Olisikohan kellään ideaa, että mikä mättää kun tiedonsiirto saunalahden serverille FTP:llä on niin käsittämättömän hidasta? Tällä hetkellä siirrän nettisivuille tulevaa materiaalia hurjat 130kb ja aikaa on kulunut nyt sellaisen vartin verran, joten ymmärrettävästi alkaa pikku hiljaa palamaan hihat tämän ongelman kanssa.
Koneena on MBP, joka on langattomasti yhteydessä Buffalon airstationiin, joka edelleen on seinässä kiinni ja yhteydessä sitä kautta kyläverkkoon Turussa. FTP-ohjelmana on Cyberduck.
Yhteyden Cyberduck saa moitteetta Saunalahden serverille mutta jo serverillä olevien kansioiden näkyviin tuleminen kestää kymmeniä sekunteja ja kansioiden avaaminen on myös todella hidasta. Tiedostojen siirto on myös h-i-d-a-s-t-a ja jostain syystä tiedostonsiirtoikkunan mukaan siirto jää aina vajaaksi(transfer incomplete) mutta silti materiaalia siirtyy aina ENEMMÄN kuin mitä siirrettävän materiaalin koko on! Eli nytkin tämän reilun 130kb:n kokoisen materiaalin kanssa kävi niin, että transfer-ikkuna ilmoittaa transfer incomplete mutta siirtyneeksi määräksi 149,4kb/139,3kb. Mihin ihmeeseen se 10kb tässäkin siirrossa nyt meni? Tiedostoja ei myöskään saa ikinä siirrettyä suoraan haluamaansa kansioon vaan kaikki siirretty tavara menee aina juureen, josta se pitää siirtää erikseen haluamaansa kansioon. Ja kaikki tämä vie aikaa aivan käsittämättömän paljon.
Koitin FTP:n toimivuutta yliopiston langattomassa verkossa ja siellä homma luisti selvästi liukkaamminen mutta kyllä senkin session nopeus jätti toivomisen varaa.
Sama ongelma on vaivannut alusta asti enkä oikein tiedä miten tiedonsiirtonopeuteen voisi vaikuttaa...Onko kyse langattoman purkin asetuksista vai Cyberduckin asetuksista vai omasta kykenemättömyydestä? Vai voiko kyse olla yliopiston verkon palomuurauksesta? Joskus aiemmin PC:llä ei vastaavaa ongelmaa ilmennyt mutta sillon kone oli kyllä piuhalla verkossa..
Cyberduck, Buffalo ja FTP ongelmia
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
Cyberduck, Buffalo ja FTP ongelmia
Viesti Kirjoittaja unelias »
-
siirto-ongelmasta
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Sinänsä voisi olla hyvä, että kokeilet sitä MBP:täkin johdonpäässä käyttää tuossa hommassa, niin löytyy ainakin vertailukohdetta nopeuksiin ja siihen, tarviiko tehdä jotain.
Todennäköisesti kuitenkin siirtonopeuden hitaus johtuu Buffalon ja Ariportin välisistä asetuksista ja mahdollisesti jopa yleisestä yhteensopivuudesta, sekä kenties siitä, kuinka nopea on väyläsi sisään/ulos.
Todennäköisesti kuitenkin siirtonopeuden hitaus johtuu Buffalon ja Ariportin välisistä asetuksista ja mahdollisesti jopa yleisestä yhteensopivuudesta, sekä kenties siitä, kuinka nopea on väyläsi sisään/ulos.
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
Viesti Kirjoittaja Rosewood »
Ainakin minulla Cyberduck (2.8.4) on toiminut moitteetta Saunalahden palvelimen kanssa. Tai itse asiassa oma palvelimeni on ftp.sci.fi, mutta samaa Saunalahtea sekin on.
Kun olen avannut yhteyden, vien ladattavat tiedostot ihan vain raahaamalla kansion haluttuun paikkaan ja kaikki lataantuu paikalleen. Ei voisi olla helpompaa.
Cyberduckilla sain myös poistettua sellaiset roskatiedostot, joita Fetch ei pystynyt poistamaan, vaikka oli ne itse palvelimelle ladannut.
* * *
Purkkini on langaton XyXEL Prestige 600 -sarjalainen, joka on toiminut kuin unelma. Toimintavarmuudessa on ollut eroa aiempaan A-linkiin enemmän kuin valovuosi. No, ehkä mulle sattui A-linkistä jokin maanataikappale, jota kohtalaisen hyvin sujuneen alun jälkeen piti käynnistää monta kertaa joka päivä. Jo pitkään käytössä ollutta XyXELiäni en ole muistaakseni käynnistänyt kuin sen kerran, kun otin sen laatikosta ja laitoin seinään kiinni.
Kun olen avannut yhteyden, vien ladattavat tiedostot ihan vain raahaamalla kansion haluttuun paikkaan ja kaikki lataantuu paikalleen. Ei voisi olla helpompaa.
Cyberduckilla sain myös poistettua sellaiset roskatiedostot, joita Fetch ei pystynyt poistamaan, vaikka oli ne itse palvelimelle ladannut.
* * *
Purkkini on langaton XyXEL Prestige 600 -sarjalainen, joka on toiminut kuin unelma. Toimintavarmuudessa on ollut eroa aiempaan A-linkiin enemmän kuin valovuosi. No, ehkä mulle sattui A-linkistä jokin maanataikappale, jota kohtalaisen hyvin sujuneen alun jälkeen piti käynnistää monta kertaa joka päivä. Jo pitkään käytössä ollutta XyXELiäni en ole muistaakseni käynnistänyt kuin sen kerran, kun otin sen laatikosta ja laitoin seinään kiinni.
3 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka