iMovie materiaalin pakkaaminen
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
iMovie materiaalin pakkaaminen
Viesti Kirjoittaja aib »
Aika peruskauraa varmaan tää kysymys, mut kysyn ku ei itsellä ole vastausta. Eli kun oon editoinut iMovie:lla 16:9 matskua ja sen jälkeen haluun pakata sen mahd. pieneks ja mahd. hyvällä kuvanlaadulla niin millä säädöillä mennään? Ja sit pitäis vielä saada purettuakin se pakattu kama. Vai mitä heck mä teen?! 1,5h pätkä ku on about 20gb ni kohta alkaa jo hirvittää. Suoraan ku muuttaa QuickTime:iin ni vetäsee automaattisesti 4:3 formaattiin. Kiitos jo etukäteen:)
-
Re: iMovie materiaalin pakkaaminen
Viesti Kirjoittaja Macpoika »
Kokeilepa Arkisto -> Jaa ja sieltä sitten tais olla Quicktime ja joku lisäasetukset ym. sieltä voi sitten säätää oikein olan takaa kuvasuhteita ym.aib kirjoitti:Aika peruskauraa varmaan tää kysymys, mut kysyn ku ei itsellä ole vastausta. Eli kun oon editoinut iMovie:lla 16:9 matskua ja sen jälkeen haluun pakata sen mahd. pieneks ja mahd. hyvällä kuvanlaadulla niin millä säädöillä mennään? Ja sit pitäis vielä saada purettuakin se pakattu kama. Vai mitä heck mä teen?! 1,5h pätkä ku on about 20gb ni kohta alkaa jo hirvittää. Suoraan ku muuttaa QuickTime:iin ni vetäsee automaattisesti 4:3 formaattiin. Kiitos jo etukäteen:)
"meidän nuorisoliigalainen Macpoika, taituri monessa Mac-meiningissä!" — amanita
Unibody MacBook 2.4GHz C2D | Mac OS X Snow Leopard
Unibody MacBook 2.4GHz C2D | Mac OS X Snow Leopard
-
Viesti Kirjoittaja aib »
Joo oon kokeillu >jaa>muokatut asetukset ja siellähän on tosiaan vaihtoehtoja vaikka muille jakaa. Mut lähinnä haluaisin tietää et mikä on paras vaihtoehto ku ei viittis kokeilla kaikkia koska pakkaus kestää muutaman minutin pätkässä törkeen kauan. Ja siks toiseks ku jonku avi päätteisen pakkasin niin kuva meni aika suttuseks eli pitääkö se pakattu sit vielä purkaa jollain?
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Kun katsot sitä videota jollain, niin purat sitä koko ajan. Eli mitenkään erikseen sitä ei tarvitse purkaa.aib kirjoitti:Joo oon kokeillu >jaa>muokatut asetukset ja siellähän on tosiaan vaihtoehtoja vaikka muille jakaa. Mut lähinnä haluaisin tietää et mikä on paras vaihtoehto ku ei viittis kokeilla kaikkia koska pakkaus kestää muutaman minutin pätkässä törkeen kauan. Ja siks toiseks ku jonku avi päätteisen pakkasin niin kuva meni aika suttuseks eli pitääkö se pakattu sit vielä purkaa jollain?
Siellä on niitä preset-säätöjä useita. Kokeile niistä jotain sopivan kuuloista ja lähde siitä sitten pykälää ylös tai alaspäin riippuen siitä onko tiedosto liian suuri vaiko video liian suttuinen.
h.264 kannattaa valita codeciksi. Se on minusta se paras.
-
5 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka