iTunes 7.2 ilmestynyt
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Siis etkö sä muka tiedä??spiidi78 kirjoitti:new higher-quality.. tää kuulostaa hyvälle. Noi 128 onkin ihan schaissea laadultaan. Apple Losslessia kehiin

EMI:n biisit siis 256 kbps AAC biiseinä ilman DRM:ää.
-
Viesti Kirjoittaja avt84 »
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
EDIT: Niin siis en tarkoita tuota varmuuskopiointia levylle enkä .txt- tai .xml-muotoon tallentamista, vaan sitä, että jos kappaleet vahingossa poistaa kirjastosta ja/tai soittolistalta, niin se/ne olisivat sitten tallennettuna koneelle. Näinhän voi tehdä esimerkiksi Winampissa (liekö pääte m3u).
-
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Paina backspacea sen päivityksen kohdalla jota et tahdo. Silloin sinulle ei enää ikuna kuunaan tarjota kyseisen softan päivityksiä.-Scorpio- kirjoitti:HEP! sori että vaivun offtopicin syövereihin mutta, onko tuolta ohlemistonpäivityksestä mahdollista saaha kamaa pois mitä ei halua päivittää, niin ettei se niitä tarjoile kokoajan?
Ottaa paturaiseen kun kaikenaikaa tarjoilee iTunesin seiska verziota...
Ne saa aktivoitua takaisin Ohjelmiston päivityksen valikoista, jos on tarvetta.
EDIT: Ja DRM-vapaa musiikki tarkoittaa, että voit kuunnella sitä millä soittimella tahdot ja polttaa siitä niin monta kopiota kuin tahdot. Normaalisti tuota on levy-yhtiöiden käskystä rajoitettu.
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
DRM = Kopiosuojaus, tallentaa soittolistan..? Siis soittolista luodaan (ylävalikko tai vas. alakulman plusnappi) ja raahataan halutut bioisit sinne, eisitä mitään tallentaa tarvitse. Kirjastoja on yksi ja se on jo.avt84 kirjoitti:Kuinka iTunesissa voi tallentaa kirjaston ja soittolistan? Ja sitten mielenkiinnosta, mitä tuo DRM-vapaa musiikki tarkoittaa?
-
Viesti Kirjoittaja avt84 »
Kiitos nopeasta vastauksesta, mutta ehdin muokata kysymystäni hieman. Eli onnistuuko tuollainen...?Jamac kirjoitti:DRM = Kopiosuojaus, tallentaa soittolistan..? Siis soittolista luodaan (ylävalikko tai vas. alakulman plusnappi) ja raahataan halutut bioisit sinne, eisitä mitään tallentaa tarvitse. Kirjastoja on yksi ja se on jo.avt84 kirjoitti:Kuinka iTunesissa voi tallentaa kirjaston ja soittolistan? Ja sitten mielenkiinnosta, mitä tuo DRM-vapaa musiikki tarkoittaa?
-
Viesti Kirjoittaja -Scorpio- »
Heheh, en tiennytkään olevan noin iisiä! helppoa kun se osaaTheKraken kirjoitti:Paina backspacea sen päivityksen kohdalla jota et tahdo. Silloin sinulle ei enää ikuna kuunaan tarjota kyseisen softan päivityksiä.-Scorpio- kirjoitti:HEP! sori että vaivun offtopicin syövereihin mutta, onko tuolta ohlemistonpäivityksestä mahdollista saaha kamaa pois mitä ei halua päivittää, niin ettei se niitä tarjoile kokoajan?
Ottaa paturaiseen kun kaikenaikaa tarjoilee iTunesin seiska verziota...
Ne saa aktivoitua takaisin Ohjelmiston päivityksen valikoista, jos on tarvetta.
.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Suurkiitos TheKraken!!
-
Viesti Kirjoittaja MacAntti »
Yritin haeskella iTMS:stä EMI:n biisejä, mutta ei mulla ainakaan mitään drm-free -muotoa näy...
Terv. puusilmä(kö)
EDIT: jaahas, löytyi jo. Suomi (ja MacFinn) oli näköjään vähän aikaansa edellä, koska aamulla ei vielä tuo iTunes Store ollut päivittynyt.
-
-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
iTunes on suunniteltu siten että soittolistat eivät ole erillisinä tiedostoina (esim. M3U), vaan ohjelman sisällä. Soittolistan deletoiminen iTunesissa vertautuu siis Winampissa M3U-tiedoston poistamiseen. M3U ei sisällä muuta kuin tekstimuotoista dataa, eli jos deletoit itse biisit levyltä niin hukassa ne ovat Winampissakin vaikka M3U-tiedosto olisi tallessa.avt84 kirjoitti:EDIT: Niin siis en tarkoita tuota varmuuskopiointia levylle enkä .txt- tai .xml-muotoon tallentamista, vaan sitä, että jos kappaleet vahingossa poistaa kirjastosta ja/tai soittolistalta, niin se/ne olisivat sitten tallennettuna koneelle. Näinhän voi tehdä esimerkiksi Winampissa (liekö pääte m3u).
Aika vaikeahan biisejä tosin on vahingossa poistaa sillä iTunes varmistaa poiston kahteen kertaan: ensimmäisen ehdotuksen hyväksymällä biisit katoavat iTunesin kirjastosta mutta jäävät levylle, toisen hyväksymällä ne siirtyvät roskakoriin joka pitää sitten vielä tyhjentää jotta biisit olisivat lopullisesti förbi.
-
Vähän aiheen vierestä, mutta onko normaalia, että n. 3000 kappaleen kirjastossa noi iTunesin Library-tiedostot on n. 5 Mt kooltaan. Mitä ihmettä niihin on tallennettu, koska mun käsittääkseni biisien sanat ja yleistiedot + albumin kuvitus ovat aac-tiedostoissa.matteus/2 kirjoitti:
iTunes on suunniteltu siten että soittolistat eivät ole erillisinä tiedostoina (esim. M3U), vaan ohjelman sisällä. Soittolistan deletoiminen iTunesissa vertautuu siis Winampissa M3U-tiedoston poistamiseen. M3U ei sisällä muuta kuin tekstimuotoista dataa, eli jos deletoit itse biisit levyltä niin hukassa ne ovat Winampissakin vaikka M3U-tiedosto olisi tallessa.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Onhan siellä biisien arvostelu sekä soittotiedot.MacAntti kirjoitti:Vähän aiheen vierestä, mutta onko normaalia, että n. 3000 kappaleen kirjastossa noi iTunesin Library-tiedostot on n. 5 Mt kooltaan. Mitä ihmettä niihin on tallennettu, koska mun käsittääkseni biisien sanat ja yleistiedot + albumin kuvitus ovat aac-tiedostoissa.matteus/2 kirjoitti:
iTunes on suunniteltu siten että soittolistat eivät ole erillisinä tiedostoina (esim. M3U), vaan ohjelman sisällä. Soittolistan deletoiminen iTunesissa vertautuu siis Winampissa M3U-tiedoston poistamiseen. M3U ei sisällä muuta kuin tekstimuotoista dataa, eli jos deletoit itse biisit levyltä niin hukassa ne ovat Winampissakin vaikka M3U-tiedosto olisi tallessa.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Edit: Vaikka onkin uudet silmälasit, ei näe ei. Mutta onhan se siellä. Juuri päivittyy 45 biisiä hintaan 12,60. Albumin kohdalla on, että päivitä Plussaan. Ja vielä kysyy, että poistetaanko vai kopioidaanko kansioon työpöydälle ne entiset tiedostot.
-
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
iTunes Storesta ladatut kannet eivät muuten ole musiikkitiedostossa. Ne saa kuitenkin liitettyä itse musiikkitiedostoon Embed Artwork -scriptillä. (Koskee pelkkiä ladattuja kansia, Storesta ostetuista kappaleista ja niiden kansista ei minulla ole tietoa.)MacAntti kirjoitti:Vähän aiheen vierestä, mutta onko normaalia, että n. 3000 kappaleen kirjastossa noi iTunesin Library-tiedostot on n. 5 Mt kooltaan. Mitä ihmettä niihin on tallennettu, koska mun käsittääkseni biisien sanat ja yleistiedot + albumin kuvitus ovat aac-tiedostoissa.
-
Jaahas, no tuo selittää kyllä jo osaltaan tuon paisuneen tiedostokoon.Maza kirjoitti:iTunes Storesta ladatut kannet eivät muuten ole musiikkitiedostossa. Ne saa kuitenkin liitettyä itse musiikkitiedostoon Embed Artwork -scriptillä. (Koskee pelkkiä ladattuja kansia, Storesta ostetuista kappaleista ja niiden kansista ei minulla ole tietoa.)
-
Viesti Kirjoittaja DigiMon »
Haa, löysinkin jo. Eli kun painoin sitä isompaa Plus-banneria Storessa, niin seuraavalla sivulla oli sitten iso nappi oikeassa yläkulmassa Upgrade Your Library tms. 25,15 eukkoa olis mun lasku. 103 total songs + 15 songs + 14 albums...MacFinn, auta nuorempaas, missä se upgrade-juttu näkyy?
Hmm, raaskiikohan upgreidata. Kahtotaas.
-
No, ei mulla vaan näy. Enkä kyllä jaksa uskoa, että ostamistani 541 iTMS-biisistä yksikään ei olisi EMIn julkaisema.DigiMon kirjoitti:Haa, löysinkin jo. Eli kun painoin sitä isompaa Plus-banneria Storessa, niin seuraavalla sivulla oli sitten iso nappi oikeassa yläkulmassa Upgrade Your Library tms. 25,15 eukkoa olis mun lasku. 103 total songs + 15 songs + 14 albums...MacFinn, auta nuorempaas, missä se upgrade-juttu näkyy?
Hmm, raaskiikohan upgreidata. Kahtotaas.

-
Viesti Kirjoittaja DigiMon »
Sillä välin voipi vaikka tutkiskella täältä olisiko musiikkikirjastossaan EMIn artisteja:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mu ... .93Present
-
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
DigiMonille, kyllä Storesta löydät kaikki ostamasi EMIn artistit nätisti, tarjoavat vielä 20 % alennusta jos ostaa heti nämä paremmat versiot.
-
Miten muuten kirjasto käyttäytyy? Kirjoittaako nuo uudet paremmat versiot vanhojen päälle automatically vai onko kirjastossa (ja iTunes-kansiossa) päivityksen jälkeen tupla-tiedostot?
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka