Moi te viisaammat!
Asensin pari päivää sitten iPhoto '08:n ja poistin valinnan "Copy items to the iPhoto Library". Importtasin koneellani olevat vajaa 10 tuhatta kuvaa ohjelmaan. Poistelin tämän jälkeen iPhotossa turhia kuvia ja duplikaatteja, mutta poistetut kuvat jäivät edelleen alkuperäisiin tiedostokansioihinsa, vaikka tyhjensin iPhoton roskiksen. Näin varmaan ohjelman pitääkin toimia.
Miten saisin kuvat pois myös alkuperäisistä sijainneistaan viemästä levytilaani? Onnistuuko se jotenkin iPhoton kautta, vai pitääkö se tehdä käsin Finderissa? Jos pitää mennä Finderiin, niin näkeekö jostain, mitkä kuvat ovat iPhotossa (tai mihin kuviin iPhoto "osoittaa") ja mitkä eivät, jotta uskaltaisin poistaa jo iPhotossa poistamani kuvat myös Finderista käsin? Tai saako iPhotossa jostain näkymään kunkin kuvan todellisen tiedostopolun?
Oliko tarpeeksi epäselvästi kysytty?
iPhoto ja kuvien poistaminen alkuperäisistä sijainneistaan
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhoto ja kuvien poistaminen alkuperäisistä sijainneistaan
Viesti Kirjoittaja analogue »
-
- Vuoden Homppulainen 2006
-
Joo, se sopisi mulle mainiosti, mutta ohjeissa sanottiin: "...if you already have an extensive collection of photos saved on your computer and you prefer to leave your photos in their current file structure, you can choose to have iPhoto point to your original photo files instead of copying them in iPhoto." Niinpä mä tein ton mukaan sen kummemmin ajattelematta...
Mites mä voisin tässä vaiheessa helpoiten siirtyä käyttämään pelkästään iPhoto Librarya? Onnistuisko, jos tekisin iPhotolla backupin kuvista ja siirtyisin käyttämään syntynyttä backup-kirjastoa? Kopioituuko backup-tiedostoon myös muissa kansioissa sijaitsevat kuvat?
Mites mä voisin tässä vaiheessa helpoiten siirtyä käyttämään pelkästään iPhoto Librarya? Onnistuisko, jos tekisin iPhotolla backupin kuvista ja siirtyisin käyttämään syntynyttä backup-kirjastoa? Kopioituuko backup-tiedostoon myös muissa kansioissa sijaitsevat kuvat?
-
Ei kun hups, eihän iPhotossa ole erillistä backup-toimintoa... Hmmm. No toimisko sellainen, että käynnistän iPhoton alt-omena pohjassa ja pyydän ohjelmaa rebuildaamaan kirjaston? Mitäs niistä vaihtoehdoista mun pitää sitten valita niin, että tällä hetkellä iPhotossani olevat kuvat (thumbnailit?) tulisivat mukaan kirjastoon, mutta poistamani kuvat jäisivät rannalle?
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Minä tekisin (joka ei välttämättä ole oikea tapa) niin, että siirtäisin kaikki kuvat iPhotosta vaikka ulkoiselle levylle tai vaikka työpöydälle, jos tila riittää. Sitten vaihtaisin iPhoton asetuksista sen kopioi kohteita iPhoto-kirjastoon.
Käynnistäisin iPhoton alt-nappi pohjassa ja antaisin sen luoda uuden kirjaston, jonne sitten heittäisin haluamani kuvat.
Käynnistäisin iPhoton alt-nappi pohjassa ja antaisin sen luoda uuden kirjaston, jonne sitten heittäisin haluamani kuvat.
5 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka