Juu, se on ihan fiksu periaate.männer kirjoitti:Mä oon sitten varmaan sekoillut samalla tavalla... Laitoin Media Playerin koneelle, kun tartti avata jotain wmv-tiedostoja. Halusin heittää sen pois-->roskiin-->ei lähtenyt millään-->Disc Warriorilta buuttaus ja korjaus-->edelleen roskiksessa
nyt aion kokeilla tätä DropUnlockia
Ei kannata asentaa mitään Microsoftin softaa koneelleen, sen sanon.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mutta noin muuten tuohon alkuperäiseen onkelmaan, tuli vaan mieleen, että oiskohan siinä voinut olla kyse niinkin yksinkertaisesta onkelmasta kuin ohjelman vääränlaisesta sulkemisesta?
Eli oletko varmasti klikannut "quit" (tai suomeksi sulje), vai oletko kenties vain klikannut sitä punaista pylpyrää ikkunan vasemmassa reunassa? Aattelin vaan, että oisko ollut kyse siitä yksinkertaisimmasta mahdollisesta selityksestä, eli ohjelma olis ollut vielä päällä taustalla...
Jos ei, niin noihin aiempiin juttuihin semmoinen kommentti, että Media player ja mikkisoftamese ovat esimerkkejä niistä ohjelmista, joka tosiaan haluaa asua siellä Applications -kansiossa, ja se tekee ensimmäisen käytön jälkeen oman kansionsa tai preferences -tiedostonsa myös käyttäjä/Library -kansioon, jonne tallentuvat käyttäjäkohtaised tiedot. Eli tarkista Library -kansion Application Support ja/tai Preferences -kansiosta (en nyt muista kumpaan se ne tietonsa tallentaa) ettei sinne olis jäänyt Microsoft -nimistä kansiota, jossa on jotain messenger.plist -nimisiä tiedostoja, tai Media player prefs -nimistä tiedostoa.
Olkoonkin että ko. kansio ja tiedostot eivät vaikuta millään tavalla OS X:n toimintaan sen jälkeen kun itse ohjelmat on Applications -kansiosta (eli suomeksi kait Ohjelmat) poistettu. TS. se teoria ohjelman jäämisestä vahingossa aktiiviseksi tuntuu edelleen ihan realistiselta selitykseltä, ainakin jos koneella on vain yksi käyttäjä.
Tuli vaan mieleen ihan sen takia, että itsellä ei ko. wmplayerin poistaminen tuottanut mitään vaikeuksia, ihan vaan roskiin vetämällä.