Vein MB:n eilen huoltoon. Auto hajos samalla matkalla ja niinpä siellä on Tampereella nyt kumpainenkin, auto ja kone, on orpo olo, täytyy sanoa! Kun piti siitä Pyynikintorilta lähteä kävellen kohti bussiasemaa tyhjä reppu selässä..

Lupailivat, että saan koneen tänään, ellei osia tarvitse tilata. Ensi viikon alkupuolella, jos tarvii.
Malttamattomana soittelin sinne itse tänään (siis Varimportiin) ja kyselin, mitäs pikkuiselleni kuuluu ja koska sen mahdollisesti saisin.
.....
Varimport: -Osia tarvitsee tilata, joten ensi viikkoonhan tuo menee.
Minä: -Mitä osia? Mikä siinä sitten rikki oli?
V:- Näyttö menee uusiks ja emolevy myös.. Periaatteessa koko kone..
M: -HÄH!

V: -Joo säilyy. Nehän on kovalevyllä, ja kovalevy on kunnossa.
M: -Mä oon kyl ajanu Apple Harware Testiä ja levynkorjausta läpi, mutta mitään ei oo löytynyt.
V: -Ei ne kaikki välttämättä näy siellä aina. Mutta me soitellaan sulle tosiaan sitten, kun kone on kunnossa.
.....
Muutes, kotona ennen koneen vientiä huoltoon kirjoittelin A4:lle vähän ylös, mitä kaikkee kummallista oon koneessa huomannut. Että mitä ne viat ois. Ei ne mun sepustukset ois siihen Varimportin vianselostusriveille mahtuneetkaan, ei sen puoleen

-sen valkoisen n. sentin pituisen, muutaman millin paksun viivan näytön oikeassa alakulmassa, joka ilmestyi siihen, kun käynnistin koneen mikrokuituliinalla pyyhkimisen jälkeen uudelleen.. Sitä varten pääasiassa konetta nyt huoltoon vein
-että kolme kertaa on tullut näytölle viestiä, että Mac OS X lopetti yllättäen toimintansa
-että kone heräili/heräilee (ei oo vähään aikaan heräillyt) itsekseen nukkumasta
-kuoren narskumisen vasemmassa kyljessä
Hm.. Olikohan muuta. Ajattelin, että kun huoltoon on niin pitkä matka, ja kun on vielä takuuaikaa, niin oishan se kiva jos hoitaisivat kaikki kerralla kuntoon.
Haha, ne kiittelivät siellä, kun annoin sen vikaraporttini, että "Kiitos, sääpäs oot ollu ahkera!"

Aatella, emolevy rikki!! Uskomatonta joka tapauksessa. Mun mielestä toi kone on ollut unelma.. Parempi kuin ykskään mun käyttämä kone ikinä. Enkä oo jassanu kauheesti ressata siitä Ossin kaatuilusta tai tilttailusta.. Onko se sitten sen emolevyn aiheuttamaa ollut? Mitä virkaa emolevyllä koneessa ylipäätään on? Mutta ilmeisesti Maccien kuuluisikin olla täydellisiä eli ei pitäisi olla MITÄÄN vikoja

Miksi nyt tulin tänne tarinoimaan.. Niin tahdoin vain kertoa oman MacBookini huoltotarinan (tähän mennessä), jos tästä olis vaikka apua jollekin. Ainakin siis kannattaa huoltoon viedessä kirjoittaa etukäteen lapulle itse huomaamansa viat, sitä ne tosiaan kiitteli.
MUN ON IKÄVÄ.
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)

Kirjoitin siihen lapulle myös muuten koneeni sarjanumeron ja jotain tietoja, niin tulin vaan nyt aatelleeks, että taisin vahingossa ajatuksissani kirjoittaa 2,0GHz, vaikka se on 2,16. Meinaako ne prossua vaihtaa? Ei kai ne siitä mun lapusta sitä kuitenkaan tarkista ja siihen sokeasti luota, kai ne nyt kattoo sentään Omena --> Tietoja tästä Macista --> Lisätiedot.. Kyl ne kattoo, kattoo ne! Oon vaan vainoharhainen!
Haluun sen takas, haluun haluun haluun. Heti mulle tänne mun vavva.<3