ttaavi kirjoitti:Mites, kun mulla on ulkoinen kovalevy koneessa kiinni, ja aina kun siirrän sinne tietoa niin se kopioituu sinne, muttei huku MacBookin kovalevyltä. Onko mahdollista saada tiedostot oikeasti "siirtymään"? Häiritsee kun saattaa vahingossa jäädä levylle kummittelemaan tupla...
Pidä Omppu pohjassa kun siirrät tiedoston. Mutta jos yhteys koneen ja kovalevyn väliltä katkeaa, niin alkuperäinen tiedosto on poissa.
Inovix kirjoitti:Toast on kaikkien aikojen paras poltto softa. Hintansa arvoinen varsinkin jos pitää bändin demoja tai muita massa määriä poltella niin aivan paras.
Inovix
Eipä ole ko. softa kertakaan onnistunut polttamaan levyä mun koneella. Aina epäonnistuu.
Muilla softila ihan ok.
ttaavi kirjoitti:Mites, kun mulla on ulkoinen kovalevy koneessa kiinni, ja aina kun siirrän sinne tietoa niin se kopioituu sinne, muttei huku MacBookin kovalevyltä. Onko mahdollista saada tiedostot oikeasti "siirtymään"? Häiritsee kun saattaa vahingossa jäädä levylle kummittelemaan tupla...
Toki. Paina cmd pohjaan kun raahaat. Häviää se vihreä plussapallo siitä ikonin päältä, mikä tarkoittaa että ollaan siirtämässä. Toisaalta, jos ollaan siirtämässä, saa tällä tavoin kopioinnin aikaiseksi.
Nyt sitten varoituksen sanana sellainen, että OS X:ssä on ollut vaikka kuinka kauan bugi siirrossa, jolloin siirron keskeytyessä äkillisesti esim. sähkökatkosta, saattaa tiedot hävitä kokonaan. Poistuu lähdelevyltä, muttei ilmesty kohdelevylle. Tähän piti korjaus vihdoin tulla, mutten muista oliko se 10.5.1:ssä jo vai tuleeko vasta 10.5.2:ssa tms.
Edit: Sanailin taas liikaa... Ei näin!
Viimeksi muokannut Jaroneko, 31.12.2007 klo 17.18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MacBook Pro 15.4" Glossy C2D 2.33GHz, 4GB, X1600 256MB, 10.7.4
Pidä Omppu pohjassa kun siirrät tiedoston. Mutta jos yhteys koneen ja kovalevyn väliltä katkeaa, niin alkuperäinen tiedosto on poissa.
Edit: Typo
Kiitos! Loistavaa!
Ja edelliselle viestille: Hahha, hauska juttu, mulla kun taas Toast on ainoa ohjelma jolla levyn poltto MacBookilla onnistuu!
Inovix kirjoitti:Toast on kaikkien aikojen paras poltto softa. Hintansa arvoinen varsinkin jos pitää bändin demoja tai muita massa määriä poltella niin aivan paras.
Inovix
Eipä ole ko. softa kertakaan onnistunut polttamaan levyä mun koneella. Aina epäonnistuu.
Muilla softila ihan ok.
Taitaa se Toast olla suosituin polttosofta OS X:n käyttäjien keskuudessa. Eli eiköhän se vika ole sinun koneella eikä softassa Muuten olisi varmaan valitusta tullut vähän joka suunnalta.
Jmn- kirjoitti:Miten/millä saan näkymään finderissa videotiedostojen kaikki tiedot? Tiikeri näyttää resoluution etc., mutta leopardi näyttää vain koodekin, pituuden ja milloin tiedosto on viimeksi avattu.
Itse saan ainakin +I:llä näkyville seuraavat tiedot:
Hmn kummallista, että minulla ei näy yhdessäkään videotiedostossa nuo tiedot :/.
Jmn- kirjoitti:Miten/millä saan näkymään finderissa videotiedostojen kaikki tiedot? Tiikeri näyttää resoluution etc., mutta leopardi näyttää vain koodekin, pituuden ja milloin tiedosto on viimeksi avattu.
Hmn kummallista, että minulla ei näy yhdessäkään videotiedostossa nuo tiedot :/.
.m4v-päätteisiä faileja?
.mkv, avi (xvid/divx), .dv, .mpg/mpeg (1 ja 2)... missään ei näy resoluutio mikä olisi se kaikkein tärkein tieto :/.
Onko jollain kokemusta Leopardin Web-jaosta Welhon kaapelimodeemilla? Ei wörki ei, enkä löydä Welhon päästäkään mitään palomuuri tms. asetusta. Hoasilla toimi aikanaan Web-jako kun kirjautu "omalle sivulle" ja klikkas yhteyden avoimeksi. Omalta koneelta pääsee kyllä web-jaon sivulle nettiosoitteen kautta mutta muut eivät pääse. Hakee aikansa ja sitten tulee seuraavanlaisia ilmoituksia:
Yhteyden aikakatkaisu Palvelin osoitteessa xjotainx.pp.htv.fi vastaa pyyntöihin liian hitaasti.
Mitä teen?
johnh kirjoitti:Onko jollain kokemusta Leopardin Web-jaosta Welhon kaapelimodeemilla? Ei wörki ei, enkä löydä Welhon päästäkään mitään palomuuri tms. asetusta. Hoasilla toimi aikanaan Web-jako kun kirjautu "omalle sivulle" ja klikkas yhteyden avoimeksi. Omalta koneelta pääsee kyllä web-jaon sivulle nettiosoitteen kautta mutta muut eivät pääse. Hakee aikansa ja sitten tulee seuraavanlaisia ilmoituksia:
Yhteyden aikakatkaisu Palvelin osoitteessa xjotainx.pp.htv.fi vastaa pyyntöihin liian hitaasti.
Mitä teen?
Nyt taitaa olla kyse Welhoilusta... eli soittelepa sinnepäin. Tai lue liittymäsopimus tarkkaan josko kieltävät moisen.
Nyt löytyi yksi tiedosto jonka resoluution finder osaa näyttää (digikameran videotiedosto). Kumma homma ettei digiboksista napattu mpeg2 tunnistaudu kuin audio koodekin osalta.
Jmn- kirjoitti:Hmn kummallista, että minulla ei näy yhdessäkään videotiedostossa nuo tiedot :/.
Voi olla myös, että Finder lukee nuo tiedot tiedoston headerista ja kaikki ohjelmat ei niitä tietoja fileihin kirjoittele.
edit: Taino joo tuon viimeisimmän kuvan perusteella se kai laskee ainakin tuon pituuden ja arvioi kodekin. Jostain syystä noita ei kyllä näy itellä yhdessäkään videotiedostossa.. Äänitiedostoissa näkyy kyllä
huomasin, että SwitchResX:n muka oli tullut Application Enhancer. Kuinka ko. ohjelmat saa poistettua? Normaalien ohjelmien kanssa riitti, että raahasi ne roskakoriin, mutta mites näiden kanssa?
huomasin, että SwitchResX:n muka oli tullut Application Enhancer. Kuinka ko. ohjelmat saa poistettua? Normaalien ohjelmien kanssa riitti, että raahasi ne roskakoriin, mutta mites näiden kanssa?
Jos APE:n poistaa, niin SwitchResX ei toimi, se kun tarvitsee sitä.
Mutta jos haluat hävittää molemmat ohjelmat ja niiden kaikki tiedostot, voit tehdä sen vaikka AppDelete-ohjelmalla.
APE ja SwitchResX poistettu, mutta työpöydän ikonit puuttuvat vieläkin. Nyt huomasin ettei työpöydälle voi drag n dropata yhtään mitään, mutta finderissa voin siirtää tiedostoja desktop hakemistoon.
Jmn- kirjoitti:APE ja SwitchResX poistettu, mutta työpöydän ikonit puuttuvat vieläkin. Nyt huomasin ettei työpöydälle voi drag n dropata yhtään mitään, mutta finderissa voin siirtää tiedostoja desktop hakemistoon.
zepor kirjoitti:Kysyisin että pystynkö työntämään sen "mini" cd:en iMac:iin, et eikai se levy jumiudu sinne ?
Älä laita asemaan muita kuin normaaleja 12cm levyjä, muut jäävät jumiin. Jos valmistajan websivuilta ei löydy softaa ladattavana versiona, sinun pitää lukea minilevy kelkallisella asemalla.
zepor kirjoitti:Kysyisin että pystynkö työntämään sen "mini" cd:en iMac:iin, et eikai se levy jumiudu sinne ?
Älä laita asemaan muita kuin normaaleja 12cm levyjä, muut jäävät jumiin. Jos valmistajan websivuilta ei löydy softaa ladattavana versiona, sinun pitää lukea minilevy kelkallisella asemalla.
Jep, ei toimi 8cm levyt iMacin kanssa. Kokeilin.
En löytäny nopeasti mistään järkevää tietoa siitä tukeeko ja olin epäuskoinen, joten otin 8cm levyn käteen ja aloin hitaasti syöttää sitä sisään.
Ei ole mekanismia ottamaan siitä kiinni, niin jätin työntämättä loppuun. Sikäli hassua, kun kyllä jotkut kelkattomat pyörittimet noita tukee, mutta ei ole sitten tarpeelliseksi koettu.
Varmaan Applen läppäreissä on sama? En ole koskaan tullut kokeilleeksi ja ei ole yhtäkään käsillä, mutta nuo 8cm DVD-RW:t on ollu ihan käteviä siirtomedioita läppärin kanssa.
MacBook Pro 15.4" Glossy C2D 2.33GHz, 4GB, X1600 256MB, 10.7.4