Minulla on joitakin vuosia ollut Eyetv 610 kaapelitv kaapelikortin kanssa ja se on toiminut erinomaisesti. Nyt kesällä piti tehdä kanavahaku uudestaan kun tuli uusi kanavapaketti, joka ei ollut edellisen haun yhteydessä olemassa. Tällä kertaa kanavat menivät ihan sekaisin. Enkä jaksaisi alkaa niitä käsipelillä järjestämään. Olin ehtinyt tottua kaikkiin kanavanumeroihini ja nyt niitä on tuolta 107 kanavan listalta hyvin hidasta edes löytää. Sitä paitsi entiset suosikkikanavani sijaitsivat paikoilla 156-166.
Tähän asti kanavahaku on mennyt aina hyvin ja kanavanumerot samoille paikoilleen. Vain YLE on täytynyt järjestää siten, että TV on etusijalla radiokanavan kanssa. Mitä on siis tehtävissä? Jos nyt järjestän ne johonkin järjestykseen, on sama homma edessä taas seuraavan kanavahaun yhteydessä. Olen tehnyt sekä auto tunen että exhaustive scanin. Eyetv 2.4.1.
Suosikkikanavakansiota en ole juurikaan käyttänyt, mutta siinä on sama homma. Numerot ovat samalla tavalla pielessä. Esim. YLE 1 numerolla 82.
Mitä on tapahtunut ja mitä voi tehdä, jotta kanavasurffailu olisi taas rentouttavaa?