Tyhmät kysymykset
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
-
8cm DVD iMac ja iBook
Viesti Kirjoittaja timot »
Yksi tyhmä kysymys lisää. Ajatuksissa ollut hommat videokamera, joka polttaa videot suoraan 8cm:n DVD:lle. Toimivatko nämä 8cm:n DVD:t iMaceissä ja iBookeissa?
-
-
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Korjaan:
Eli siis adapterilla onnistuu ja ainakin wanhat iMacit tuki. Mutta en kyllä lähtisi testaamaan
Lähde: http://en.wikipedia.org/wiki/MiniCDAdapters are available that one can snap an 80 mm round miniCD into; the adapter extends the width of the CD to match that of a 120 mm CD, and thus can be used in many slot-loading devices. There are no known adapters for business-card sized CDs as of this writing.
There are a very few slot-load drives which will accept an 80 mm round CD as is, however it is generally unsafe to test this since if the drive does not support the media it could become jammed in the unit. In particular, the slot-load drive used in the iMac in 1999 supported 80 mm media. No slot-load drives support business card CD media as-is.
Eli siis adapterilla onnistuu ja ainakin wanhat iMacit tuki. Mutta en kyllä lähtisi testaamaan

-
-
-
-
Tuo on "ominaisuus". Mutta tuohon on olemassa joku fiksi, tosin en sitä itse muista, mutta ajattelin nyt kertoa, ettet vallan masennuDani kirjoitti:iMacin kovoikoni näyttää vain osan tiedoista (näytä kohteen tiedot), vaikka kuinka yritän muuttaa fontteja ja ikonin kokoa? Näyttää seuraavasti: "233,32 Gt ... Gt vapaana"

-
Viesti Kirjoittaja MacTwist »
Olen ajatellut lähitulevaisuudessa MacBookin hankkimista, ja samalla ostaisin MikroBitin testinkin voittaneen Buffalo Airstation WHR-HP-G54 -WLAN-tukiaseman. Kyselin Buffalolta maililla, että toimiiko Applen koneiden langattomat verkkoyhteydet ongelmitta kyseisessä tukiasemassa, ja tällaista vastattiin:
"Unfortunately we do not support Apple Mac’s with any of our products currently, however the AirStation is a driverless product that just works on the network so it should work fine but we cannot guarantee it."
Joten viitsiikö tuollaista Buffaloa ostaa, jos ei ole täyttä varmuutta sen toimivuudesta Macien kanssa? Jollakin kokemuksia kyseisestä tukiasemasta?
"Unfortunately we do not support Apple Mac’s with any of our products currently, however the AirStation is a driverless product that just works on the network so it should work fine but we cannot guarantee it."
Joten viitsiikö tuollaista Buffaloa ostaa, jos ei ole täyttä varmuutta sen toimivuudesta Macien kanssa? Jollakin kokemuksia kyseisestä tukiasemasta?
-
Viesti Kirjoittaja Simppa »
Mulla kokemusta vanhemmasta, hyvin toimii. Noita ei tosin voi laittaa extended modeen Applen omien tukiasemien kanssa. Mutta kyllä toi muuten taatusti toimii.MacTwist kirjoitti:Olen ajatellut lähitulevaisuudessa MacBookin hankkimista, ja samalla ostaisin MikroBitin testinkin voittaneen Buffalo Airstation WHR-HP-G54 -WLAN-tukiaseman. Kyselin Buffalolta maililla, että toimiiko Applen koneiden langattomat verkkoyhteydet ongelmitta kyseisessä tukiasemassa, ja tällaista vastattiin:
-
Excel ei summaa oikein.
Viesti Kirjoittaja AuroraBorealis »
Terve!
Olen uusi täällä, enkä jaksanut alkaa laraamaan kaikkia viestejä tästä aiheesta, joten aattelin kysyä täällä. Olen käyttänyt exceliä koulussa ja meille tuli yks tehtävä. Siinä pitää laskea keskiarvon, etc. Olen pulassa, kun tuo excel ei laske keskiarvoa. Tulee virheilmoitus, jossa lukee: #DIV/0!
Olen tarkistanut, että kaava on oikein. Se ei vain toimi windosin version lailla. En osaa sanoa, onko joitakin asetuksia jotka pitäis olla toisin. Yritin niitä tuossa katella, mutta kaikki näytti olevan kohillaan. On vähän noloa kysyä tämmöstä kun tuntuu siltä, että tämä olis TOSI tyhmä kysymys.
Olisin hyvin kiitollinen, jos joku viitsis antaa vinkkiä.
Olen uusi täällä, enkä jaksanut alkaa laraamaan kaikkia viestejä tästä aiheesta, joten aattelin kysyä täällä. Olen käyttänyt exceliä koulussa ja meille tuli yks tehtävä. Siinä pitää laskea keskiarvon, etc. Olen pulassa, kun tuo excel ei laske keskiarvoa. Tulee virheilmoitus, jossa lukee: #DIV/0!
Olen tarkistanut, että kaava on oikein. Se ei vain toimi windosin version lailla. En osaa sanoa, onko joitakin asetuksia jotka pitäis olla toisin. Yritin niitä tuossa katella, mutta kaikki näytti olevan kohillaan. On vähän noloa kysyä tämmöstä kun tuntuu siltä, että tämä olis TOSI tyhmä kysymys.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Olisin hyvin kiitollinen, jos joku viitsis antaa vinkkiä.
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja IsoTT »
On tälläinen tilanne... On kone mikä jakaa nettiyhteyden airportin kautta. Haluaisin myös käyttää adiumia tuosta koneesta _mille_ yhteys on jaettu. Miten saan selville mitä porttia tuo koittaa käyttää? Löydänkö jostain tuolta emäkoneen logitiedostosta mihin porttiin yritetään turhaan tunkea läpi? Näkeekö jostain logitiedostosta muuten noin yleensä jos joku koittaa puskea jostain portista läpi?
-
Imuta Littlesnitch. Se kertoo aina kun joku softa ottaa yhteyttä ja kertoo myös mihin porttiin se yrittää päästä. Sitten sinun vain pitää ohjata se liikenne niin, että se pääsee kulkemaan.IsoTT kirjoitti:On tälläinen tilanne... On kone mikä jakaa nettiyhteyden airportin kautta. Haluaisin myös käyttää adiumia tuosta koneesta _mille_ yhteys on jaettu. Miten saan selville mitä porttia tuo koittaa käyttää? Löydänkö jostain tuolta emäkoneen logitiedostosta mihin porttiin yritetään turhaan tunkea läpi? Näkeekö jostain logitiedostosta muuten noin yleensä jos joku koittaa puskea jostain portista läpi?
-
Imuta Littlesnitch. Se kertoo aina kun joku softa ottaa yhteyttä ja kertoo myös mihin porttiin se yrittää päästä. Sitten sinun vain pitää ohjata se liikenne niin, että se pääsee kulkemaan.IsoTT kirjoitti:On tälläinen tilanne... On kone mikä jakaa nettiyhteyden airportin kautta. Haluaisin myös käyttää adiumia tuosta koneesta _mille_ yhteys on jaettu. Miten saan selville mitä porttia tuo koittaa käyttää? Löydänkö jostain tuolta emäkoneen logitiedostosta mihin porttiin yritetään turhaan tunkea läpi? Näkeekö jostain logitiedostosta muuten noin yleensä jos joku koittaa puskea jostain portista läpi?
EDIT: Se siis pitää olla sillä koneella, jolla sitä adiumia käytetään. Se siis kertoo koneelta lähtevät yhteydet.
-
-
Viesti Kirjoittaja Simppa »
Jos tosiaan noin, niin sitten sulla on tuloskentän muotoilu ehkä väärin. Katos mitä se luulee saavansa tulokseksi. Mä kokeilin tota average funktiota omalla masiinalla, eikä sitä sekoittanut mikään, edes teksti. Pistä ruutukaappaus, missä näkyy arvot ja formula. Ainoa nollalla jakoon viittaava asia mikä mulle tulee mieleen on, että valinta ylettyy tuloskenttään.AuroraBorealis kirjoitti:Kaikissa oli pikku.TheKraken kirjoitti:No sitten menee oudoksi.
Eihän missään kentässä ole vaikka pilkun sijasta pistettä? Tai jotain muuta erikoismerkkiä?
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Fakap »
Ja vielä Safari-aiheinen kysymys: Miten saan Safarin avaamaan esim. m3u-tiedostot iTunesilla niin, ettei tiedostot jää kovalevylle? Haluaisin myös erikseen määritellä tiedostot, joita EI avata downloadin jälkeen, kuten kuvatiedostot. Pitääkö vaihtaa selainta?
16" M1 Pro, iPhone XS, iPad Pro
-
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka