Ongelma Safari-selaimella
-
Re: Ongelma Safari-selaimella
Viesti Kirjoittaja Anniel »
-
Viesti Kirjoittaja janio »
Sitäkin yrittelin pariin kertaan, ei auttanut. Mutta nyt sitten kun yhtenä aamuna avasin Safarin normaalisti niin pelittää taas... Oli joku bitti vinossa hetken aikaa...Anniel kirjoitti:Oletko koittanut nollata sen Safarin?
-
Viesti Kirjoittaja Kaisa_ »
On tosiaan ärsyttävää ja vähän pelottavaakin, että kun vahingossa tulee Safarilla sisään niin vilkkuminen alkaa

Jos kyseessä ei ole virus, niin mikä sitten?
-
Viesti Kirjoittaja Kain »
http://www.apple.com/safari/download/Kaisa_ kirjoitti:Voiko tuon Safarin ladata uudelleen?
On tosiaan ärsyttävää ja vähän pelottavaakin, että kun vahingossa tulee Safarilla sisään niin vilkkuminen alkaa![]()
Jos kyseessä ei ole virus, niin mikä sitten?
-
Hei. Ei niiden tarkoitus tuolla tavalla ole vilkkua, en minä mikään aasi ole 8)kallekilponen kirjoitti:Eihän se ole ongelma vaan se on tuon ohjelman tarkoitus. Sen avulla Flashit latautuvat vain klikkaamalla niitä harmaita lootia.Kaisa_ kirjoitti:Kiitos. Kävin tuonkin nyt tekemässä.
Nyt esim Finnkinon sivulla jossa tuo ongelma myös oli, nuo näkyvät vain enää harmaina ruutuina ja niissä lukee FLASH.Ei ole, koska macille ei ole viruksia.Onko kyse viruksesta vai mistä?
Mutta nyt tarvitsen apua... Poistin safari-selaimen käytöstä, enkä saa asennettua sitä uudelleen, onko minulla liian vanha versio, koska herjaa että pitäisi olla jotain muuta (minulla on mac os x 10.5.8.) mistä saan ladattua sen uudelleen. EN saa ladattua näistä Safarin linkeistä niitä normaalisti)
Mistä löydän sen Lisäohjelmat koneeltani?
Olen käyttänyt ihan peruskotikäytössä maccia kohta viitisen vuotta, mikään nörtti en ole ja niin, macissähän ei ole viiruksia... heh.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Tuosta vilkkumisesta ei tuossa lainauksessa ollut kyse. Flash tekstistä kylläkin, jonka toki kuuluu näkyä.Kaisa_ kirjoitti:Hei. Ei niiden tarkoitus tuolla tavalla ole vilkkua, en minä mikään aasi ole 8)
Eli et vain poistanut sitä käytöstä vaan poistit koko koneelta? Se olisi sitten syytä palauttaa joko varmuuskopiolta tai koneen asennuslevyltä. Noin vanhalle käyttikselle ei taida enää kovin tuore versio asentua. (Minkä mallinen kone sinulla muuten on käytössä, mietin vain, olisiko käyttiskin päivityksen tarpeessa?)Mutta nyt tarvitsen apua... Poistin safari-selaimen käytöstä, enkä saa asennettua sitä uudelleen, onko minulla liian vanha versio, koska herjaa että pitäisi olla jotain muuta (minulla on mac os x 10.5.8.) mistä saan ladattua sen uudelleen. EN saa ladattua näistä Safarin linkeistä niitä normaalisti)
Itse ohjelman poistaminen Macissa harvoin muutenkaan korjaa mitään. Esim asetustiedostojen ym. poisto on yleensä tehokkaampi konsti.
Ohjelmat kansion sisältä, joka taas löytyy kovalevyltä.Mistä löydän sen Lisäohjelmat koneeltani?
-
Ja sitten vielä Jellona päälle? prosessori on Intel Gore 2Duo, joten eikö tälle sen voi asentaa?
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Kyllä voi ja suosittelen. Ainakin Snow Leopard.Kaisa_ kirjoitti:IMac pöytäkone on kyseessä ja Leopard edelleen käytössä, mutta nyt taitaa olla niin, että Kaisa_ kipikapi alkaa asentelemaan lumileopardia, eikö totta?
Ja sitten vielä Jellona päälle? prosessori on Intel Gore 2Duo, joten eikö tälle sen voi asentaa?
-
Viesti Kirjoittaja mäkkimies »
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Taitaa tallennella ne salasanat tuonne käyttäjän avainnippuun...mäkkimies kirjoitti:En saa Safari 5.1.5:llä tallennettujen tunnusten salasanoja näkyviin. Tunnus näkyy mutta ei ss. Firefoxilla ei ongelma.
R.
-
Viesti Kirjoittaja mäkkimies »
-
Viesti Kirjoittaja L-Janne »
-
Viesti Kirjoittaja sebulban »
Kenelläkään muulla samaa?
Koneena rMBP 15" + 10.8.5 ja safari 6.05
iMac 2008 24/2.8/4/SSD/nvidia - iPhone 3GS 32gb - iPhone 4S 64gb - iPad 2 16gb
MBA 2011 13/ i7/1.8/4/256 with Thunderbolt dsp -MBP Retina
-
Viesti Kirjoittaja sebulban »
iMac 2008 24/2.8/4/SSD/nvidia - iPhone 3GS 32gb - iPhone 4S 64gb - iPad 2 16gb
MBA 2011 13/ i7/1.8/4/256 with Thunderbolt dsp -MBP Retina
-
Viesti Kirjoittaja MacMan92 »
"Onneksi" ainoa ongelma on se että se on hidas, todella. Kun otan esim. Chrome käyttöön sivut avautuvat hetkessä - Safari ruksuttaa ja ruksuttaa ja sivut avautuvat hitaasti. Hesari, ja muut kotimaiset ym.Kaisa_ kirjoitti:Olen tähän saakka käyttänyt Safari-selainta mutta nyt ilmeni ongelma, joka on seuraavanlainen:
Kun kirjaudun esimerkiksi Iltasanomien tai Iltalehden sivuille niin ne mainokset, jotka ovat yläreunoissa ja sivuilla, välkehtivät ilkeästi. Ne ikäänkuin rullaavat vain, eivätkä pysähdy.
Latasin GoogleChromen ja kävin samoilla sivuilla, eikä ko. ongelmaa ollut.
Mikä on vikana?
Muutenkin, mitä selaimia yleensä käytätte?
Entä viirustorjuntaohjelmat, mitä suosittelette ja tarvitseeko niitä?
Minulla on kone ihan kotikäytössä, enkä kaikkia Macin herkkuja edes osaa käyttää, joten jos jotain kursseja tms. järjestetään, osallistuisin mielelläni.
Kaikesta tiedosta erittäin kiitollinen
-Kaisa_
JA miksi käytän Safaria? Koska olen ihastunut tuohon TopSites seinään. Toki Chromessakin on mutta niin onneton.
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka