio »
Asensin siis ensin Bootcampilla normaalisti Windows XP:n, jonka jälkeen Tiikerin puolella Fusion tunnisti automaattisesti tuon Bootcamp-XP:n.
Voin siis vaikka asennella Windowsiin ohjelmia Bootcampin tai Fusionin kautta, toimivat silti ihan kumman kautta käytettyinä eli yhtä ja samaa windowsia käytän.
iPhone 4 | 16Gb | Elisa
http://db.tt/0hA06yK | DROPBOX - virtuaalinen muistitikku, johon pääsee mistä vain käsiksi.
Huuto.net | http://goo.gl/VNLQN
-
Viesti Kirjoittaja iMika »
Pyydän anteeksi tyhmästä kysymyksestä... jos käytän tuota Parallels ohjelmaa niin tarvitsenko xp:n asennuslevyä asennuksessa? Bootcamp:in kanssahan tarvitsen? Itsellä olisi palkanlaskenta ohjelma jota joutuisin käyttämään jollain tavalla pc:n puolella..Wespa kirjoitti:Parallels varmaan vastaisi toiveitaisi......
-
Viesti Kirjoittaja Sparta »
Tarvitset. Joka tapauksessa tarvitset lisenssin XP:lle. Ja itse asiassa parallels osaa käyttää bootcampiin asennettua windowsia, mutta koska windows tunnistaa järjestelmän jossa on, pitäisi itse asiassa olla lisenssi molempiin erikseen.Touho.. kirjoitti:Pyydän anteeksi tyhmästä kysymyksestä... jos käytän tuota Parallels ohjelmaa niin tarvitsenko xp:n asennuslevyä asennuksessa? Bootcamp:in kanssahan tarvitsen? Itsellä olisi palkanlaskenta ohjelma jota joutuisin käyttämään jollain tavalla pc:n puolella..

-
Viesti Kirjoittaja larpa »
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Myöskin muut win lisenssit kuin xp kelpaa. 2000 ei kysele aktivointien perään..Sparta kirjoitti:Tarvitset. Joka tapauksessa tarvitset lisenssin XP:lle. Ja itse asiassa parallels osaa käyttää bootcampiin asennettua windowsia, mutta koska windows tunnistaa järjestelmän jossa on, pitäisi itse asiassa olla lisenssi molempiin erikseen.Touho.. kirjoitti:Pyydän anteeksi tyhmästä kysymyksestä... jos käytän tuota Parallels ohjelmaa niin tarvitsenko xp:n asennuslevyä asennuksessa? Bootcamp:in kanssahan tarvitsen? Itsellä olisi palkanlaskenta ohjelma jota joutuisin käyttämään jollain tavalla pc:n puolella..
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Mikään näistä ratkaisuista ei ole ilmainen, crossoverin hintaa helpottaa hiukan se, ettei erillistä win-lisenssiä tarvita.
...jäi hiukan mietityttämään: "ohjelma menee App valikkoon missä muutkin OS X:n ohjelmat sijaitsevat" ...siis mikä app-valikko? ei mulla mitään sellaista ole? Vai tarkoittiko crossoverin "Programs"-valikkoa? Jossa muutkin win-ohjelmat sijaitsevat?
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka