menace kirjoitti:
1. Tiedostojen uudelleennimeäminen on winkkarissa F2. Mäkissä oon nimenny todella hankalasti muutaman kerran jostain asetuksista
2. Miksei 'delete' nappula heitä tiedostoa roskiin?
3. windowssin 'näytä työpöytä' on win-d. Mäkin vastaavasta ei oikein tietoa. F11?
4. Olen tottunut säilyttämään työpöydällä tavaraa ihan nimen mukaisesti, vaikka se ei ole esteettisesti kaunista. Miten kuvakkeet ja kansiot pysyvät linjassa?
5. Ohjelmien asentamisen logiikka ei ole minulle täysin selvää.
1. työpöydällä kun painan nimen kohdalla kerran hiiren vasemmalla napilla, niin siitä voi sitten lähteä vaihtamaan nimeä.
2. omppu+backspace taitaa poistaa, itse olen tottunut graafiseen poistamiseen, hiirellä vaan roskiin.
3. sen näkee sieltä järjestelmäasetuksista expose-kohdasta muistaakseni. itse olen säätänyt sen oikeaan ylälaitaan, kun vie hiiren sinne, työpöytä tulee esiin.
4. finderin view-valikosta (näytä suomeksi?) show view options - sieltä löytyy minkä mukaan finder järjestää kuvakkeet. näin ainakin pantterissa. sinulla taitaa olla tiikeri.
5. ohjeita löytyy tähän rutkasti, jos vain vähän jaksat etsiä hopeisesta omenasta. pähkinänkuoressa: jos lataat netistä jonkun ohjelman, se tulee töypöydällesi .dmg-pakettina, joka luultavasti aukeaa itsestään virtuaalilevyasemaksi. ohjelmien asentaminen tapahtuu viemällä ohjelman ikonin (esimerkiksi firefox) ohjelmat-kansioon. tipautat sen vaan sinne. uninstalloiminen tapahtuu heittämällä samainen ikoni roskakoriin. jos haluat ko. ohjelmasta pikavalinnan dockiin, otat ohjelmat-kansiossa olevasta ohjelmasta kiinni ja hiirellä vaan heität sen sinne dockiin. tämän jälkeen voit heittää työpöydällä olevat .dmg-paketit ja virtuaalilevyasemat roskiin. jälkimmäisten ollessa kyseessä roskakori muuttuu eject-nappulaksi, sinne vaan.