Suomenkielinen Office-paketti
-
Suomenkielinen Office-paketti
Viesti Kirjoittaja Miisa »
-
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Onhan siihen Soikko http://www.cs.helsinki.fi/u/oarasane/soikko/ . Toimii ainakin minulla ihan ok.Juhani L kirjoitti:NeoOffice on hinta/laatu-suhteeltaan voittamaton. Nolla euroa ja suomennettu. Toimii ihan mukavasti. Valitettavasti siihen ei ole suomen oikolukua.
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Kiitos muistutuksesta! Täytyy käydä lataamassa ja testata. Sehän on vielä betaversio.Mikael K. kirjoitti:Onhan siihen Soikko http://www.cs.helsinki.fi/u/oarasane/soikko/ . Toimii ainakin minulla ihan ok.
-

-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
No ei, mitähän kummaa sä yrität tehdä? Paras kertoa juurta jaksain. Ohjelmien asentaminenhan ei ole mihinkään niin helppoa kuin Maciin, kun yleisin tapa on kopioida se softa Ohjelmat-kansioon (kuten Firefox). NeoOfficessa on kyllä oma installeri.Miisa kirjoitti:Jostain syystä asennus ei onnistu. Asennus tyssäsi siinä vaiheessa, kun piti valita kohde johon ohjelman asentaa. Vaihtoehtoja ei ollut kuin yksi ja senkin päällä oli punainen huutomerkki. Muutenkin on ohjelmien asentaminen tehnyt tiukkaa - vain Firefox on onnistunut. Mac ei tosiaan ole hallussa...
Korjaas heti ensiksi Levytyökalulla järjestelmälevysi oikeudet, voivat olla vinksin vonksin.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
-
Tai Applen iWork, jos ei tarvitse taulukkolaskentaa.macbook kirjoitti:Sitten on microsoftin office. Erinomainen toimisto-paketti..
-
Siis toimiiko..
Viesti Kirjoittaja yuci »
-
Re: Siis toimiiko..
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Pääosin toimii. Jotkut excel-dokkarit ovat ongelmallisia, jos niissä on jotain makroja ja/tai scriptejä. Eli kaikki ei toimi. Normaalit laskentataulukot ovat kaikki auenneet OK. Muotoiluissa voi myöskin joskus vähän mättää, suuntaan jos toiseen siirrettäessä.yuci kirjoitti:,,, NeoOfficella PowerPoint -esitykset ja Excelit? Word-dokut kuulemma aukeaa.
Powerpointesityksiäkin valitettavasti joskus joutuu ottamaan vastaan. Mutta ovat auenneet uskoakseni oikein, ainakin siltä näyttäisi, mistäs minä tiedän..
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Re: Siis toimiiko..
Itse asiassa usein jonkun tekemä Word-, Excel- tai Powerpoint-esitys avautuu toisen ihmisen koneella Wordillä, Excelillä tai Powerpointilla puutteelllisesti riippuen käyttöympäristöstä ja sen versiosta, ohjelman versiosta, asennetuista fonteista, käyttäjän asetuksista ym. ym. Loppujen lopuksi NeoOffice selviytyy mainiosti useimmista MS Office -dokkareista.mikas kirjoitti:[Pääosin toimii. Jotkut excel-dokkarit ovat ongelmallisia, jos niissä on jotain makroja ja/tai scriptejä. Eli kaikki ei toimi. Normaalit laskentataulukot ovat kaikki auenneet OK. Muotoiluissa voi myöskin joskus vähän mättää, suuntaan jos toiseen siirrettäessä.
Powerpointesityksiäkin valitettavasti joskus joutuu ottamaan vastaan. Mutta ovat auenneet uskoakseni oikein, ainakin siltä näyttäisi, mistäs minä tiedän..
Luvatkaamme sunnuntaina äänestää sellaisia ehdokkaita, joka sitoutuvat ajamaan lakialoitetta Powerpointin kieltämiseksi.
-
Kaikenkaikkiaan kyseessä on ohjelmisto (Neo-Office), josta joutuu kyllä heittämään avustuksen ihan sen vuoksi, että tulee vaan hyvä fiilis - toimivuuden vuoksi. Summaa en osaa sanoa, mutta jotain pientä on enemmän kuin ei mitään. Missäs se donate-linkki olikaan..?
-
-

-
Eli toi:
http://eap.neooffice.org/neojava/downlo ... -Intel.dmg
Eikö tosiaan toimi?
-

-
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?t=79300
Oikeuksien korjaus ja levyn korjaus, onko ne jo ohjeistettu, en muista. Nämä ovat sellaisia varmuudenvuoksi keinoja, itse en ole tarvinnut ongelmienratkaisussa muistaakseni koskaan. Kannattaa silti kokeilla, todistettavasti ovat oikoneet ongelmia tietyissä tapauksissa.
Voit yrittää tutkia foorumin hakua ja ns.alueiden "kiinnitettyjä" eli yläosassa pysyviä ketjuja. Ei ole jaarittelua noissa paljoakaan, ihan asiaa. Suosittelen.
Ongelma voi toisinaan johtua jostain ihan pikku jutusta, niinkuin tietokoneissa on tapana. Syyn löydyttyä se syy tuntuu täysin mitättömältä, mutta syyn löytäminen onkin silti se isoin ongelma.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
-
Onneksi on olemassa Hopeinen Omena, jonka erikoisalana on syyllisten löytyminen. Kerro rikos, me kerromme syyllisen.mikas kirjoitti:Ongelma voi toisinaan johtua jostain ihan pikku jutusta, niinkuin tietokoneissa on tapana. Syyn löydyttyä se syy tuntuu täysin mitättömältä, mutta syyn löytäminen onkin silti se isoin ongelma.![]()
Kryptistä joskus.
-
Viesti Kirjoittaja Raat0 »
Mulla asennus töppää myös siinä vaiheessa, kun klikkaan Finderissa NeoOffice.pkg:tä, ja olen hyväksynyt oikeudet ja pitäisi valita "kohdeltaltio ohjelmalle". levytilaa ei ole vapaana muka (kone on ihan uusi enkä ole lataillut tänne mitään??). Tuosta en pääse eteenpäin ja itku meinaa pukata, kun haluisin uskoo et Macin käyttö on tosiaan helppoo....

-
Koetas valita sille asennukselle jokin järkevä kohde. Ilmeisesti yrität asentaa sitä ihan muualle kuin kovalevyllesi, ehkä NeoOfficen omalle asennuslevynkuvalle tai vastaavaan kirjoituskelvottomaan hanuriin. Ihan sama mikä käyttis on kyseessä, ohjelmat pitää aina asentaa kovalevylle eikä jonnekin sinne päin...Raat0 kirjoitti:Mulla asennus töppää myös siinä vaiheessa, kun klikkaan Finderissa NeoOffice.pkg:tä, ja olen hyväksynyt oikeudet ja pitäisi valita "kohdeltaltio ohjelmalle". levytilaa ei ole vapaana muka (kone on ihan uusi enkä ole lataillut tänne mitään??). Tuosta en pääse eteenpäin ja itku meinaa pukata, kun haluisin uskoo et Macin käyttö on tosiaan helppoo...
Toisin sanoen en voi uskoa että NeoOfficen asentaja väittäisi että kovalevysi on täynnä. En millään.
-
Oon pahoillani, mut oon oikeesti ihan käsi tän kaa... Eli jos mulla on se NeoOffice---.dmg tossa pöydällä niin minkä päälle Finderissä raahaan sen? Oon jo yrittänyt Ohjelmat-kansioon (ilmeisesti väärä paikka) ja MacintoshHD:lle mut samaa se herjaa et vaatii 74,2 Gt tilaa ja vapaana on jotain 56,2 Gt vapaana ja punainen huutomerkki on Macintosh HD-kuvan päällä.
-
Et ole pahoillasi etkä vedä mitään minkään päälle etkä edes housuja kinttuun sillä piiskaa ei ihan vielä ole luvassa, vaan tuplaklikkaat sen dmg:n auki ja alat asentaa sen sisästä löytyvää .pkg-tiedostoa. Pääsetkö tämän jälkeen ikkunaan jossa lukee että Tervetuloa NeoOffice-asentajaan?Raat0 kirjoitti:Miten se kohde valitaan?
Oon pahoillani, mut oon oikeesti ihan käsi tän kaa... Eli jos mulla on se NeoOffice---.dmg tossa pöydällä niin minkä päälle Finderissä raahaan sen? Oon jo yrittänyt Ohjelmat-kansioon (ilmeisesti väärä paikka) ja MacintoshHD:lle mut samaa se herjaa et vaatii 74,2 Gt tilaa ja vapaana on jotain 56,2 Gt vapaana ja punainen huutomerkki on Macintosh HD-kuvan päällä.
-
Kävi ilmi, et yritin asentaa lisäosaa ennen varsinaista ohjelmaa ja siitä tuo ongelma. Olin kyl toiminut muuten oiken.
Mut tuo herja, ettei ohjelma mahtuisi kovalevylle ei kyllä ollut kovin selkeä vinkki siitä, et asennan vain lisäosaa.... Mut kiitti avusta joka tapauksessa ja pakko myöntää et helppoahan se lopulta oli! -
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka