roketti kirjoitti:saako icalin dashboordille? tai jonki vastaavan ?
Millaisena tarvitset sen? Widgettejä jotka näyttävät kalenteritapahtumat on kyllä useampia. Jos pitää saada tavaraa kalenteriin niin sitten voi olla widgetit harvassa.
roketti kirjoitti:gmail asetukset tuohon maili ohjelmaan?
miten saan tuollaisen ikonipaketin päälle/auki ? mulla on teema valittu shapesifterillä, johon ei kuulunut ikoneita ja haluaisin lisätä nyt nuo ikonit, jotka ovat nyt vielä tuossa työpöydällä odottelemassa jatkotoimenpiteitä? kiitos taas vastauksista
roketti kirjoitti:miten saan tuollaisen ikonipaketin päälle/auki ? mulla on teema valittu shapesifterillä, johon ei kuulunut ikoneita ja haluaisin lisätä nyt nuo ikonit, jotka ovat nyt vielä tuossa työpöydällä odottelemassa jatkotoimenpiteitä? kiitos taas vastauksista
En tunne noita teemaohjelmia tai edistyneempiä ikoninvaihteluohjelmia. Itse vaihdan harvat haluamani ikonit käsipelillä. Se käy käden käänteessä. Valitse se ikoni, jonka kuvat tahdot, paina omppu-c (kopioi). Valitse muutettava tiedosto, paina omppu-i (näytä tietoja), korosta aukeavassa ikkunassa vasemmassa yläkulmassa oleva ikonin kuva ja paina omppu-v (liitä).
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
Hei, kysyisin, että onko olemassa ilmaista ohjelmaa, jonka avulla voisi polttaa kopion omasta DVD-elokuvasta. Koska iMacissä on vain yksi asema, niin dvd pitäisi siis varmaankin ensimmäiseksi ripata kovalevylle, johon kyllä olen löytänyt ohjelmia. Mutta miten sen saisi poltettua tavalliseksi DVD:ksi?
roketti kirjoitti:miten saan tuollaisen ikonipaketin päälle/auki ? mulla on teema valittu shapesifterillä, johon ei kuulunut ikoneita ja haluaisin lisätä nyt nuo ikonit, jotka ovat nyt vielä tuossa työpöydällä odottelemassa jatkotoimenpiteitä? kiitos taas vastauksista
En tunne noita teemaohjelmia tai edistyneempiä ikoninvaihteluohjelmia. Itse vaihdan harvat haluamani ikonit käsipelillä. Se käy käden käänteessä. Valitse se ikoni, jonka kuvat tahdot, paina omppu-c (kopioi). Valitse muutettava tiedosto, paina omppu-i (näytä tietoja), korosta aukeavassa ikkunassa vasemmassa yläkulmassa oleva ikonin kuva ja paina omppu-v (liitä).
tyhmä joutuu taas pyytään kädestä pitäen apua, eli mulla on tuossa työpöydällä tuo blend ikonipakkaus, niin minne siis vien tuon?, nyt sellaset tyhmän mienhen ohjeet tyyliin mene tänn e siellä tee näin ja sitten näin ohjeet, olisi kiva saada
roketti kirjoitti:tyhmä joutuu taas pyytään kädestä pitäen apua, eli mulla on tuossa työpöydällä tuo blend ikonipakkaus, niin minne siis vien tuon?, nyt sellaset tyhmän mienhen ohjeet tyyliin mene tänn e siellä tee näin ja sitten näin ohjeet, olisi kiva saada
Anna paketin olla vaikka siinä työpöydällä, kaiva sieltä kansioista haluamasi ikoni. Vaikka joku kansio, tästä eteenpäin sitten yllä olevien ohjeiden mukaan. Sen kansion, jossa ikonit ovat, voi arkistoida jonnekin tai heittää roskiin.
Alkuperäisen ikonin saa takaisin näin: paina omppu-i, korosta vasemman yläkulman ikonin kuva ja paina backspace.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
olis taas kysymyksen tynkää eli kuinka saan vai saanko kuvan tuohon littunäyttööni, joka on kuvasuhteeltaan 4:3 kokonaiseksi. Olen mielestäni tutkinut kaikki säädöt tuolta näytöt osasta ja valinnut oikean näytön käyttööni, mutta aina vaan pysyy nuo mustat noin 3-4 sentin kokoiset palkit ylhäällä ja alhaalla, ainoa jos haluan tuohon littuun kuvan kokonaiseksi tarkoittaa, että kuvakoko pitää muuttaa malliin 1024x700 jotain, jolloin itse kuva on taas ihan sieltä haitarista. pitäisikö omistaa littunäyttö mallia laajakuva vai saako tuon jotenkin onnistumaan?
toinen kysymys: missä kohtaa oli se mistä pysty laittaan varotuksen, et akku on loppumas vaikka kuinka koitin katsoa ja etsiä sitä tuolta energiaasetuksista niin en löytänyt. Kone pisti itsensä kiinni vaikka akkua oli jäljellä 25 minuuttia
Onpa sitten kaksi Kingstonin muistipalikkaa hajalla, 512 ja 256 megaiset DDR-ramit G4:sta, elinikäisellä takuulla siis. Alkuperäiset boksit ja paperit ovat jo kaukana kylläkin.
Kun on kymmenen+ vuotta käyttänyt wintoosaa ja tottunut siihen, että käyttis pitää installoida uudestaan joka puoles vuosi, niin ajattelin kysyä, että kuinka usein tämä operaatio täytyy suorittaa Macilla? Hoituuko asennus ihan lyömällä cd sisään? Tuhoutuuko asennuksessa kaikki kovalevylle taltioitu data?
vinouma kirjoitti:Kun on kymmenen+ vuotta käyttänyt wintoosaa ja tottunut siihen, että käyttis pitää installoida uudestaan joka puoles vuosi, niin ajattelin kysyä, että kuinka usein tämä operaatio täytyy suorittaa Macilla? Hoituuko asennus ihan lyömällä cd sisään? Tuhoutuuko asennuksessa kaikki kovalevylle taltioitu data?
Kiitos vastauksista.
/Vinouma
Jos sinulla on täysin toimiva järjestelmä, niin ei sitä tarvitse pistää uusiksi. OS X ei väsy samalla tavalla kuin Windows. Jos nyt haluaisit asentaa käyttiksen uusiksi, niin valitsemalla asennustyypiksi Arkistoi ja asenna, säilyttää se kaikki ohjelmat ja käyttäjien tiedot. Mutta jos valitaan esim. Tyhjennä ja asenna, vetää se koko levyn tyhjäksi.
Mutta painotan edelleen sitä, että jos järjestelmäsi on toimiva, niin ihan turhaan mietit tuota. Voit ihan surutta vetää vaikka kolme vuotta putkeen ilman uudelleen asennusta, usko pois. OS X ei ole Windows. Vedin itse aikoinaan samalla perusasennuksella vuodesta 2001 vuoteen 2005. Siinä välissä vain Arkistoi ja asenna menetelmällä päivitin OS X-versiosta toiseen.
roketti kirjoitti:olis taas kysymyksen tynkää eli kuinka saan vai saanko kuvan tuohon littunäyttööni, joka on kuvasuhteeltaan 4:3 kokonaiseksi. Olen mielestäni tutkinut kaikki säädöt tuolta näytöt osasta ja valinnut oikean näytön käyttööni, mutta aina vaan pysyy nuo mustat noin 3-4 sentin kokoiset palkit ylhäällä ja alhaalla, ainoa jos haluan tuohon littuun kuvan kokonaiseksi tarkoittaa, että kuvakoko pitää muuttaa malliin 1024x700 jotain, jolloin itse kuva on taas ihan sieltä haitarista. pitäisikö omistaa littunäyttö mallia laajakuva vai saako tuon jotenkin onnistumaan?
toinen kysymys: missä kohtaa oli se mistä pysty laittaan varotuksen, et akku on loppumas vaikka kuinka koitin katsoa ja etsiä sitä tuolta energiaasetuksista niin en löytänyt. Kone pisti itsensä kiinni vaikka akkua oli jäljellä 25 minuuttia
roketti kirjoitti:olis taas kysymyksen tynkää eli kuinka saan vai saanko kuvan tuohon littunäyttööni, joka on kuvasuhteeltaan 4:3 kokonaiseksi. Olen mielestäni tutkinut kaikki säädöt tuolta näytöt osasta ja valinnut oikean näytön käyttööni, mutta aina vaan pysyy nuo mustat noin 3-4 sentin kokoiset palkit ylhäällä ja alhaalla, ainoa jos haluan tuohon littuun kuvan kokonaiseksi tarkoittaa, että kuvakoko pitää muuttaa malliin 1024x700 jotain, jolloin itse kuva on taas ihan sieltä haitarista. pitäisikö omistaa littunäyttö mallia laajakuva vai saako tuon jotenkin onnistumaan?
tietäiskö joku hölmölle vastauksen tuohon
Näytön alareunassa on luultavasti nappuloita, joilla tuo hoituu. Katso vain näytön manuaalista. Minun benquni osaa tuon tehdä itse kylläkin.
"meidän nuorisoliigalainen Macpoika, taituri monessa Mac-meiningissä!" — amanita
Unibody MacBook 2.4GHz C2D | Mac OS X Snow Leopard
Kaksi kertaa ruutuun on ilmestynyt ilmoitus, jossa ykskantaan sanotaan että kone on suljettava uudelleenkäynnistettävä painamalla virtanäppäintä pohjassa muutama sekunti.
Eli kaksi kertaa on nyt viikonlopun aikana tämän tehnyt, aiemmin ei kertaakaan. Kummallakin kerralla käynnissä on ollut useita ohjelmia. Olisiko vain, että muisti kyykkää?
Tonppa kirjoitti:Kaksi kertaa ruutuun on ilmestynyt ilmoitus, jossa ykskantaan sanotaan että kone on suljettava uudelleenkäynnistettävä painamalla virtanäppäintä pohjassa muutama sekunti.
Eli kaksi kertaa on nyt viikonlopun aikana tämän tehnyt, aiemmin ei kertaakaan. Kummallakin kerralla käynnissä on ollut useita ohjelmia. Olisiko vain, että muisti kyykkää?
Vaikea sanoa. Kyseessä on "kernel panic". Saattaa johtua hardwareviasta (mukaanlukien muisti), saattaa johtua ohjelmisto-ongelmasta (esim. kernel laajennus), käsittääkseni erittäin harvoin myös tavallisesta ohjelmasta. Pane speksit näkyviin koneesta ja viimeaikaisista asennuksista, niin kyllä foorumin tietäväiset kommentoivat jos ja kun hoksaavat jotakin.
Voisiko joku valaista minua siitä mitä käytännön eroa on DVD+ ja DVD- -formaateilla? Molemmat tuntuu toimivan ihan jees, onko mitään väliä kumpia Macin kanssa käyttää esim. datan tallentamiseen?
Jostakin syystä minä suosin DVD-R, eli miinuslevyjä. Toimivat suuremmalla todennäköisyydellä eri (lue: vanhemmissa) koneissa.
Wikipediasta:
Formaattien nimissä "+" ja "-" viittaavat kahteen, osittain yhteensopivaan tekniseen standardiin. Standardit ovat likimain yhtä suosittuja, ja suurin osa DVD-laitteista tukee niistä kumpaakin.
"-" -standardiset formaatit
DVD-R on yleisin, kerran tallennettava yksipuolinen ja yksikerroksinen levy, jolle voi tallentaa 4,7 GB dataa.
DVD-RW on useaan kertaan tallennettava vastaava levy.
DVD-R DL on kaksikerroslevy, jolle mahtuu 8,6 GB dataa.
DVD-RAM tarvitsee yhteensopivan lukulaitteen, levyt ovat koteloissa ja sille voi tallentaa 4,7 GB per puoli.
"+" -standardiset formaatit
DVD+R vain kerran tallennettava.
DVD+R DL kaksikerroksinen DVD+R levy, jolle mahtuu 8,5 GB dataa.
DVD+RW uudelleenkirjoitettava 4,7 GB; voidaan toistaa tavallisessa soittimessa, se on myös yleisin kotikäytössä.
DVD+RW DL kuten DVD+R DL, mutta uudelleenkirjoitettava.
Miten Neo Officessa saa näkymään Wordilla (aka. entisellä pc:llä) tehdyt .doc- tiedoston kommentit? Tällä hetkellä ois melko tärkeä saada näkyviin noi omat huomautukset.
(alkutahmeuttahan tämä on vain parin päivän mäkkeilyn jälkeen, mutta pala nousi kurkkuun kun ei ihan kaikki toiminutkaan heti oikein)
tietäiskö joku hölmölle vastauksen tuohon
Näytön alareunassa on luultavasti nappuloita, joilla tuo hoituu. Katso vain näytön manuaalista. Minun benquni osaa tuon tehdä itse kylläkin.
minun näyttöni ei osaa, eikä se anna nappuloista sitä vaihtaa? ohan tää nyt ihme homma...?
roketti kirjoitti:Näytön alareunassa on luultavasti nappuloita, joilla tuo hoituu. Katso vain näytön manuaalista. Minun benquni osaa tuon tehdä itse kylläkin.
minun näyttöni ei osaa, eikä se anna nappuloista sitä vaihtaa? ohan tää nyt ihme homma...?[/quote]Oli nappuloita tai ei, niin kyllä lcd-näytön pitäisi itse kertoa koneelle natiiviresoluutionsa ja koneen pitäisi ihan automaattisesti oikea resoluutio valita. Eli jotain hämärää nyt on.
varmaan joku ihme juttu jota en vain ny hoksaa, vaikka on valittuna 1280 x 1024 ulkoisesta näytöstä eli tuosta litustani, niin edelleen nuo palkit ovat ja pysyvät tuossa yläällä ja alhaalla. Koko näyttö toiimii ainoastaan 1024 x 820
Tyhmä kysymys... Suunnilleen kaikki kuvanmuokkaustoiminnot löydän iPhotosta mutten itse kuvakoon muuttamista? Että sen saisi pienemmäksi kooltaan ja tiedostonkin inhimillisemmän kokoiseksi. Kiitos ja anteeksi, lienen kai sokea
Gerry kirjoitti:Tyhmä kysymys... Suunnilleen kaikki kuvanmuokkaustoiminnot löydän iPhotosta mutten itse kuvakoon muuttamista? Että sen saisi pienemmäksi kooltaan ja tiedostonkin inhimillisemmän kokoiseksi. Kiitos ja anteeksi, lienen kai sokea
Tiedän että hait iphotosta vastausta (sitä muuten en ole itsekkään löytänyt.)
Mutta paras ohjelma tuohon (minun mielestäni) on ImageWell.