Rupesin uutena käyttäjänä kyseistä ohjelmaa käyttämään. Pitäis tehä nettisivut. Mutta mennäänpä asiaan. Pystyykö iwebillä tekemään mtn ihmeempi erikoistehosteita esimerkiksi välkkyvä teksti tai liukuva teksti. Itse en esim löytänyt tähän tarkoitukseen minkäänlaista juttua? Ja ohjelma ilmeisesti muuntaa nettisivut siihen ymmärrettävään muotoon että saan ne palvelimella nettiin vai onko se vain tarkoitettu mäcin sivustoon että sinne vain voi julkaista?
Ja toisekseen jos lisään vaikka kuvan. Niin pystynkö mistään näkemään minkälainen se koodi olisi. Niinkuin windowsissa on että näytä lähdekoodi niin miten pystyn iwebissä sen näkemään?
iweb
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Vilkkuvista teksteistä en tiedä, mutta iWebista on mahdollista julkaista kansioon. Eli julkaiset matskun ja siirrät sen sitten FTP-palvelimelle. Kaikki iWebin tehosteet eivät toimi kuitenkaan ilman .macia.
iWeb: Differences between publishing to .Mac and publishing to a folder
iWeb: Differences between publishing to .Mac and publishing to a folder
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
iWebin ideana ei ole koodata käsin. Jos sitä haluat tehdä, käytä jotain muuta ohjelmaa.
Tietysti, julkaistuasi sivut kansioon, ihan tavallista html-koodiahan se on, joten esim TeXturilla.
Ja jos on pakko lisätä vilkkuvia tekstejä ym, älä tee iWebillä, sillä niitä ei onneksi voi tehdä. Tietysti mikään ei estä tekemästä moisia vaikka Photoshopilla (tms) ja lisäämästä niitä sivuille. Mutta mieluummin ei.
Tietysti, julkaistuasi sivut kansioon, ihan tavallista html-koodiahan se on, joten esim TeXturilla.
Ja jos on pakko lisätä vilkkuvia tekstejä ym, älä tee iWebillä, sillä niitä ei onneksi voi tehdä. Tietysti mikään ei estä tekemästä moisia vaikka Photoshopilla (tms) ja lisäämästä niitä sivuille. Mutta mieluummin ei.
-
Viesti Kirjoittaja miggo3 »
Jos sulla on iWeb '08, niin voit koittaa syöttää HTML-koodinpätkän sinne Verkkowidgetit > HTML-katkelma. Itse olen saanu jopa muutaman PHP-scriptin toimimaan tota kautta. En kyllä ymmärrä miten saat liukuvaa tai vilkkuvaa tekstiä HTML:llä?
<blink> -tagitkaan eivät nykyselaimissa taida toimia enää.
MPB 13", MBP 15", iPhone 4, Power Mac G4...
-
Viesti Kirjoittaja Markus89 »
Liikkuvaa tekstiä sain kyllä näkymäänmiggo3 kirjoitti:Jos sulla on iWeb '08, niin voit koittaa syöttää HTML-koodinpätkän sinne Verkkowidgetit > HTML-katkelma. Itse olen saanu jopa muutaman PHP-scriptin toimimaan tota kautta. En kyllä ymmärrä miten saat liukuvaa tai vilkkuvaa tekstiä HTML:llä?

Liikkuva teksti <marquee> liikkuva teksti </marquee>
tollane ainakin toimi.
-
Viesti Kirjoittaja miggo3 »
Aaah...enpä nyt muistanutkaan tuota marquee tagia. Kyllähän se toimii hyvin sillä '08:lla. Itsessään iWeb ei sisällä mitään tuollaisia tehosteita joten...Markus89 kirjoitti:Liikkuvaa tekstiä sain kyllä näkymäänmiggo3 kirjoitti:Jos sulla on iWeb '08, niin voit koittaa syöttää HTML-koodinpätkän sinne Verkkowidgetit > HTML-katkelma. Itse olen saanu jopa muutaman PHP-scriptin toimimaan tota kautta. En kyllä ymmärrä miten saat liukuvaa tai vilkkuvaa tekstiä HTML:llä?
<blink> -tagitkaan eivät nykyselaimissa taida toimia enää.Tätä kysyin iha vain siksi että kun iwebissä ei ole juurikaan mtn ihmeempiä erikoistehosteita mikä on toisaalta ihan hyväkin
Liikkuva teksti <marquee> liikkuva teksti </marquee>
tollane ainakin toimi.
MPB 13", MBP 15", iPhone 4, Power Mac G4...
-
Viesti Kirjoittaja VKemppin »
miggo3 kirjoitti:Jos sulla on iWeb '08, niin voit koittaa syöttää HTML-koodinpätkän sinne Verkkowidgetit > HTML-katkelma. Itse olen saanu jopa muutaman PHP-scriptin toimimaan tota kautta. En kyllä ymmärrä miten saat liukuvaa tai vilkkuvaa tekstiä HTML:llä?
Olen yrittänyt saada lisättyä Google Analyticsin tageja tuolla HTML snipetsillä mutta mielestäni se ei oikein toimi kun kyseiset tagit eivät näy itse sivuilla sitten. Onko ideaa miten tämän saisi helposti tehtyä?
Mieluiten tietysti puukottaisin noita templaatteja jotenkin niin, että tulisivat automaattisesti. Mutta miten tämän voisi tehdä?
-
Hoida se tällä Automator-skriptillä.VKemppin kirjoitti:Olen yrittänyt saada lisättyä Google Analyticsin tageja tuolla HTML snipetsillä mutta mielestäni se ei oikein toimi kun kyseiset tagit eivät näy itse sivuilla sitten. Onko ideaa miten tämän saisi helposti tehtyä?
Mieluiten tietysti puukottaisin noita templaatteja jotenkin niin, että tulisivat automaattisesti. Mutta miten tämän voisi tehdä?
Add Google Analytics Action 1.1
-
Hmm hmm... Vaikuttaa hyvältä, mutta en saa tätä toimimaan. Mitään ei tapahdu. Oletko testannut tätä Leopardilla?AppleFarmer kirjoitti:Hoida se tällä Automator-skriptillä.VKemppin kirjoitti:Olen yrittänyt saada lisättyä Google Analyticsin tageja tuolla HTML snipetsillä mutta mielestäni se ei oikein toimi kun kyseiset tagit eivät näy itse sivuilla sitten. Onko ideaa miten tämän saisi helposti tehtyä?
Seurasin asennusohjeita, mutta silti ongelmia. Kyse voisi olla myös jostain kädetyksestä jonka teen kun en kovin hyvin tuota Automatoria osaa käyttää.
-
Kyllä. Käytän tuota omilla sivuillani. Oletko siis tallentanut sen skriptin plugina, ja kun valitset sivusi (kansio esim. työpöydällä) ja hiiren oikealla napilla klikkaat >> Lisää >> Automator >> Add Google Analytics.VKemppin kirjoitti:Hmm hmm... Vaikuttaa hyvältä, mutta en saa tätä toimimaan. Mitään ei tapahdu. Oletko testannut tätä Leopardilla?AppleFarmer kirjoitti:Hoida se tällä Automator-skriptillä.VKemppin kirjoitti:Olen yrittänyt saada lisättyä Google Analyticsin tageja tuolla HTML snipetsillä mutta mielestäni se ei oikein toimi kun kyseiset tagit eivät näy itse sivuilla sitten. Onko ideaa miten tämän saisi helposti tehtyä?
Seurasin asennusohjeita, mutta silti ongelmia. Kyse voisi olla myös jostain kädetyksestä jonka teen kun en kovin hyvin tuota Automatoria osaa käyttää.

Tuohon Account ID: UA-XXXXXXX-X laitat sen oman tunnuksesi.
-
Tein tämän nyt 3. kerran ja vieläkään toi ei tee mitään. Melkein alkaa tuntua siltä, että vika on käyttäjässä. Onko tuossa Automatorissa jotain asetusta joka kertoo että se oikeasti tekee jotainAppleFarmer kirjoitti:Kyllä. Käytän tuota omilla sivuillani. Oletko siis tallentanut sen skriptin plugina, ja kun valitset sivusi (kansio esim. työpöydällä) ja hiiren oikealla napilla klikkaat >> Lisää >> Automator >> Add Google Analytics.VKemppin kirjoitti:Hmm hmm... Vaikuttaa hyvältä, mutta en saa tätä toimimaan. Mitään ei tapahdu. Oletko testannut tätä Leopardilla?AppleFarmer kirjoitti:Hoida se tällä Automator-skriptillä.VKemppin kirjoitti:Olen yrittänyt saada lisättyä Google Analyticsin tageja tuolla HTML snipetsillä mutta mielestäni se ei oikein toimi kun kyseiset tagit eivät näy itse sivuilla sitten. Onko ideaa miten tämän saisi helposti tehtyä?
Tuohon Account ID: UA-XXXXXXX-X laitat sen oman tunnuksesi.

-
Okei siis nyt tein niin, etä raahasin ne tiedostot Automatoriin jotka hausin muokata. No, nyt pelasi, mutta ei toi kovin automaattista ollut. Pitäisi varmaan nimetä Manualaatoriksi.VKemppin kirjoitti: Tein tämän nyt 3. kerran ja vieläkään toi ei tee mitään. Melkein alkaa tuntua siltä, että vika on käyttäjässä. Onko tuossa Automatorissa jotain asetusta joka kertoo että se oikeasti tekee jotain
12 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka