Open Office vai NeoOffice ?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
17 viestiä
• Sivu 1/1
-
Open Office vai NeoOffice ?
Viesti Kirjoittaja Toni Led »
Moi!
Mietin tässä uuden (käytetyn) Macin omistajana, jotta mitähän ohjelmia kannattaisi
asennella, että hommat hoituisivat paremmin..
Tekstinkäsittely olisi yksi olennaisimmista jutuista, joten aloitetaan siitä; eli
mitä ilmaisohjelmaa /-ohjelmia suosittelisitte?
Olen kuullut lähinnä Open Officesta ja NeoOfficesta..
Kumpikohan sopisi paremmin tällaiseen iBook -koneeseen?
(NeoOffice on kai hieman raskaampi..?)
Yst. terv,
Toni
Mietin tässä uuden (käytetyn) Macin omistajana, jotta mitähän ohjelmia kannattaisi
asennella, että hommat hoituisivat paremmin..
Tekstinkäsittely olisi yksi olennaisimmista jutuista, joten aloitetaan siitä; eli
mitä ilmaisohjelmaa /-ohjelmia suosittelisitte?
Olen kuullut lähinnä Open Officesta ja NeoOfficesta..
Kumpikohan sopisi paremmin tällaiseen iBook -koneeseen?
(NeoOffice on kai hieman raskaampi..?)
Yst. terv,
Toni
iBook G4 (14") - 1,33 GHz - 256 MB - 60GB
-
Viesti Kirjoittaja K-Mikko »
OpenOfficen OS X-versio lienee vielä hyvin keskeneräinen. Sen X11-ympäristössä toimiva versio taasen on NeoOfficea hitaampi Macissa, joten toistaiseksi valitsisin NeoOfficen.
Kirjoittelen tekstit tavallisesti Beanillä (kevyt ja mukava tekstinkäsittelyohjelma) (http://www.bean-osx.com/Bean.html) ja viimeistelen ulkoasun jälkikäteen NeoOfficella, mikäli tarvetta. Taulukkolaskentaan en ole löytänyt vastaavaa kevennettyä versiota ja sama pätee powerpoint-esityksiin.
Uusin iWorks huokuttaa, mikäli opiskelija-alennus on kohdallaan. Mutta ilmaisista toimistosovelluksista NeoOfficea suosittelisin. Ainakin toistaiseksi, kunhan OpenOffice natiivi OS X-versio joskus ilmestyy.
t:Mikko
Kirjoittelen tekstit tavallisesti Beanillä (kevyt ja mukava tekstinkäsittelyohjelma) (http://www.bean-osx.com/Bean.html) ja viimeistelen ulkoasun jälkikäteen NeoOfficella, mikäli tarvetta. Taulukkolaskentaan en ole löytänyt vastaavaa kevennettyä versiota ja sama pätee powerpoint-esityksiin.
Uusin iWorks huokuttaa, mikäli opiskelija-alennus on kohdallaan. Mutta ilmaisista toimistosovelluksista NeoOfficea suosittelisin. Ainakin toistaiseksi, kunhan OpenOffice natiivi OS X-versio joskus ilmestyy.
t:Mikko
-
Viesti Kirjoittaja roskaposti »
Sanoisin, että NeoOffice.
Kannattaa tsekata ainakin toi ennen kuin valitsee OpenOfficen
http://neowiki.neooffice.org/index.php/ ... Comparison
Kannattaa tsekata ainakin toi ennen kuin valitsee OpenOfficen
http://neowiki.neooffice.org/index.php/ ... Comparison
-
-
Viesti Kirjoittaja boondocks »
NeoOffice on mainio ohjelma, mutta suomenkielisen oikoluvun puute hieman riepoo. Wordissa kun olin tottunut sitä käyttämään. Open Officen beta-versio vaikuttaa kyllä lupaavalta.
iMac 20" C2D 2.0 GHz 4GB | Macbook C2D 2.0 Ghz 2GB | Mac mini C2D 1,86 GHz 2GB | iPod nano 2G
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Samaa mieltä edellisten kanssa. Jos oikolukua kaipaa, kannattaa käyttää ihan TeXturia. Jos haluaa sekä suomen kielen oikoluvun että tavutuksen, Mellel on mainio peli.boondocks kirjoitti:NeoOffice on mainio ohjelma, mutta suomenkielisen oikoluvun puute hieman riepoo. Wordissa kun olin tottunut sitä käyttämään. Open Officen beta-versio vaikuttaa kyllä lupaavalta.
-
-
Viesti Kirjoittaja dogmulder »
http://www.versiontracker.com/dyn/morei ... &mode=info
Suosittelisin tuota vanhempaa versiota, itse luovuin G4 Minissä uudemmasta kun se oli liian hidas. Ja ensialkuun myös hyvin buginen, nykytilanteesta en tiedä. Hyvin olen pärjännyt vanhallakin.
Soikko-oikoluvun saa myös toimimaan tässä vanhassa versiossa, joskus on vanhassa vara parempi![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Suosittelisin tuota vanhempaa versiota, itse luovuin G4 Minissä uudemmasta kun se oli liian hidas. Ja ensialkuun myös hyvin buginen, nykytilanteesta en tiedä. Hyvin olen pärjännyt vanhallakin.
Soikko-oikoluvun saa myös toimimaan tässä vanhassa versiossa, joskus on vanhassa vara parempi
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
BlackBook 2.4 GHz "Penryn" 4 GB ram
Leopard
Leopard
-
-
-
Viesti Kirjoittaja dogmulder »
Mitäs siinä uudessa on sellaista mitä esim. opiskelija tarvitsee? Kyllä sillä vanhallakin saa aikaiseksi vaikka mitä. Suosittelen ainakin kokeilemaan, miksi käyttää jotain ominaisuuksien takia joita ei tarvitse. Tosin jos asennat vanhan, se asentuu uuden päälle, eli molempia ei voi pitää rinnakkain ainakaan samalla taltiolla.
BlackBook 2.4 GHz "Penryn" 4 GB ram
Leopard
Leopard
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Asentuuko päälle, jos on jemmannut olevan version omaan kansioonsa ja vielä varmuuden maksimoimiseksi Ohjelmat-kansion ulkopuolelle?dogmulder kirjoitti:Mitäs siinä uudessa on sellaista mitä esim. opiskelija tarvitsee? Kyllä sillä vanhallakin saa aikaiseksi vaikka mitä. Suosittelen ainakin kokeilemaan, miksi käyttää jotain ominaisuuksien takia joita ei tarvitse. Tosin jos asennat vanhan, se asentuu uuden päälle, eli molempia ei voi pitää rinnakkain ainakaan samalla taltiolla.
Kikka pätee useimpiin ohjelmiin, jotka pyrkivät päivittämään entistä versiota mutta asentuvat puhtaina jos päivitettävää ei ole. NeoOfficessa en toki sitä ole kokeillut.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
-
Viesti Kirjoittaja Mac Classic »
NeoOfficeen on ohjelman etusivun mukaan sanakirjatuki (myös siis Soikko) tulossa.
Tuolla Yleiskeskustelun puolella oli kyllä juttua, jotta Soikon tai uudemman Voikon saisi toimimaan nykyisilläkin versioilla: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php? ... sc&start=0
Koska asia näytti aika monimutkaiselta ja itse käytän eri ohjelmaa en oikein motivoitunut kokeilemaan toimineeko.![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Tuolla Yleiskeskustelun puolella oli kyllä juttua, jotta Soikon tai uudemman Voikon saisi toimimaan nykyisilläkin versioilla: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php? ... sc&start=0
Koska asia näytti aika monimutkaiselta ja itse käytän eri ohjelmaa en oikein motivoitunut kokeilemaan toimineeko.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja tsip »
Kokeilkaa joku NO:ta ja niitä sen tarjoamia kielipaketteja. Omista asennuksistani on jo sen verran aikaa kulunut enkä kyllä millään viitsisi vetää uusiksi. Suomenkieli on sen verran vaikeaa, että olen oppinut olemaan luottamatta täysintyystinsokeasti mihinkään oikolukuun.
WYSIWTF
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
-
17 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka