Eli siis runko on dokumentissa sama, mutta esim. osoitetiedot olisivat muuttuvat. Miten saisi tulostettua, ettei tarvitsisi käsin muutta useaa sataa tiedostoa.
Osoitetiedot tulisivat Excel-tiedostosta.
Onnistuuko Wordilla, Excelillä tai pdf:stä tai jotenkin muuten?
Muuttuvilla tiedoilla tulostaminen
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
- Viestit: 272
- Liittynyt: 9.9.2005 klo 20.08
Muuttuvilla tiedoilla tulostaminen
Viesti Kirjoittaja applebook »
-
- Viestit: 18040
- Liittynyt: 20.2.2004 klo 23.12
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 272
- Liittynyt: 9.9.2005 klo 20.08
-
- Viestit: 18040
- Liittynyt: 20.2.2004 klo 23.12
- Paikkakunta: Tampere
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Jaa'a, joku Excell-asiantuntija tuohon tarvitaan.
Aina voi tietysti kysyä näsäviisaasti, että miksi pitää käyttää taulukkolaskentaohjelmaa osoitekirjaohjelmana. Tiedän, tiedän... Luultavasti samasta syystä kun meillä on ruutuvihot.
Aina voi tietysti kysyä näsäviisaasti, että miksi pitää käyttää taulukkolaskentaohjelmaa osoitekirjaohjelmana. Tiedän, tiedän... Luultavasti samasta syystä kun meillä on ruutuvihot.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
- Viestit: 272
- Liittynyt: 9.9.2005 klo 20.08
-
- Viestit: 1412
- Liittynyt: 22.2.2004 klo 23.08
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Viestit: 2952
- Liittynyt: 4.3.2004 klo 19.46
Viesti Kirjoittaja wanders »
Aika maanläheinen tapa.Jamac kirjoitti:Helpoin, tai ainakin maanläheisin, keino on tulostaa kahteen kertaan – eka 200 kpl niitä kirjeitä ja sitten sama nippu uudelleen tulostimeen ja tulostaa ne osoitteet.
Enpä ole tehnyt tällaisia pitkiin aikoihin, mutta AINAKIN Microsoft Officen WINDOWS-versioilla olen tehnyt moista jo yli 10 vuotta sitten. Tiedä onko tuollainen erikoisominaisuus vielä tullut samojen ohjelmien MAC-versioihin?
Oma vaivansa noiden opettelussa aina on, mutta kyllä se sen 200 osoitteen 200 sivulle lätkimisen aina voittaa. Englanninkielisessä Wordissa Tools > Merge Document.
Onnistuu Word > Word, Excel > Word, ja varmaan toisinpäinkin. Ei siinä mitään hoopoa ole pitää osoitteita Excelissä. Kuinkas nopeasti tällainen tehdään iLife & iWork-ohjelmapaketeilla?
---
-
- Viestit: 1086
- Liittynyt: 6.4.2005 klo 17.56
Re: Muuttuvilla tiedoilla tulostaminen
Viesti Kirjoittaja Galangal »
Onnistuuhan se vaikkapa Wordin Mail Merge -toiminnolla.applebook kirjoitti:Eli siis runko on dokumentissa sama, mutta esim. osoitetiedot olisivat muuttuvat. Miten saisi tulostettua, ettei tarvitsisi käsin muutta useaa sataa tiedostoa.
Osoitetiedot tulisivat Excel-tiedostosta.
Onnistuuko Wordilla, Excelillä tai pdf:stä tai jotenkin muuten?
(Jahah, niinkuin Wanders jo kertoikin...)
Tally me bananas.
-
- Viestit: 18040
- Liittynyt: 20.2.2004 klo 23.12
- Paikkakunta: Tampere
Viesti Kirjoittaja Jamac »
No siis jos käyttää osoitekirjaohjelmaa niin kaikki yhteystiedot kulkee näppärästi vCard-tiedostoina ja osoitekirjaohjelmista kirjekuorien jne. tulostaminen on helppoa. No, minä olen vaan sitä mieltä että Excellillä kuuluu tehdä matemaattisia laskutoimituksia mihin se on tarkoitettu.wanders kirjoitti:Jamac kirjoitti:Ei siinä mitään hoopoa ole pitää osoitteita Excelissä. Kuinkas nopeasti tällainen tehdään iLife & iWork-ohjelmapaketeilla?
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
- Viestit: 2505
- Liittynyt: 23.11.2004 klo 20.02
- Paikkakunta: Oulu
Re: Muuttuvilla tiedoilla tulostaminen
Viesti Kirjoittaja tkt »
Toiminnon nimi on Data Merge Manager. Toiminnon onnistuneen käytön edellytyksenä on (osoite-)tietojen sijoittaminen nimettyihin sarakkeisiin data-dokumentissä. Lisäksi ennen tulostamista kannattaa katsoa Data Merge Manager -ikkunan alareunan nuolilla näyttääkö tulostus oikealta.Galangal kirjoitti:Onnistuuhan se vaikkapa Wordin Mail Merge -toiminnolla.applebook kirjoitti:Eli siis runko on dokumentissa sama, mutta esim. osoitetiedot olisivat muuttuvat. Miten saisi tulostettua, ettei tarvitsisi käsin muutta useaa sataa tiedostoa.
Osoitetiedot tulisivat Excel-tiedostosta.
Onnistuuko Wordilla, Excelillä tai pdf:stä tai jotenkin muuten?
(Jahah, niinkuin Wanders jo kertoikin...)
Myös AppleWorksissa on vastaava toiminto (Mail Merge), joka on yksinkertaisempi käyttää, vaikkakin aika herkkä kaatumaan.
--Ari
-
- Viestit: 2952
- Liittynyt: 4.3.2004 klo 19.46
Viesti Kirjoittaja wanders »
Voi voi, voihan sillä lajitella sarakkeissa olevaa dataa halunsa mukaan, ylläpitää varsin monipuolisia tietokantoja jne. Oman firman laskutus pyöri Excel-Word -makrojen ja yhdistelyn avulla varsin jouhevasti.Jamac kirjoitti: No, minä olen vaan sitä mieltä että Excellillä kuuluu tehdä matemaattisia laskutoimituksia mihin se on tarkoitettu.
---
-
- Viestit: 22981
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 11.41
- Paikkakunta: Pori
-
- Viestit: 272
- Liittynyt: 9.9.2005 klo 20.08
13 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit