Siellä rullassa on kökkää. Ensiapuna hiiri ylösalasin ja hinkkaa sitä vaikka paitaa vasten. Toimii ehkä tai sitten ei. Ainakaan se ei auta pidemmän päälle. Kannatta purkaa se hiiri ja putsata se rulla juttu. Mahtihiiri ei vain ole sieltä huoltoystävällisemmästä päästä. On liimattu kasaan, eli lievää väkivaltaa tarvitsee sen avaamiseen. Kun saa lopulta kuoret irti, ei kannata nypätä niitä niitä kahta ohkasta lattakaapelia irti, ne on hankalat laittaa takasin. Sen kuulajutun pystyy purkamaan vaikka ne hiiren puoliskot roikkuu toisissaan niillä kaapeleilla. Tilaa toki tulee enempi jos ne kaapelit nyppää irti. Ne on vaan työnnetty sinne paikalleen. Sen kuulajutun avaamiseen tarvitsee pienenpienen ristipää ruuvarin, siellä on kolme ruuvia, niitä ei kannata hukata. kun ne ruuvit on irki, niin varovasti nosta paikaltaan se kuulayksikkö, siellä on 4 sellaista magneettista tikkua, joita se rulla pyörittää. Ne on sitten kivoja etsittäviä lattialta, joten tarkkuutta. Niiden tikkujen "pesät" ja tikut on täynnä pölyä ja sormitahmaa, joten kuula ei nitä saa pyöritettyä, siitä johtuu jumitus.Kumustelija kirjoitti: Toinen kymysys, onko minun MBn hiiri menossa rikki vai vaan kakkanen? Kone on early 09 eli siinä on tuommonen painettava nappi hiiressä.. Pääseekö sinne alle helpostikkin kakkelia vai onko sitä napsuteltu niin paljon että se alkaa prakailemaan.. Painettaessa kuuluu semmonen rapse, ihan kun ois hiekkaa välissä (mitä nyt ei tietenkään pitäs olla). Ja aina se ei pidä esim. pohjassa, jos vaikka haluaa mustata tekstiä.. Pystyyköhän tuon sitten miten helposti itse korjaamaan/putsaamaan?
Tuolla purkuohjeet kuvin.
http://web.mac.com/karelgil/MacWebSite/MightyMouse.html
Ei se mikään hankala homma ole, sorminäppäryyttä vaatii ja hiukka huolellisuutta. Itse olen putsannut hiirulaisen useaan.