ER kirjoitti:1) Miten saan Safarissa (3.1) sen valitun tekstin oikean hiirinäppäimen Google-haun aukeamaan uuteen välilehteen eikä siihen aktiiviseen? Firefoxissa vastaava haku aukeaa uuteen, mikä on paljon parempi ratkaisu.
Painapa omppu pohjaan klikatessa. Aina omppua painamalla aukeaa uuten välilehteen muutenkin.
ER kirjoitti:2) Onko mitään jippoa, jolla selain sun muut sovellukset saadaan aukeamaan automaattisesti maksimikokoon siihen tapaan kuin Windowsissa se laatikko tekee manuaalisesti? Tuntuu turhalta ja turhauttavalta säädellä joko manuaalisesti tai sillä vihreällä napilla joka säätää "johonkin kokoon". Tiedän toki, että se vihreä on tekevinään älykkäästi sopivan koon, mutta en tykkää siitä että ikkunan "alta" pilkottaa milloin mitäkin taustalla olevaa.
Ei ole. Ellei sitten ohjelma jostain syystä ole sellainen että se vaatii tilaa koko ikkunan verran tai muuten mahdollisimman paljon (esim. Aperture, Logic muistaakseni). OS X:ssä ei vaan logiikka ole sellainen että kaikki olisi full screeniä syyttä suotta, joten Apple on ohjelmoijat ohjeistanut muuten. Helpompi opetella elämään sen kanssa, kuin isonnella niitä ikkunoita turhaan. Sitä paitsi ohjelma kyllä ekan suurennoksen jälkeen muistaa kokonsa, joten ei niitä aina tartte säätää (poislukien esim. Esikatselu, joka avautuu sen kokoisena että avautuva kuva mahtuu).
ER kirjoitti:3) Tätä kysyin jo jossakin muussa ketjussa mutta en ole ainakaan huomannut että kukaan olisi vastannut. Pystyykö esim. Safarin välilehtien yms. väriä ja ulkonäköä muuttamaan kätevästi? Omaan makuuni Safarin tabien fontti on pieni ja tausta sen verran tumma, että tuntuu että pienellä MB:n näytöllä saa oikein tihrustaa mitä missäkin tabissa lukee.
Ei ole myöskään Applen tapaista antaa käyttäjän itse säätää tuollaisia asioita. Safarin on tarkoitus olla pelkistetty ja simppeli. Jos tahdot tuommoisia ominaisuuksia, niin suosittelen tilalle jotain toista selainta.
ER kirjoitti:4) Miten on ohjelmien asennuksen tarkoitus mennä siinä tapauksessa, että .dmg:n suorittaminen aukeaa jonkinlaisena Finderin hakemistona ilman että sivussa näkyy noita valittavia kansioita? Tähän on varmasti järkevämpikin tapa, mutta olen itse tehnyt purkkaviritelmänä niin että olen nakannut ko. ohjelman työpöydälle, sulkenut tuon Finder-ikkunan, käynnistänyt Finderin uudestaan ja siirtänyt sitten ohjelman työpöydältä Ohjelmat-kansioon. Tämä tilannehan tulee tosiaan vastaan vain osalla ohjelmista, mutta täytyyhän tuohon olla parempikin tapa...
Siinä avautuvassa ikkunassa on oikealla ylhäällä sellainen "siemen" jota klikkaamalla ne avautuu siihen sivuun. Toinen tapa on tietty vain avata uusi Finderin ikkuna, niitä kun voi olla auki teoriassa ääretön määrä. Mutta ei raahaaminen työpöydälle ei ole yhtään väärä tapa kuitenkaan. Tarkoitus on saada se tiedosto kopioitua ohjelmat kansioon. Tapa millä se tehdään on toissijaista.