”Tyhmät kysymykset” Mac-ongelmista 3
-
Re: "Tyhmät" kysymykset 3
Viesti Kirjoittaja fuller »

-
Viesti Kirjoittaja kermit »
-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
-
-
Viesti Kirjoittaja pnp »
mun_kero kirjoitti:mulla on toi Elisa Viihde palvelu ja nyt hokasin, että pääsen selaan ja kattoon boksista leffoja MediaTomb UPnP -softalla.
tuota joutuu käyttää terminaalin kautta, mitä en oikein hanskaa, mutta kaikesta huolimatta sain sen netistä löytämillä ohjeilla avulla toimimaan.
Kun käynnistän tuon softan rootilta sudo mediatomb, niin se avaa sen ohjelman nätisti ja kaikki toimii, mutta miten saan tuon ohjelman suljettua?
terminaali-ikkunaan ei tule sitä kone:~ username$-tekstiä, minkä jälkeen komentoja kirjoitellaan. eikä terminaali siis ota mitään komentoja vastaan?
nyt olen sulkenut Järjestelmän valvojan kautta, mutta tiedän että on joku parempi keino.![]()
...ja sitten jos joku tietää sanoa millä komennolla saan lisäämiäni kansiota/tiedostoja poistettua tuolta serveriltä, niin saa kertoa.
Anteeksi tyhmyyteni, mutta nämä hommathan saa hoidettua ihan selaimella, siellä elisan sivuilla, myös tallennusten katsomisen. Miksi siis tuota softaa pitää käyttää, onko jotenkin parempi tms. ?
Mac Studio M1 Max 32Gb
-
Viesti Kirjoittaja jjonnii »
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Asetukset saat luonnollisesti palveluntarjoajalta. Tässä tapauksessa siis Kolumbukselta.jjonnii kirjoitti:Nyt pitäisi saada Macin sähköpostiohjelma toimimaan. Ongelmana on, etten tiedä yhtään mitä tehdä, itse en ole koskaan käyttänyt muita kuin internet sähköposteja (hotmail, gmail yms.) Eli siis mistä saan esimerkiksi selville sähköpostin account typen ?
Jos joku viitsisi ohjeistaa tyhmääKäytössä oleva sähköposti on @kolumbus.fi
-
Viesti Kirjoittaja Gotnine »
Nuo tiedot pitäisi tosiaan olla palveluntarjoajalta toimitetut, mutta ellet ole varma Account Type'stäsi (siis IMAP vai POP), niin valitse POP - siis luulisin näinjjonnii kirjoitti:Nyt pitäisi saada Macin sähköpostiohjelma toimimaan. Ongelmana on, etten tiedä yhtään mitä tehdä, itse en ole koskaan käyttänyt muita kuin internet sähköposteja (hotmail, gmail yms.) Eli siis mistä saan esimerkiksi selville sähköpostin account typen ?
Jos joku viitsisi ohjeistaa tyhmääKäytössä oleva sähköposti on @kolumbus.fi
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
http://www.elisa.fi/asiakastuki/index.cfm?o=1996.00
-
Viesti Kirjoittaja Gotnine »
http://www.elisa.fi/asiakastuki/index.cfm?o=699.70jjonnii kirjoitti: Jos joku viitsisi ohjeistaa tyhmääKäytössä oleva sähköposti on @kolumbus.fi
-
Viesti Kirjoittaja sng »
-
Viesti Kirjoittaja mun_kero »
tarkennus: käytän softaa saadakseni leffoja, jotka on mulla koneella, näkymään digiboksin kautta. Eli pääsin yhdestä ylimääräisestä video-johdosta eroon, kun tieto menee verkkokaapelia pitkin modeemiin ja sieltä digiboksiin.pnp kirjoitti:mun_kero kirjoitti:mulla on toi Elisa Viihde palvelu ja nyt hokasin, että pääsen selaan ja kattoon boksista leffoja MediaTomb UPnP -softalla.
tuota joutuu käyttää terminaalin kautta, mitä en oikein hanskaa, mutta kaikesta huolimatta sain sen netistä löytämillä ohjeilla avulla toimimaan.
Kun käynnistän tuon softan rootilta sudo mediatomb, niin se avaa sen ohjelman nätisti ja kaikki toimii, mutta miten saan tuon ohjelman suljettua?
terminaali-ikkunaan ei tule sitä kone:~ username$-tekstiä, minkä jälkeen komentoja kirjoitellaan. eikä terminaali siis ota mitään komentoja vastaan?
nyt olen sulkenut Järjestelmän valvojan kautta, mutta tiedän että on joku parempi keino.![]()
...ja sitten jos joku tietää sanoa millä komennolla saan lisäämiäni kansiota/tiedostoja poistettua tuolta serveriltä, niin saa kertoa.
Anteeksi tyhmyyteni, mutta nämä hommathan saa hoidettua ihan selaimella, siellä elisan sivuilla, myös tallennusten katsomisen. Miksi siis tuota softaa pitää käyttää, onko jotenkin parempi tms. ?
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Photo Booth -ohjelmalla.sng kirjoitti:Miten voi ottaa kuvan Imacin sisäisellä web cameralla?
-
Viesti Kirjoittaja vnela »
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Viesti Kirjoittaja levittyvä »
-
Viesti Kirjoittaja darthmother »
-
Viesti Kirjoittaja skenewear »
Kun olen kaikki ohjelmat ladannut aina iphonen kautta ja nyt pitäisi sitte järjestellä niitä itunesin kanssa.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Pistä johto vehkeiden välille. Ja pidä huoli, että iTunesissa on valtuutus samalle tilille kuin iPhonessa. Loput hoituu itsestään.skenewear kirjoitti:Kuinka mä synronoin iphone ohjelmat minun itunesiin macbook prohon?
Kun olen kaikki ohjelmat ladannut aina iphonen kautta ja nyt pitäisi sitte järjestellä niitä itunesin kanssa.
-
Viesti Kirjoittaja Nks123 »

iPad 3 (32GB Wi-fi + 4G) ,iPod Touch (32GB 4th gen), Nokia E7
Time Capsule, Airport Express
-
Osoiteriville kirjoitetut löytynee Safarin historiasta, jonne pääsee esim. kirjanmerkkien hallinnan kautta. Google-palkin haussa on ainakin minulla tyhjennys, mutta Safari ei ole ihan vakio.Nks123 kirjoitti:Todella tyhmä kysymys, mutta en tajuaTullu Safari-selaimeen nopeasti kirjoitettuna osoiteriviin tai google-hakuun kirjoitusvirheellisiä osoitteita / sanoja. Niin miten nämä poistetaan ehdotuksista? Windowsissa vietiin vain kursori päälle ja painettiin deleteä. Backspace ei ainakaan auta :S

Tuosta nuolesta painaen. Ja siinähän näkyy 10 viimeisintä, riippuu tosin Googlen sivulla olevista asetuksista.
-
Viesti Kirjoittaja Nks123 »

iPad 3 (32GB Wi-fi + 4G) ,iPod Touch (32GB 4th gen), Nokia E7
Time Capsule, Airport Express
-
Ei taida saada.Nks123 kirjoitti:Kiitos, auttoiYksittäisiä ei näköjään tuosta google-hausta saa poistettua?
-
Viesti Kirjoittaja skenewear »
Eli nähtävästi ongelma on siinä, että tämän iphonen valtuus on mac prossa varmaankin ja siten en saa macbook prossa näitä ohjelmia itunesiin.TheKraken kirjoitti:Pistä johto vehkeiden välille. Ja pidä huoli, että iTunesissa on valtuutus samalle tilille kuin iPhonessa. Loput hoituu itsestään.skenewear kirjoitti:Kuinka mä synronoin iphone ohjelmat minun itunesiin macbook prohon?
-
Re: Ongelmaa iPodin kanssa, HELP!!
Viesti Kirjoittaja Rutku »
Nopeesti googlettelin ja mm. SharePod ja Pod to PC näkyi olevan suosittuja ihmisten keskuudessa. En kuitenkaan kokeillut/tutustunut noihin tarkemmin, onko jollain kokemusta? Ihan hyviltä vaikuttivat ilmaisiksi.TheKraken kirjoitti:Windowsille on ihan vastaavia softia.Rutku kirjoitti:Paha vaan, ettei käytössä ole mäkkiä tietääkseni kellään lähipiirin henkilöllä... eli vaikeaksi menee(?). Käyttis lienee (ei nyt 100% varmuus) Win Vista 32bit. Itsellä löytyy pelkkää XP 32bit Homea ja kaverilta XP Pro 64bit, Ubuntua tai Win 7 Ultimate 64bit.TheKraken kirjoitti:Senuti. Sillä saapi tavarat iPodilta koneelle.Rutku kirjoitti:Kysymys yksinkertaisuudessaan: miten palauttaa tiedostoja (musiikkia/kuvia) iPodista koneelle ilman että homma menee reisille? Koneessa on uusi kovo joten nyt aloitetaan sitten tyhjältä pöydältä.
Nappaa tästä 500MB lisätilaa Dropboxiin rekisteröityessä: https://www.dropbox.com/referrals/AACRr ... 0EfR6M1QO0
-
Viesti Kirjoittaja Armadillo »
Yksi vaihtoehto olisi kopioida tiedostot kirjastosta uuteen paikkaan, poistaa vanhat, poistaa ruksi tiedostojen kopioinnista kirjastoon ja lisätä sitten kopiot. Mutta poistuuko tällöin tiedostoista osa niiden tiedoista? Kuten siis kommentit, Track # jne.
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka