Ensiksi anteeksipyyntö, jos asiasta on jo keskustelu toisaalla. Selasin haulla hetken, mutta ei osunut heti aivan kohdalleen. Asioita on sitä paitsi kaksi: usean käyttäjän ongelmat ja GarageBand. Toivon, että olen vain tyhmä ja tämä ketju jää sen myötä lyhyeksi:
Näistä usean käyttäjän omituisuuksista voisi silti kirjoittaa kirjan. Minulla on kokemusta useista MacOs –versoista usealta vuodelta ja useista käyttäjistä.
Koneellani on siis viisi käyttäjää. Kukin suojaa tiedostonsa omalla salasanalla. Koska voisin kai yhtä hyvin olla jakamatta konettani partitioihin, en ymmärrä miksi törmään ikään kuin lisenssiongelmiin mäcin ohjelmien ja käyttärin kanssa.
Nyt viimeksi latasin dotMac –jäsenenä GarageBandin silmukoita dotMacin filesivuilta. Ne asentuivat luonnollisesti käyttäjälle minä. Poikani, joka ohjelmaa enemmän käyttää sanoo etteivät silmukat ole hänen käytössään.
Teinkö taas jotain väärin? Miten voin ”jakaa” tämän kaikille käyttäjille avoimeen ohjelmaan kuuluvat lisät kaikille koneeni käyttäjille? Pitääkö ne ladata jokaiselle käyttäjälle erikseen?
Usean käyttäjän ongelma ja GarageBand
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
Usean käyttäjän ongelma ja GarageBand
Viesti Kirjoittaja Taatto »
-
Viesti Kirjoittaja mluttinen »
GB taitaa asentaa yhden käyttäjän Kirjasto/Audio -kansioon nuo loopit.
Voit kopioida ja tallentaa ne /Käyttäjät/Jaettu (/Users/Shared) -kansioon jolloin ne näkyvät kaikille. Sieltä jokainen joka niitä tarvisee voi kopioida ja asentaa ne itselleen.
Enemmän kyllä tulisi ongelmia jos ohjelmat oletuksena "jakaisivat" kaikki tiedostot kaikille käyttäjille...
Voit kopioida ja tallentaa ne /Käyttäjät/Jaettu (/Users/Shared) -kansioon jolloin ne näkyvät kaikille. Sieltä jokainen joka niitä tarvisee voi kopioida ja asentaa ne itselleen.
Enemmän kyllä tulisi ongelmia jos ohjelmat oletuksena "jakaisivat" kaikki tiedostot kaikille käyttäjille...

-
Viesti Kirjoittaja Taatto »
Kiitos! Jotain tuollaista ajattelinkin, vaikka ei se lohduta.
Minä ajattelen, että ohjelmat ovat yhteisiä. Nämät loopit ovat niin kiinteä osa GarageBandia, kuin ohjelmapäivitys, että ajattelen niistä etenkin näin.
Eri asia on sitten mitä kukin ohjelmilla itselleen luo.
Palaan autotalliin.
Minä ajattelen, että ohjelmat ovat yhteisiä. Nämät loopit ovat niin kiinteä osa GarageBandia, kuin ohjelmapäivitys, että ajattelen niistä etenkin näin.
Eri asia on sitten mitä kukin ohjelmilla itselleen luo.
Palaan autotalliin.
3 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka