löytyykö täältä kukaan jolla olis samantapainen systeemi kotona?
mulla siis pöytäkone, läppäri ja "telkkarti/DVD/musiikki kone"
kaapissa verkkokovalevy missä kaikki musiikki.
pöytäkoneen Itunes on asetettu järjestelemään musiikkikansion verkkolevyllä (eli lisään kaikki musiikki pöytäköneella) nytten onkin ongelmana että läppäriltä ja toisesta koneesta on käytävä aina manuaalisesti lisäämässä itunesiin nämä pöytäkoneelta lisätyt kansiot.
Saisko tuon läppärin itunesin käymään läpi sen kirjaston uudestaan jotenkin scannaamalla?
Vai olisko jokin toinen ratkaisu järkevin?
Musiikki verkkolevyllä - käytössä itunes
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Musiikki verkkolevyllä - käytössä itunes
Viesti Kirjoittaja lasse.a83 »
The real non-glossy iMac 24"
-
Viesti Kirjoittaja Toveri Kaimapoikani »
En oo ihan 100% varma että toimiiko mutta mitä jos siirtäisit sen koko iTunesin kirjaston verkkolevylle? Omppu pohjassa kun boottaa iTunesin ja valitset käytettäväksi kirjastoksi sen verkkolevyllä olevan kirjaston. Sama setti kaikilla koneilla ja kaikki koneet käyttävät samaa kirjastoa. Joku viisaampi korjannee jos olen väärässä.
PS. Ota varmuuskopio kirjastosta ennen kun alat säätämään.
PS. Ota varmuuskopio kirjastosta ennen kun alat säätämään.

-
-
Viesti Kirjoittaja Toveri Kaimapoikani »
Sanoin muuten väärin sorry...
Eli EI omppu vaan ALT pohjassa iTunes käyntiin.
Se kysyy että choose/create library? Valitse create ja tee verkkolevylle uusi kirjasto. Sen jälkeen muilla koneilla sama temppu PAITSI ETTÄ EI create vaan choose ja valitset sen "verkkokirjaston".
Ennen kun valitset muilla koneilla tota kirjastoa niin lisää 1. koneella sinne musat. Toi toimii ainakin "koneen sisäisesti" siis eri käyttäjien välillä niin että tiedot on sisäisellä levyllä... Miksi ei siis ulkoisellakin ja eri koneiden välillä. Itse en ole tuota vielä päässyt testaamaan koska odottelen synologyn päivittävän mallistoaan, mutta kunhan DS-107 ilmestyy niin noin olisi tarkoitus hoitaa musiikin jakaminen. Kerro siis mulle ja että miten kävi.![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Eli EI omppu vaan ALT pohjassa iTunes käyntiin.
Se kysyy että choose/create library? Valitse create ja tee verkkolevylle uusi kirjasto. Sen jälkeen muilla koneilla sama temppu PAITSI ETTÄ EI create vaan choose ja valitset sen "verkkokirjaston".
Ennen kun valitset muilla koneilla tota kirjastoa niin lisää 1. koneella sinne musat. Toi toimii ainakin "koneen sisäisesti" siis eri käyttäjien välillä niin että tiedot on sisäisellä levyllä... Miksi ei siis ulkoisellakin ja eri koneiden välillä. Itse en ole tuota vielä päässyt testaamaan koska odottelen synologyn päivittävän mallistoaan, mutta kunhan DS-107 ilmestyy niin noin olisi tarkoitus hoitaa musiikin jakaminen. Kerro siis mulle ja että miten kävi.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja lasse.a83 »
juu no tollattsi mulla on nytten eli pöytäkoneen itunes on ne sinne verkkolevylle kopioinut.
mutta jos valitsen toiselta koneelta sen verkkolevyn ni kirjasto ei päivity vaan kansio on importattava. eli kun lisään pöytäkoneesta sinne kirjastoon jotain joka menee sitten verkkolevylle niin toisesta koneesta on päivitettävä se kirjasto importaamaalla se uusi lisätty kansio
mutta jos valitsen toiselta koneelta sen verkkolevyn ni kirjasto ei päivity vaan kansio on importattava. eli kun lisään pöytäkoneesta sinne kirjastoon jotain joka menee sitten verkkolevylle niin toisesta koneesta on päivitettävä se kirjasto importaamaalla se uusi lisätty kansio
The real non-glossy iMac 24"
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Ne koneet käyttää nyt samaa musiikkikirjastoa joka sisältää musatiedostot. Mutta ongelma on se, että tiedot näistä ja soittolistoista ja kaikesta on yhtä kansiota aiemmin erillisissä tiedostoissa ("iTunes Library" ja "iTunes Music Library.xml"). Sun pitää tehdä tarpeelliset linkit näistä toisille koneille.
6 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka