Aperture kirjoitti:Olen hakenut apua foorumin vanhemmista kommenteista roskakorin tyhjennykseen mutta lisävahvistusta kaivattaisiin. Ongelmana on siis se, että roskakoriin jää tavaraa jota ei saa millään perustempulla pois. Leopard ilmoittaa että tarvittavat oikeudet puuttuvat... Näin että parin vuoden takaa löytyy ohjelmia kuten "force empty trash". Onko tämä toimiva systeemi edelleen vai onko jotain muuta suositeltavampaa tiedossa?
Kokeilitko tyhjentää roskakoria optio-näppäin painettuna? Se auttaa aika usein.
Toinen vaihtoehto on tyhjentää roskis komentorivin kautta. Roskakori on kotihakemistossa olevat ".Trash"-hakemisto. Aina on tyhjentynyt, jos ei suoraan niin oikeuksia sorkkimalla.
Aperture kirjoitti:Olen hakenut apua foorumin vanhemmista kommenteista roskakorin tyhjennykseen mutta lisävahvistusta kaivattaisiin. Ongelmana on siis se, että roskakoriin jää tavaraa jota ei saa millään perustempulla pois. Leopard ilmoittaa että tarvittavat oikeudet puuttuvat... Näin että parin vuoden takaa löytyy ohjelmia kuten "force empty trash". Onko tämä toimiva systeemi edelleen vai onko jotain muuta suositeltavampaa tiedossa?
Törmäsin samaan ongelmaan jokunen aika sitten töissä, pikaisen googlettelun jälkeen löysin ohjeet miten tuon voi komentoriviltä tehdä, sen jälkeen tallensin skriptin automatorilla ohjelmaksi jonka jälkeen tuon "ohjelman" klikkaamisella tyhjenee roskis varmasti, jos haluat tuollaisen tehdä niin voin maanantaina laittaa tuon skriptin. kun ohjeet tekemiseen ovat työkoneella
Laita ihmeessä scripti tulemaan kun kerkiät! Kiitoksia kovasti!!! Kiitoksia tkt ja Jannesil!!!
Mac Pro 2xQuad Core 2.8GHz, 8Gt, 5TB, 30" Cinema Display
Mac Book Pro 13,3", 2,9GHz Dual Core i7, 8Gt, 750Gt
WD My Book Studio Edition 1TB, WD My Passport Studio 320Gt & 500Gt, iPod 60Gt & 160Gt
Ensimmäisellä siirrytään roskakorihakemistoon, toisella otetaan hakemistossa olevien tiedostojen muutossuojalippu pois päältä ja viimeisellä komennolla tyhjennetään roskakorihakemisto. Poistokomennossa on pyritty varmistamaan, ettei se tyhjennä muita kuin juuri roskakorin. Copy-Pastella voit siirtää komennot suoraan Pääte-ikkunaan.
Ensimmäisellä siirrytään roskakorihakemistoon, toisella otetaan hakemistossa olevien tiedostojen muutossuojalippu pois päältä ja viimeisellä komennolla tyhjennetään roskakorihakemisto. Poistokomennossa on pyritty varmistamaan, ettei se tyhjennä muita kuin juuri roskakorin. Copy-Pastella voit siirtää komennot suoraan Pääte-ikkunaan.
--Ari
Niin, varoityksena sanottakoon että rm -rf komennolla saa aikaan peruuttamatonta tuhoa jos sattuu kirjoitusvirheitä, mieti ennenkuin suoritat ja tarkasta kirjoitusasu.
Muuten tuo tkt:n scripti on samanoloinen kuin omani
jannesil kirjoitti:Niin, varoityksena sanottakoon että rm -rf komennolla saa aikaan peruuttamatonta tuhoa jos sattuu kirjoitusvirheitä, mieti ennenkuin suoritat ja tarkasta kirjoitusasu.
Muuten tuo tkt:n scripti on samanoloinen kuin omani
Janne
Juuri siksi kehoitinkin Copy-Pasten käyttöön. Ylimääräisellä välilyönnillä saa ihmeitä aikaan (mm. viluttaa ja on kuuma yhtäaikaa).
Scripti toimi! Latasin myös vastaisen varalle myöskin EvilPetin suositteleman softan! Kerrassaan hienoa! Kiitoksia taas Kaikille!
WD My Book Studio Edition 1TB, WD My Passport Studio 320Gt & 500Gt, iPod 60Gt & 160Gt
Totaa ketuttaa aivan suuresti kun tuo roskakori ei tyhjenny. Eli poistin ulkoiselta kovolta vanhaa roinaa, ennen ollut siis pc:essä kiinni. Nyt roskakorista ei poistu yksi kansio ja sen sisällä olevat kaksi kuva tiedostoa. Kovon kun ottaa pois roskakori tulee tyhjäksi, kovon laittaa kiinni niin roskat ilmestyy taas. olen kokeillut kaikkia yllä mainittavia ohjelmia ja ei auta. pääte ikkunaan pasteeminen ihan koko roju kerralla vai pitäisikö ne kopsia perä jälkeen riville ? Kiitoksia suuresti avusta !
Oletko pitänyt sen ulkoisen kovon päällä tyhjentäessäsi roskista, se nimittäin täytyy pitää liitettynä ja päällä, muutoin ei tyhjene.
Löysin ketjun roskiksen tyhjentämisestä, lukaise sekin, jos ei apua löydy.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Joo onse päällä jos kovo ei ole päällä ei roskakorissakaan ole mitään. Ei oo apua ollu oikeen mistään nyt. Jos joku keksii niin olisin suuresti kiitollinen.
Kun roskakorissa on tiedostoja ja kun sen yrittää tyhjentää se ilmoittaa vain, että kohde on käytössä eikä sitä voida poistaa. Olen tarkistanut, että koneella ei ole päällä mitään ohjelmia tai tiedostoja. Olen jopa uudelleenkäynnistänyt koneen pari kertaa. Voiko olla, että tiedostossa olisi virus?
No nytpä itsekin törmäsin ongelmaan kun tyhjennän roskakoria..
Käyttöoikeudet eivät riitä.. Ketjussa mainitut ohjelmat ja ohjeet olen kokeillut.. ilman tulosta
Itsepäisesti roskakoriin on töhnä liimautunut. Täytyykö boottailla asennuslevyltä ja ajella levytyökalulla sitä kautta?
Kerran törmäsin selliseen roskaan, että ei poistunut muuta kuin Windowsilla, eli Paralellsilla asennetulla Windowsilla menin roskishakemistoon ja poistin roskat.
Jännittävän Anarkistinen Rinkelileipuri ja Irokeesi
Kävipä kerran niinkin että kun roskikseni ei tyhjentynyt - ei apuohjeillakaan ainakaan näkyvästi heti - niin jätin asian sikseen ja seuraavana päivänä roskis oli tyhjä....
Jatkan tähän ketjuun omalla ongelmallani. Roskakorini ei tyhjenny. Kun yritän tyhjentää sitä, kone alkaa lataamaan kertaluokkaa satojatuhansia tiedostoja muka poistaakeen ne. Minulle ole roskakorissa näin montaa tiedostoa (niitä olen sinne siirtänyt 2). Tämän jälkeen tulee ilmoitus poistetaan tiedostoja ja määränä on -1. Sitten kun roskakoria klikkaa ja katsoo, siellä on tiedostoja, joiden muutospäiväys on 1.1.1904 klo: 2.00. Niiden nimet ovat ihmeellisiä tyyliin [3] tai (Font). Mitä teen?
LCHawk kirjoitti:Jatkan tähän ketjuun omalla ongelmallani. Roskakorini ei tyhjenny. Kun yritän tyhjentää sitä, kone alkaa lataamaan kertaluokkaa satojatuhansia tiedostoja muka poistaakeen ne. Minulle ole roskakorissa näin montaa tiedostoa (niitä olen sinne siirtänyt 2). Tämän jälkeen tulee ilmoitus poistetaan tiedostoja ja määränä on -1. Sitten kun roskakoria klikkaa ja katsoo, siellä on tiedostoja, joiden muutospäiväys on 1.1.1904 klo: 2.00. Niiden nimet ovat ihmeellisiä tyyliin [3] tai (Font). Mitä teen?