Tyhmät kysymykset
-
Viesti Kirjoittaja Klulle »
-
Viesti Kirjoittaja inf »
Käytä Quicksilveriä?Klulle kirjoitti:Miten saan Dockissa olevat ohjelmat ryhmiteltyä ettei dock kasva sitä myötä kun asennan uusia ohjelmia ja jotka haluan käynnistää helposti ja näppärästi. Työpöytää en meinaa täyttää aliaksilla. Nyt olen tehnyt niin että mulla on roskakorin vieressä kansio jossa on parin ohjelman aliasta. Onko muuta fiksumpaa keinoa tehdä tämä?
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Tai Overflowta.inf kirjoitti:Käytä Quicksilveriä?Klulle kirjoitti:Miten saan Dockissa olevat ohjelmat ryhmiteltyä ettei dock kasva sitä myötä kun asennan uusia ohjelmia ja jotka haluan käynnistää helposti ja näppärästi. Työpöytää en meinaa täyttää aliaksilla. Nyt olen tehnyt niin että mulla on roskakorin vieressä kansio jossa on parin ohjelman aliasta. Onko muuta fiksumpaa keinoa tehdä tämä?
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Minä käytän tähän Overflow-nimistä ohjelmaa. Se on helppo ja näppärä. Ja näyttäväkin.Klulle kirjoitti:Miten saan Dockissa olevat ohjelmat ryhmiteltyä ettei dock kasva sitä myötä kun asennan uusia ohjelmia ja jotka haluan käynnistää helposti ja näppärästi.
Muokk. Jep, olen hidas.
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
Semi-offtopic: siis etkö sinä näe ketään, vai eikö kukaan näe sinua?jacce kirjoitti:Ketään ei ainakaan näe keskusteluikkunassa webcam kuvaketta kun olen kysynyt.

MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
Tosi tyhmät kysymykset
Viesti Kirjoittaja iMika »
Mutta olen siirtymässä pc puolelta macciin ja tuo uusittu imac kiinnostaisi kovasti enkä tiedä maltanko odottaa leopardin ilmestymistä. Eli millainen operaatio käyttiksen vaihto on macissa, lähinnä kiinnostaaa ohjelmien uudelleen asennukset ym.
-
Helppoa kuin heinän teko, asennuksen yhteydessä kysytään, säilytetäänkö vanhat tiedostot, asetukset ja ohjelmat, vai jyrätäänkö ne. Ja jos varmuuskopiot ovat kunnossa (eli mieluiten ulkoisella Firewire-kovolla), niin sieltä ne saa myöhemminkin siirrettyä uuteen käyttikseen vaivatta Siirtymisapuri-ohjelmalla.Touho.. kirjoitti:Eli millainen operaatio käyttiksen vaihto on macissa, lähinnä kiinnostaaa ohjelmien uudelleen asennukset ym.
-
Elokuvat kiintolevylle.
Viesti Kirjoittaja Matt »
Olen John Wayne länkkäri fani. Piti tässä eräänä iltana katelle "El Dorado", mutta levy jumittaa aina tietyssä kohtaa. Levy jumittuu kokeilee sitten vaikka DVD-soitin ohjelmalla tai VLC:llä.
Nyt oon ajatellut tallentaa elokuva-aarteitani kovalevylle, mutta miten homma pitää tehdä, jotta kovolta voisi katsoa elokuvaa samallalailla kuin DVD:ltä?
Nyt olen voinut katkoa kovolta elokuvaa noin gigan pätkän kerrallaan VLC:llä ja sitten on pitänyt avata uusi noin Gigan tiedosto ja jatkaa katsomista.
Toivottavasti kysymykseni ei ollut liian sekava?
Kiitos vastauksesta!
-
Viesti Kirjoittaja jacce »
Ketään ei näe webcam namiskaa keskusteluikkunassa kanssani, sitä tarkoitin. iSightin kuvan saa näkymään kun itse lähetän kutsun toiselle, mutta toisinpäin ei toimi, koska muut eivät näe että minulla olisi webcam. Ja osaisiko joku ekrtoa, mikä olisi paras pakkausmuoto webcam-lähetykselle aMSN:ssä, alla on yhden megabitin upload yhteys.Wespa kirjoitti:Semi-offtopic: siis etkö sinä näe ketään, vai eikö kukaan näe sinua?jacce kirjoitti:Ketään ei ainakaan näe keskusteluikkunassa webcam kuvaketta kun olen kysynyt.
-
Viesti Kirjoittaja Matt »
Kovalevyä on tosiaan vaikka lehmille syöttäisi. 143.66 Gigaa vapaana levyllä, johon elokuvia olen laittanut.TheKraken kirjoitti:En kyllä ymmärrä mistä tommonen gigan pätkä aiheutuu.
Jos kovalevyä on vaikka lehmät söisi, niin MacTheRipper hoitaa leffat menuineen päivineen kovalevylle.
Video tiedostot ovat VTS_01_08.VOB muodossa (ed. esimerkkinä) ja tuollainen VOBbi on noin yhden gigan kokoinen.
DVD-soitin ei tuota tiedostoa soita ja VLC:llä mennään VOB tiedosto kerrallaan. Aina kun yksi VOB tiedosto on katsottu, niin pitää avata uusi tiedoston pätkä.
Onkohan joku tiettu VOB tiedosto, josta aloittamalla saisi katseltua koko elokuvan kerralla?
Valikko tiedostokin vain vilisi edessäni, eikä siitä voinut mitään valita.....
Kai tässä on vielä paljon opittavaa....
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Älä avaa sitä VOB-tiedostoa. DVD-soitin-ohjelmassa, määrää katsottavaksi se VIDEO_TS kansio. Näin pitäisi toimia, luulenpa. Vaiko eikö?Matt kirjoitti:DVD-soitin ei tuota tiedostoa soita ja VLC:llä mennään VOB tiedosto kerrallaan. Aina kun yksi VOB tiedosto on katsottu, niin pitää avata uusi tiedoston pätkä.
Onkohan joku tiettu VOB tiedosto, josta aloittamalla saisi katseltua koko elokuvan kerralla?
-
-
Viesti Kirjoittaja espionage »
Nyt ei menny (syystäkin harrastettu) kielioppisaivartelu ihan perille..jacce kirjoitti:Ketään ei näe webcam namiskaa keskusteluikkunassa kanssani, sitä tarkoitin. ....Wespa kirjoitti:Semi-offtopic: siis etkö sinä näe ketään, vai eikö kukaan näe sinua?jacce kirjoitti:Ketään ei ainakaan näe keskusteluikkunassa webcam kuvaketta kun olen kysynyt.

-
Ei ole ensimmäinen kerta kun "ketäättelijät" eivät sitä huomaa.. 8)espionage kirjoitti:Nyt ei menny (syystäkin harrastettu) kielioppisaivartelu ihan perille..jacce kirjoitti:Ketään ei näe webcam namiskaa keskusteluikkunassa kanssani, sitä tarkoitin. ....Wespa kirjoitti:Semi-offtopic: siis etkö sinä näe ketään, vai eikö kukaan näe sinua?jacce kirjoitti:Ketään ei ainakaan näe keskusteluikkunassa webcam kuvaketta kun olen kysynyt.
-
Viesti Kirjoittaja Macpoika »
Jos viestisi ottaisi kirjaimellisesti, se tarkoittaisi tätä: Kukaan sinun kanssasi saman koneen ääressä ei näkisi sinun kanssasi webcam namiskaa. Ymmärsin kyllä mitä tarkoitit. Ongelmaan on helppo ratkaisu: Sano kavereillesi, että ongelma on heidän koneissaan, jonka takia heidän täytyy ostaa Macit. Sitten kun he ovat ostaan gortsöössit aiMäkit, niin voitte käyttää iChattia.jacce kirjoitti:Ketään ei näe webcam namiskaa keskusteluikkunassa kanssani, sitä tarkoitin.
Unibody MacBook 2.4GHz C2D | Mac OS X Snow Leopard
-
Viesti Kirjoittaja espionage »
Melkein väittäisin että tuo ei tarkoita kirjaimellisesti yhtään mitään, ellei ole olemassa henkilöä nimeltä KetäänMacpoika kirjoitti:Jos viestisi ottaisi kirjaimellisesti, se tarkoittaisi tätä: Kukaan sinun kanssasi saman koneen ääressä ei näkisi sinun kanssasi webcam namiskaa. Ymmärsin kyllä mitä tarkoitit. Ongelmaan on helppo ratkaisu: Sano kavereillesi, että ongelma on heidän koneissaan, jonka takia heidän täytyy ostaa Macit. Sitten kun he ovat ostaan gortsöössit aiMäkit, niin voitte käyttää iChattia.jacce kirjoitti:Ketään ei näe webcam namiskaa keskusteluikkunassa kanssani, sitä tarkoitin.

no joo /offfffffftopic
-
Levykuva onkelma
Viesti Kirjoittaja esko »
olen yrittänyt polttaa .iso tiedostoa levytyökalulla tässä viestiketjussa mainitulla tavalla , mutta levytyökalu ilmoittaa että ei voi polttaa koska se ei tunnista .iso tiedostoa.
?
Nyt ei pieni ihminen ymmärrä miten pitäisi toimia tässä tilanteessa.
Esko
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)

-
Re: Levykuva onkelma
Pieni ihminen voisi kokeilla muuttaa sen tiedoston päätteen .isosta .dmg -muotoon. Eli vaikkapa klikkaamalla tiedostoa hiiren oikealla napilla, valitsemalla Näytä tietoja ja naputtelemalla sitten .ison tilalle .dmg.esko kirjoitti:Nyt ei pieni ihminen ymmärrä miten pitäisi toimia tässä tilanteessa.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
-
-
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka