”Tyhmät kysymykset” Mac-ongelmista 3
-
Nokia ja Apple
Viesti Kirjoittaja ompponainen »
Lataus kyllä toimi ja sain jopa kuvakkeen ( ohjelmineen) Ohjelmat-kansioon. Mutta siihen se sitten jäi. Kun klikkaan sitä, jokin pop-up ikkuna vilahtaa eikä mitään tapahdu.
Niinpä ajattelin poistaa koko roskan vetämällä sen roskakoriin. Nytpä ei sekään enää onnistu kun tulee ilmoitus että :
Kohdetta "Nokia Multimedia Transfer.app" ei voida siirtää roskiin, koska se on avoinna.
En osaa sitä sulkeakaan kun en saa toimimaankaan.
Osaisiko joku helppiä?
-
Re: "Tyhmät" kysymykset 3
Viesti Kirjoittaja jpva »
-
-
SinnePis kirjoitti:Eikö yläpalkkiin ole ilmestynyt ohjelman ikonia?

No on . Suurkiitokset jälleen. Ja tuntuu toimivankin sen kautta. Nyt sitten vaan siirtelemään musiikkia uuteen ysiseiskaan.
Edit: Niinhän minä luulin. Vaan kun ohjelma viimein toimi tulikin ilmoitus että : The file is protected with DRM
Ja minä sentään olen ostanut nuo pahuksen kappaleet. Ja ihan ikiomaan käyttöön tulisivat. Että minua
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
-iPhone 13 Pro max
-Apple Watch 5
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Jos oot iTMS:n kautta ne ostanut, pystyt päivittämään (tosin pientä maksua vastaan) ne parempilaatuisiin ja DRM-vapaisiin biiseihin, kun vaan kirjaudut sisään iTunes Storeen. Muussa tapauksessa varmaan joku harmaan vyöhykkeen ratkaisu eli esim. biisien käsittely Requiemilla korjaa asian, mutta tiedoston laatu jää tuon DRM-biisin tasolle.ompponainen kirjoitti:SinnePis kirjoitti:Eikö yläpalkkiin ole ilmestynyt ohjelman ikonia?![]()
No on . Suurkiitokset jälleen. Ja tuntuu toimivankin sen kautta. Nyt sitten vaan siirtelemään musiikkia uuteen ysiseiskaan.
Edit: Niinhän minä luulin. Vaan kun ohjelma viimein toimi tulikin ilmoitus että : The file is protected with DRM
Ja minä sentään olen ostanut nuo pahuksen kappaleet. Ja ihan ikiomaan käyttöön tulisivat. Että minua
-
Viesti Kirjoittaja Levian »
Esim. että word-dokut aukeaa Pagesissa AbiWordin sijaan.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Onnistuu valitsemalla yhden tiedoston ja valitsemalla "Näytä tietoja". Sieltä voi muuttaa ohjelman jolla se avataan, ja painamalla "Muuta kaikki" vaihtuu oletusohjelma kaikille sen tyyppisille tiedostoille.Levian kirjoitti:Onko Leopardissa jotain universaalia paikkaa Windowsin tyyliin, missä saa valita oletusohjelmat eri tiedostotyypeille?
Esim. että word-dokut aukeaa Pagesissa AbiWordin sijaan.
-
Kiitos taas. Ihan ne olen iTunesin musakaupasta ostanut. Pitääpä ottaa sinne yhteyttä.Touho kirjoitti:Jos oot iTMS:n kautta ne ostanut, pystyt päivittämään (tosin pientä maksua vastaan) ne parempilaatuisiin ja DRM-vapaisiin biiseihin, kun vaan kirjaudut sisään iTunes Storeen. Muussa tapauksessa varmaan joku harmaan vyöhykkeen ratkaisu eli esim. biisien käsittely Requiemilla korjaa asian, mutta tiedoston laatu jää tuon DRM-biisin tasolle.ompponainen kirjoitti:SinnePis kirjoitti:Eikö yläpalkkiin ole ilmestynyt ohjelman ikonia?![]()
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Ei tarvityse yhteyttä ottaa, vaan ihan iTunesin kaupan etusivulla on (oikessa ylänurkassa) nappi, jolla voi kappaleensä päivittää iTunes Plussaan.ompponainen kirjoitti: Kiitos taas. Ihan ne olen iTunesin musakaupasta ostanut. Pitääpä ottaa sinne yhteyttä.
-
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Voit ostaa, mutta tarvitset DP to DVI -adapterin. Tai jos sulla sattuu olemaan Mini Display Port -liitäntä, niin tarvitset mDP to DVI -adapterin.Pasteur kirjoitti:Jos mun koneessa on DisplayPort liitäntä ja haluan siihen näytön, niin voinko ostaa perusmonitorin, jossa DVI liitäntä? Vai tarvitsenko jonkin vastaavalla liitännällä olevan näytön vai maanalaisen paikan portti tämä on edes olevinaan?
Mikä kone sulla on?
-
Kiitos tiedosta! Helpottaa elämää kummasti, kun ei tarvitse kuin jonkin halvan ison näytön toimistotyöhön.Macco kirjoitti:Voit ostaa, mutta tarvitset DP to DVI -adapterin. Tai jos sulla sattuu olemaan Mini Display Port -liitäntä, niin tarvitset mDP to DVI -adapterin.
Lenovo T500 ja ilmeisesti ihan perus DP paikka...Mikä kone sulla on?
-
Viesti Kirjoittaja Aloittelija »
-
Viesti Kirjoittaja terosa »
Onko flash-playeri, java yms. kikkareet ajantasalla?Aloittelija kirjoitti:Heh hauskaa näiden selainten kanssa. Tuntuu olevan mahdotonta katsoa break.com:n kuva gallerioita loppuun. Opera kaatuu jossain 10 kuvan kohdalle. Jatkan samasta kohdasta FireFoxilla, joka kaatuu parin kuvan päästä.Camino ei kestä sen pidempään. Safarilla pääsen vihdoin loppuun asti, mutta selain jumahtaa viimeiseen kuvaan. Miten voi kaikki selaimet kaatua? macbook 2GHz 2Gt 10.4.11
"Only those who do nothing make no mistakes."
-
Viesti Kirjoittaja Kevät »
-
Viesti Kirjoittaja Aloittelija »
Flashin päivittäminen auttoi tuohon ongelmaan, mutta youtube kaataa selaimia edelleen.terosa kirjoitti:Onko flash-playeri, java yms. kikkareet ajantasalla?Aloittelija kirjoitti:Heh hauskaa näiden selainten kanssa. Tuntuu olevan mahdotonta katsoa break.com:n kuva gallerioita loppuun. Opera kaatuu jossain 10 kuvan kohdalle. Jatkan samasta kohdasta FireFoxilla, joka kaatuu parin kuvan päästä.Camino ei kestä sen pidempään. Safarilla pääsen vihdoin loppuun asti, mutta selain jumahtaa viimeiseen kuvaan. Miten voi kaikki selaimet kaatua? macbook 2GHz 2Gt 10.4.11
-
Viesti Kirjoittaja Vekseli »
Toki siiro tämänhetkisestä puhelimestakin voisi toimia, ei vaan tee mieli asennella mitään Nokia softia tähän. Tavoitteena saada pohjadata Osoitekirjaan, jota sitten sähköpostiosoitteilla yms täydentelisin...
-
MobileMe...Vekseli kirjoitti:mikä olisi helpoin tapa saada työpaikan Outlookkiin aikoinaan vanhasta nokialaisesta synkatut yhteystiedot Macin omaan Osoitekirja -softaan?
Toki siiro tämänhetkisestä puhelimestakin voisi toimia, ei vaan tee mieli asennella mitään Nokia softia tähän. Tavoitteena saada pohjadata Osoitekirjaan, jota sitten sähköpostiosoitteilla yms täydentelisin...

Mulla töissä Lotus Notes ja asentelin siihen Domino Access for Outlook:n, jolloin kalenteri ja yhteystiedot näkyvät myös Outlookin kautta. Sen päälle MobileMe, joka puolestaan synkkaa kaiken iPhoneen ja iMac:iin. Nyt kun sihteeri paukauttaa mulle kalenteriin menon, niin se tulee välittömästi näkymään myös Outlookkiin, iPhoneen ja iMaciin.
Mutta maksullinenhan tuo on...
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Vekseli »
hmmm... tätähän voisi (ja pitikin) itseasiassa koittaa. Vielä kun muistaisi missä näin sen kokeile ilmaiseksi x päivää tarjouksen...Pasteur kirjoitti:MobileMe...Vekseli kirjoitti:mikä olisi helpoin tapa saada työpaikan Outlookkiin aikoinaan vanhasta nokialaisesta synkatut yhteystiedot Macin omaan Osoitekirja -softaan?
Mulla töissä Lotus Notes ja asentelin siihen Domino Access for Outlook:n, jolloin kalenteri ja yhteystiedot näkyvät myös Outlookin kautta. Sen päälle MobileMe, joka puolestaan synkkaa kaiken iPhoneen ja iMac:iin. Nyt kun sihteeri paukauttaa mulle kalenteriin menon, niin se tulee välittömästi näkymään myös Outlookkiin, iPhoneen ja iMaciin.
Mutta maksullinenhan tuo on...
Vaan onkohan tuolla Outlookissa joku vie yhteystiedot tms. kohta, josta datan voisi esim tikulle tallentaa ja kotona Osoitekirjaan lukea?
-
MobileMe:n saa ihan automaattisesti aluksi trial käyttöön... näin minullakin vielä 28 päivää.Vekseli kirjoitti:Vaan onkohan tuolla Outlookissa joku vie yhteystiedot tms. kohta, josta datan voisi esim tikulle tallentaa ja kotona Osoitekirjaan lukea?
Mutta voi ne tosiaan johonkin tikullekin ottaa... eiköhän Mac osaa csv-tiedoston lukea.
File -> Import/Export -> Export to a file -> Comma Separated Values -> Valitse contacts jne...
Sitten
To import Outlook contacts in the OS X Address Book used by Mail:
* Export your Outlook contacts to a CSV file called "ol-contacts.csv".
* Copy the "ol-contacts.csv" file to your Mac.
* Launch Address Book on your Mac.
* Select File | Import | Text file... from the menu.
* Search for and double-click the "ol-contacts.csv" file.
* Make sure Ignore first card is checked.
* Look for E-Mail Address in the ol-contacts.csv column.
* Click Do not import in the Address Book column's corresponding field.
* Select Email (work), Email (home) or Email (other).
o Optionally, map the ol-contacts.csv's Email 2 Address and Email 3 Address as well.
* Click OK.
-
Viesti Kirjoittaja Paas »
Hidas skripti
Safari ei enää vastaa verkkosivulla ”Apple” (http://www.apple.com/fi/) olevan skriptin vuoksi. Haluatko pysäyttää kyseisen skriptin vai jatkaa?
En ole tuollaiseen aiemmin törmännyt.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Tulee satunnaisesti vastaan. Siellä on joku skripti solmussa. Lataa sivu uudelleen. Ei ole vaarallista.Paas kirjoitti:Mitäs tämä tarkoittaa? Safarilla menin applen sivuille, rantapallo pyörii ja selain heittää seuraavanlaista herjaa:
Hidas skripti
Safari ei enää vastaa verkkosivulla ”Apple” (http://www.apple.com/fi/) olevan skriptin vuoksi. Haluatko pysäyttää kyseisen skriptin vai jatkaa?
En ole tuollaiseen aiemmin törmännyt.
Tuota tekee joskus jotkut huonosti koodatut mainokset yms.
-
Viesti Kirjoittaja Yeshh »
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Kurkkaa, mitä lukee ylävalikossa: Ikkuna > Valitse seuraava/edellinen välilehti. Perusasetuksillaan ne on ainakin mielestäni pirskatin kömpelöt, mutta Järjestelmäasetuksista voi muuttaa mieleisikseen. Näppäimistö ja hiiri > Näppäinoikotiet.Yeshh kirjoitti:Välilehtien selaaminen safarilla? Löytyi tuolta ohjeista että ^tab ja ^shift tab, mutta ei tunnu toimivan
-
Viesti Kirjoittaja radiotehnika »

Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka