mheikkin kirjoitti:Entisenä PC-käyttäjänä olen huomannut, että Macin kanssa on ongelmia etenkin suomalaisilla www-sivuilla. Oletin MacBook Leopardia ostaessani, että Mac olisi vähintään yhtä hyvä, kuin PC/Windows.
No mutta, Machän on paljon parempi kuin PC/Windows yhdistelmä. Eihän se tietenkään tee mäkistä huonoa, jos jotkut tekee nettisivunsa yksinomaan IE:tä silmälläpitäen. Itse pärjään yhdistelmällä Safari/Camino. Aiemmin käytin yksinomaan Caminoa, mutta kolmosen myötä olen kallistumassa Safarin suuntaan.
Suomihan on muuten varsinainen takapajula Mac-yhteensopivuudessa. Hyvä esimerkki on maailmalla tunnetut sykemittarivalmistajat Polar ja Suunto, jotka ei kumpikaan tee Mac-softaa. Näistä valitetaan jatkuvasti jenkkiläisillä palstoilla, mutta markkinaosuus ilmeisesti katsotaan vielä liian pieneksi. Outoa sinänsä, koska ei noiden mittareiden mukana tulevat ohjelmistomokkulat niin monimutkaisia ole, etteikö joku sitä käyttöliittymää nopsaan Macille kääntäisi. Nostaisi firmojen imagoa aika tavalla. Ja suljettu dataformaatti tietenkin estää kolmannen osapuolen softat.
Nokialla sentään taitaa olla jotain Mac-tarjontaa ilmaantunut viime aikoina.