”Tyhmät kysymykset” Mac-ongelmista 3
-
Re: "Tyhmät" kysymykset 3
Viesti Kirjoittaja juhagoespro »
-
Ongelma langaton ja spark
Viesti Kirjoittaja Mona »
Ongelmahan siis oli, ettei selain avaa sparkin kirjautumis sivua. Ruutuun tulee virheilmoitus, ettei ole internetyhteyttä. Pyysin koulumme "atk-tukea" vilkaisemaan ongelmaa ja hän ihmetteli ettei kone pysty automaattisesti hakemaan ip-osoitetta. Verkkoasetuksissa lukee, että on itse määritetty ip-osoite eikä voi yhdistää verkkoon. Miten tähän pääse vaikuttamaan, eli määrittämään että kone hakisi osoitteen automaattisest? Onko minulla nyt kuitenkin jokin väärä täppi jossain vai mitä pitäisi tehdä? Kone on uusi, 3 vk "vanha". Muihin langattomiin verkkoihin yhdistäminen onnistuu. Sparkin ruuhkaisuudestakaan ei ole kyse.
-
Viesti Kirjoittaja Lilsi »

- MacBook Pro 15"
- iPod 8 Gb (3rd generation)
-
Viesti Kirjoittaja Tsutopiamush »

(Ja anteeksi jos tätä on jo aiemmin kysytty, en jaksanut hirveän tarkasti hakea...)
Eli 16gb iPod Nanon (viides sukupolvi) kanssa tuli semmonen ongelma, että soitin ei auennut ollenkaan. Etsin jostain ne ohjeet millä sen sai päälle, ja sillähän se sitten lähtikin käyntiin. Mutta sitten sen uudelleenkäynnistämisen jälkeen huomasin, ettei laite sammuta tuota näytön taustavaloa ollenkaan, valo palaa koko ajan oli lukko päällä tai ei. Tarkistin asetuksetkin, siellä ei pitäisi olla mitään vikaa. Muuten soitin toimii ihan normaalisti, ainoa vika on siis tuo taustavalo.
Sain laitteen lahjaksi noin kaksi kuukautta sitten, eli takuuta on kyllä vielä voimassa. Mietin vain että voikohan tämän ongelman ratkaista jotenkin kotikonstein?
//Okei, ei enää mitään. Ongelma poistui kun annoin akun kulua loppuun.
-
Viesti Kirjoittaja Kuutio »
Hommasin LaCien Network Space 2:n ja otin koko Macin kovalevystä varmuuskopion LaCieen.
Pitääkö sen varmuuskopion näkyä .dmg muodossa? Jos haluan striimata videota tai musiikkia, niin pitääkö ne heittää vielä erikseen ulkoiselle kovalevylle, vai osaako esim. PS3 striimata ne tuosta .dmg:stä?
EDIT:Sparsebundle ei dmg
-
Viesti Kirjoittaja Hount »
PS3 ei näe mitään dmg-filujen sisälle. Miksi edes teit varmuuskopion dmg tiedostoksi? TimeMachine on tehty jottei pidä kikkailla tuommoisilla koko levyn kokoisilla levykuvilla.Kuutio kirjoitti:Tämä ei välttämättä kuulu tänne, koska ei ole varsinaisesti ongelma, mutta tyhmä kysymys kylläkin.
Hommasin LaCien Network Space 2:n ja otin koko Macin kovalevystä varmuuskopion LaCieen.
Pitääkö sen varmuuskopion näkyä .dmg muodossa? Jos haluan striimata videota tai musiikkia, niin pitääkö ne heittää vielä erikseen ulkoiselle kovalevylle, vai osaako esim. PS3 striimata ne tuosta .dmg:stä?
Laita tiedostot ihan tiedostoina lacielle ja jaa ne siitä eteenpäin sopivalla ps3:n ymmärtämällä protokollalla.
- Hount
-
Viesti Kirjoittaja Kuutio »
-
Jaa.. Applen TimeMachine vaatii näemmä jotain erikoisia ratkaisuja Lacielta.Kuutio kirjoitti:Käytin nimen omaan Time Machinea ja se teki tuollasessa muodossa sen. Missähän kohdassa tein virheen?
Noh, tuon DMG-tiedoston sisälle PS3 ei kuitenkaan pääse. Suosittelen että siirrät kaikki pleikkarille tarkoitetut mediat vielä toistamiseen Lacielle.
- Hount
-
Viesti Kirjoittaja Kesama »

Kyseessä on kolmisen vuotta vanha MacBook 13". Akku pelasi päivällä vielä ihan hyvin ja kone toimii nytkin ihan kivuttomasti, vaikka otan virtapiuhan irti. Akun varaustilaa vaan ei näy ja laturin johdossa näkyvä valo on koko ajan vihreä – aivan kuin akku olisi täynnä. Painamalla akussa olevaa nappia, näen, että akku ei ole täynnä: akun varaustila on "neljä valoa viidestä". Lataukselle ominaisesti valo ei vilku missään vaiheessa.
Rohkeasti kokeilin sammuttaa koneen ja käynnistää sen uudelleen. Mikään ei muuttunut.
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
http://www.coconut-flavour.com/coconutbattery/
-
Viesti Kirjoittaja Kesama »

-
Viesti Kirjoittaja Tonppa »
-
Viesti Kirjoittaja niko_n »

-
Viesti Kirjoittaja Virtapiikki »
Kysyisin tuosta Konsolista ja lokiviesteistä:
Olen nyt niitä tarkkaillut ja tahtoisinkin kyyä että milloin täytyisi huolestua loki-viesteistä?
Välillä tulee viesti "something horrible happened!!" -mitähän kauheaa on tapahtunut?
Että mikä tuo Debugger on joka soittelee?
Mistä tietää urkkiiko joku nettikäyttäytymistäni/sivuja joilla olen, näkyykö se lokissa?
Anteeksi ja kiitos 8)
-
Toimii.niko_n kirjoitti:Jos liitän iMac 17" -malliini 22" HD-näytön, voinko hyödyntää myös kahta näyttöä kun käytän Windows 7:aa? Olikohan tarpeeksi tyhmä kysymys...
- Hount
-
Viesti Kirjoittaja dev null »
Debugger on ohjelma jolla etsitään virheitä toisista ohjelmista. http://en.wikipedia.org/wiki/Debugger Jos et mielestäsi aja kyseisen nimistä ohjelmaa niin voisit tietysti yrittää katsoa mitä ohjelmaa käytettäessä kyseinen viesti tulee ellei konsolin sender-sarakkeesta käy tyhjentävästi asia ilmi. Itse viesti ehkä kertoo jotain ohjelman kirjoittaneelle henkilölle.Virtapiikki kirjoitti:Olen nyt niitä tarkkaillut ja tahtoisinkin kyyä että milloin täytyisi huolestua loki-viesteistä?
Välillä tulee viesti "something horrible happened!!" -mitähän kauheaa on tapahtunut?
Että mikä tuo Debugger on joka soittelee?
-
Viesti Kirjoittaja Rooivalk »
Ei tunnu löytyvän semmoista vaihtoehtoa ollenkaan.
Edit:
Löytyi ylävalikosta, mutta saisi paholainen löytyä hiiren kakkosnapin takaa. Ai niin, mutta mäk ja hiiren kakkosnappi.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
24" iMac 2,93Ghz Core 2 Duo, 8Gb, Radeon HD4850. iPad Pro 10.5 64Gb wifi + cellular.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Eikös ihan backspacella?Rooivalk kirjoitti:Miten saa osoitekirjassa poistettua jonkun turhan yhteystiedon?
Ei tunnu löytyvän semmoista vaihtoehtoa ollenkaan.
Edit:
Löytyi ylävalikosta, mutta saisi paholainen löytyä hiiren kakkosnapin takaa. Ai niin, mutta mäk ja hiiren kakkosnappi.
-
Viesti Kirjoittaja Lucy »
http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=40974
http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=46597
Tai mitä komponentteja pelikone tarvitsisi? Suosituksia? Lähinnä tähän ajaa halu pelata Wowia edes suht kunnollisilla asetuksilla ja olisi mukavaa jos saisi ensivuonna ilmestyvän Portal 2:n myös pyörimään.
-
Viesti Kirjoittaja Hellhammer »
Tossa kalliimmassa on parempi näyttis ja sitä tarviit peleissä. Molemmilla pitäs pyöriä mutta josset haluu heti olla ostamassa uutta niin maksa pari hunttia enemmän kerralla. Prossu on myös about kaks kertaa nopeempi mutta peleissä se ei vaikuta niin paljoaLucy kirjoitti:Sopisiko jompikumpi näistä pelikoneeksi?
http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=40974
http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=46597
Tai mitä komponentteja pelikone tarvitsisi? Suosituksia? Lähinnä tähän ajaa halu pelata Wowia edes suht kunnollisilla asetuksilla ja olisi mukavaa jos saisi ensivuonna ilmestyvän Portal 2:n myös pyörimään.
-
Viesti Kirjoittaja JaskaKo »
Systeemi ei anna suoraan vetää kansiota levykekuvakkeeseen, ja myöskään mukana tullut backup-ohjelma ei suostu siirtämään tiedostoja.
Osaakohan ketään auttaa, mikä tässä mahtaa mätätä?
Jos käytä asemaa Time Machinen kanssa, saanko itse valittua mitä se sinne lykkää vai pistääkö se automaattisesti kaikenmaailman höpötiedostot mukaan?
Kiitos
-
Viesti Kirjoittaja Lare »
Time Machinen asetuksissa voi sulkea pois hakemistoja.
-
Viesti Kirjoittaja deequ »
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Minulla on sama tulostin. Kai olet liittänyt sen langattomaan verkkoosi sen tulostimen? Siihen laitteeseen pitää käydä laittamassa verkko ja sen salasana, että se osaa viihtyä verkossa.deequ kirjoitti:Moi, ostin tommosen canonin monitoimikoneen (canon mp560) ja siinähän on se wi-fi juttu. Ja mulla on macbookki jossa on perus langaton meininki. Ni eiks mun pitäis pystyy löytää mun koneella toi printteri? Eli asensin ohjeiden mukaisesti ajurit ja siin vaihees ku kysyy et usb vai wifi yhteys, ni laitan et wi-fi ja sit ku pitäis valita listasta canonin printteri ni ei sitä näy vaikka siinä printterissä wi-fi on aktivoituna. Siis pitäiskö tota printteriä pystyä käyttää noin simppelisti vaan koneella, vai pitäiskö siinä olla joku semmonen langaton reititin tai vastaava välissä..? siis mulla ihan vaan kaapelinettiyhteys eli ei mitää erillisiä reitittimiä käytössä.
-
Viesti Kirjoittaja Jouna- »
Itseltäni löytyy myös sama tulostin. Ja jos ei erillistä langatonta verkkoa ole, niin voit tehdä sellaisen mäkkisi airportilla johon voit sitten liittää printterisi sen printterin asetuksista.Mailia kirjoitti:Minulla on sama tulostin. Kai olet liittänyt sen langattomaan verkkoosi sen tulostimen? Siihen laitteeseen pitää käydä laittamassa verkko ja sen salasana, että se osaa viihtyä verkossa.deequ kirjoitti:Moi, ostin tommosen canonin monitoimikoneen (canon mp560) ja siinähän on se wi-fi juttu. Ja mulla on macbookki jossa on perus langaton meininki. Ni eiks mun pitäis pystyy löytää mun koneella toi printteri? Eli asensin ohjeiden mukaisesti ajurit ja siin vaihees ku kysyy et usb vai wifi yhteys, ni laitan et wi-fi ja sit ku pitäis valita listasta canonin printteri ni ei sitä näy vaikka siinä printterissä wi-fi on aktivoituna. Siis pitäiskö tota printteriä pystyä käyttää noin simppelisti vaan koneella, vai pitäiskö siinä olla joku semmonen langaton reititin tai vastaava välissä..? siis mulla ihan vaan kaapelinettiyhteys eli ei mitää erillisiä reitittimiä käytössä.
E. eiku sori mul on MP640.
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka